.
Sociālā darba vadība un līderība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:34
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_287 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Anna Broka | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 16 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 32 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 64 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Priekšzināšanas Sociālā darba metodoloģijā. | ||||||||
Mērķis: | Mērķis ir attīstīt sekojošas kompetences: 1. izzināt inovāciju, vadības un līderības teorētiskos konceptus; 2. izstrādāt stratēģijas inovatīvām, vadības un līderības praksēm noteiktajā kontekstā un realitātē; 3. pielietot vadības plānus/ programmas un kolektīvo līderību sociālajā darbā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | I. Līderība | Lekcijas | 3.00 | cits | |||||
Nodarbības | 3.00 | cits | |||||||
2 | II. Uz sadarbību vērsta līderība sociālā darbā: sadarbības principi. Adaptīvais darbs. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
Nodarbības | 2.00 | cits | |||||||
3 | Sarežģītas situācijas līderībā/ vadībā, problēmu risināšana, konfliktsituāciju risināšana, efektīva lēmumpieņemšana. Līderības pašapzināšanās, pašrefleksija, supervīzija un vadības līderība. | Lekcijas | 3.00 | cits | |||||
Nodarbības | 3.00 | cits | |||||||
4 | III Inovatīvas pieejas | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
Nodarbības | 2.00 | cits | |||||||
5 | Uz sadarbību orientēta līderība mūsdienu sabiedrībā: pamats. Sarežģītība un radošums. Transformatīva līderība. Pārmaiņu vadība. | Lekcijas | 3.00 | cits | |||||
Nodarbības | 3.00 | cits | |||||||
6 | Veiksmīgas sadarbības prasmes. Sadarbības procesa pakāpes. Multi-aģentūras darba modeļi. | Lekcijas | 3.00 | cits | |||||
Nodarbības | 3.00 | cits | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgais darbs (60%) Eseja (5%) Pārskats (30%) Aktīva līdzdalība (5%) | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | - Grupu darbs (maksimāli 3 studenti) par tēmu no programmas = 50% no gala vērtējuma; - Individuāla pašrefleksija = 30% no gala vērtējuma; - Mutiska prezentācija = 20% no gala vērtējuma. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Mutisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Spēs sistemātiski un kritiski analizēt jaunākās uz zinātniskiem pierādījumiem balstītas pieejas par bērnu vajadzību un uzvedības dažādību un jaunatni multikulturālā vidē, īstenojot inovatīvus sociālos pakalpojumus un ietekmējot ģimenes un sociālo politiku bērnu un jauniešu labklājībai; pārvaldīt informāciju, kas nepieciešama efektīvam darbam ar bērniem un jauniešiem; izveidot politikas, procedūras un vadlīnijas, kas nepieciešamas efektīvai sociālā darba praksei | ||||||||
Prasmes: | Spēs kritiski izvērtēt mūsdienu problēmas, - to ietekme uz līderību un vadību sociālajā darbā ar bērniem un jauniešiem; kritiski novērtēt jaunākās teorijas un vadības modeļus un vadību un to atbilstību sociālā darba praksē ar bērniem un jaunatni; parādīt oriģinalitāti zināšanu pārnesē praksē. | ||||||||
Kompetences: | Spēs būt atsaucīgs un vērsts uz klientu multikultūrālā vidē, izprast etniski dažādas vajadzības, sociālekonomisko un citas atšķirības. Izturēsies ar cieņu un atvērtību; attīstīs bērnu un jauniešu sociālās un kultūras komunikācijas kompetences; veicinās starpprofesionālu sadarbību, nodrošinot demokrātisku komunikācijas un lēmumu pieņemšanas vidi;veicinās sociālo pakalpojumu sniedzēju zināšanu un prasmju vadību un attieksmi pret pakalpojuma lietotājiem holistiskā veidā, ļaujot ietekmēt veidus, kā tiek sniegti pakalpojumi bērniem, jauniešiem un viņu ģimenēm. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Archer, D., & Cameron, A. (2009). Collaborative Leadership. How to succeed in a interconnected world. London: Elsevier Ltd. | ||||||||
2 | Chrislip, D. D. (2002). The collaborative leadership fieldbook: A guide for citizens and civic leaders. San Francisco: Jossey-Bass. | ||||||||
3 | Chrislip, D., D., Larson, C., E. (1994). Collaborative Leadership. How citizens and civic leaders can make a difference. San Francisco: Jossey-Bass. | ||||||||
4 | Coleman, A. (2006). Collaborative Leadership in Extended Schools. Nottingham: National College for School Leadership. | ||||||||
5 | Cohen, B.J. (2011). ‘Design-based Practice: A New Perspective for Social Work’, Social Work 56(4): 337–46. nature and design. Cambridge, Harvard University Press | ||||||||
6 | Mckitterick, B. (2015). Self-leadership in social work. Bristol: Policy Press. | ||||||||
7 | Monnink, De Herman. (2017). The Social Workers Toolbox. Sustainable Multimethod Social Work. London and New York. Ed. Routledge, Taylor & Francis Group | ||||||||
8 | Rofuth, T., W., Piepenbring, J., M. (2019). Management and Leadership in Social Work. A Competency Based Approach. New York: Springer Publishing Company, LLC. | ||||||||
9 | Roosevelt, T., Jr. (2006). Building on the promise of diversity. New York: American Management Association. | ||||||||
10 | Zwanenberg Van, Z. (2010). Leadership in Social Care. Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers. | ||||||||
11 | Zastrow, Charles H. (2010). The Practice of Social Work. A Comprehensive Worktext. 9th. Edition. USA. Ed. Brooks/Cole, Cengage Learning. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Foucault, M. (1977). Discipline and punish: the birth of the prison. New York: Pantheon Books. | ||||||||
2 | Robbins, P., R., Judge, T., A. (2013). Organizational behavior. Boston: Pearson Education, Inc. | ||||||||
3 | Scott, J. (2001). Power. Cambridge: Polity Press. |