.
Integrēto pakalpojumu vadība veselības aprūpē un sociālajā darbā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:27.08.2024 09:24:40
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_288 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Anita Ābele | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Cilvēka funkcionēšanas biomedicīniskie aspekti, sociālā darba pamati, veselības aprūpes pamati, sociālā darba vadība. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt zināšanas par integrēto veselības un sociālo pakalpojumu vadību un attīstīt profesionālās prasmes integrēto pakalpojumu vadīšanā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Integrēto pakalpojumu raksturojums un tiesību normas, kas regulē integrēto pakalpojumu nodrošinājumu. Integrēto pakalpojuma saņēmēju portrets. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Veselības aprūpes sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Rehabilitācijas sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojuma sniegšanā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Sociālo pakalpojumu raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Komandas darba vadība un sadarbība multiprofesionālajā komandā, integrēto pakalpojumu nodrošināšanā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Klienta novērtēšana, integrēto pakalpojumu saņemšanai, un integrēto pakalpojumu novērtēšanas rezultātu analīze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Integrēto pakalpojumu raksturojums un tiesību normas, kas regulē integrēto pakalpojumu nodrošinājumu. Integrēto pakalpojuma saņēmēju portrets. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Veselības aprūpes sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Rehabilitācijas sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojuma sniegšanā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Sociālo pakalpojumu raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Komandas darba vadība un sadarbība multiprofesionālajā komandā, integrēto pakalpojumu nodrošināšanā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Klienta novērtēšana, integrēto pakalpojumu saņemšanai, un integrēto pakalpojumu novērtēšanas rezultātu analīze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Pastāvīgas literatūras studijas. Individuālais un grupu darbs nodarbību laikā, diskutējot par attiecīgās nodarbības temata problemātiku, situāciju analīze – darbs grupās. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktivitāte un līdzdalība nodarbībās, grupu darbos – 20%; eksāmens – gadījuma analīzes prezentācija: plānot integrēto pakalpojumu sniegšanas procesu, piesaistot atbilstošus resursus pakalpojumu nodrošināšanā; izstrādāt rehabilitācijas plānu un sastādīt laika grafiku – 80%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs: - raksturot veselības aprūpes, medicīniskās rehabilitācijas un sociālos pakalpojumus, piesaistāmos resursus; - aprakstīt profesionāļu kompetences un sadarbību komandā, integrēto pakalpojumu nodrošināšanai; - izprast integrēto pakalpojumu saņēmēja vajadzības un problemātiku; - raksturot klienta novērtēšanas metodes, integrēto pakalpojumu saņēmšanai; - analizēt komandas sadarbības modeļus, integrēto pakalpojumu sniegšanā. | ||||||||
Prasmes: | - integrēt iegūtās teorētiskās zināšanas praktiskās nodarbībās; - īstenot klienta vajadzībām atbilstošu pieeju, integrēto veselības aprūpes un sociālo pakalpojumu nodrošināšanā; - orientēties jomas normatīvajā bāzē. | ||||||||
Kompetences: | Izprast, organizēt un vadīt integrētos veselības un sociālos pakalpojumus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Praude, Valērijs (2012). Menedžments 1. Rīga: Burtene | ||||||||
2 | Praude, Valērijs (2012). Menedžments 2. Rīga: Burtene | ||||||||
3 | Cilvēcīga vadība... jo darbinieki ir cilvēki, nevis resursi. (2023). Rīga: Zvaigzne ABC | ||||||||
4 | Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums. Pieņemts Saeimā 31.10.2002. | ||||||||
5 | Ārstniecības likums. Pieņemts Saeimā 12.06.1997. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Sociālā darba vārdnīca. (2023). Rīga: LU SZF SPPI | ||||||||
2 | Vadošā sociālā darbinieka profesijas standarts (2022). | ||||||||
3 | Latvijas sociālo darbinieku ētikas kodekss (2022). | ||||||||
4 | Efektīva vadītāja rokasgrāmata | ||||||||
5 | Šarmers, K.O. (2019). U teorija. Vadība no topošās nākotnes. Rīga: Zvaigzne ABC | ||||||||
6 | Starptautiskā funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija. (2003). PVO, Rīga | ||||||||
7 | Jonsoon, G., Ekholm J., Schult, M. L. (2008). The International Classification of Functioning, Disability and Helth enviromental factors as facilitators or barriers used in describing personal and social networks: a pilot study of adults with cerebral palsy. International Journal of Rehabilitation Research | ||||||||
8 | Towards a Common Language for Functioning, Disability and Health ICF. (2002). WHO. Geneva | ||||||||
9 | Occupational therapy and physical dysfunction: enabling occupation / edited by Michael Curtin, Matthew Molineux, Jo-anne Supyk-Mellson. (2010). 6th ed. New York: Churchill Livingstone/Elsevier | ||||||||
10 | Tomey, K. M., Sowers, M. R. (2009). Assessment of physical functioning: a conceptual model encompassing environmental factors and individual compensation strategies | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Likumi | ||||||||
2 | Sociālo pakalpojumu atbalsta sistēmas pilnveide | ||||||||
3 | Infografikas | ||||||||
4 | VM | ||||||||
5 | VM search |