.
Klīniskās aprūpes pamati
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:11.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.08.2024 12:08:30
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | MDAK_290 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Dzemdniecība un ginekoloģija | Mērķauditorija: | Vecmāšu zinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Lilija Antoņēviča | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Māszinību un dzemdību aprūpes katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakrsu[pnkts]lv, +371 67061568 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Anatomija, medicīniskā bioķīmija, filozofija un medicīnas ētika, transkulturālā aprūpe. | ||||||||
Mērķis: | Teorētisko pamatzināšanu un praktisko iemaņu apguve klīniskā aprūpē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pacientu sagatavošana diagnostiskajām un ārstnieciskajām procedūrām. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Vitālie rādītāji. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
3 | Laboratoriski izmeklējamā materiāla savākšana un rezultātu interpretēšana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
4 | Laboratoriskie izmeklējumi (asins, urīna, fēču, krēpu) parauga savākšana un transportēšanas noteikumi. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
5 | Zāļu ievadīšanas veidi un aprīkojums. Asins komponentu ievadīšana un aprīkojums. | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
6 | Zāļu ievadīšana caur ādu un gļotādu, Iekšķīgi lietojamu medikamentu ievadīšana, lokālu zāļu uzklāšana uz ādas. Zāļu ievadīšana acīs un ausīs. Inhalatoru lietošana, maksts instilāciju ievadīšana, taisnās zarnas svecīšu ievadīšana. Injekcijas (i/c, s/c, i/m, i/v) Heparīna un Insulīna ievadīšanas īpatnības. | Nodarbības | 2.00 | MITC | |||||
7 | Intravenozās terapijas nodrošināšana caur perifēro vēnu. Intravenozās terapijas nodrošināšana caur centrālo vēnu. | Nodarbības | 2.00 | MITC | |||||
8 | Gremošanas sistēmas pamatprocedūras. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
9 | Gremošanas sistēmas pamatprocedūras – Nazogastrālās zondes ievadīšana un izņemšana. Pacienta barošana caur nazogastrālo zondi. Klizmas | Nodarbības | 2.00 | MITC | |||||
10 | Procedūras, kas skar urogenitālo sistēmu (urīnpūšļa kateterizācija, urogenitālās stomas un to veidi). | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
11 | Procedūras, kas skar urogenitālo sistēmu. Intermitējošā urīnpūšļa kateterizācija sievietei. Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija sievietei. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
12 | Oksigenācijas nodrošināšana. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Teorētiska sagatavošanās pirms nodarbībām, studiju kursā iekļauto klīnisko prasmju apgūšanai, izmantojot rekomendētos materiālus, obligāto literatūru, interneta resursus un e-studiju materiālus. Patstāvīgā klīnisko prasmju pilnveidošana MITC simulētā vidē. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kursa noslēgumā – Objektīvi strukturētais klīniskais eksāmens (OSKE) (vērtējums 10 punktu sistēmā). Objektīvi strukturētā klīniskā eksāmena (OSKE) vērtēšanas kritēriji: 1. Objektīvi strukturēto klīnisko eksāmenu atļauts kārtot, ja saņemts sekmīgs vērtējums visos pārbaudes un patstāvīgajos darbos, kā arī nav nevienas kavētas nodarbības, vai tās ir atstrādātas. OSKE 1. daļa – kompleksais teorētiskais pārbaudījums, kurā ietilpst 100 jautājumi testa veidā atļautie mēģinājumi: 1, Laika ierobežojums: 1 stunda 30 min (datorizēts). Sekmīgs testa vērtējums tiek piemērots, ja studējošais atbild pareizi uz vismaz 55% no kopējā jautājumu apjoma. Galīgajā vērtējumā 1. daļas testa rezultāta īpatsvars ir 30% no kopējā vērtējuma. Ja tests netiek nokārtots sekmīgi, studējošais neturpina kārtot 2. pārbaudījuma daļu. 2. daļa – praktiskais eksāmens klātienē, kurā iekļauts studiju kursā apgūto prasmju praktiskais pārbaudījums 2 bāzes stacijas, kurās 1. bāzes stacija zāļu administrēšana. 2. bāzes stacija vispārīgās prasmes. Ienākot eksaminācijas telpā, students izlozē biļeti ar divām prasmēm, kur viena no prasmē ir zāļu administrēšana, bet otra vispārējā prasme, kas iekļauta studiju kursā. Atbildot un praktiski demonstrējot prasmi, studentam ir jāzina prasmes mērķis, indikācijas, kontrindikācijas, jāsagatavo atbilstošs aprīkojums, jādemonstrē prasme, jānovērtē pacients pirms un pēc procedūras. Galīgajā eksāmena vērtējumā praktiskā eksāmena vērtējuma īpatsvars ir 70% no kopējā vērtējuma. Lai saņemtu sekmīgu vērtējumu, studējošajam ir jāsaņem pozitīvs vērtējums katrā bāzes stacijā. Praktiskās daļas vērtējums veidojas sekojoši: 1. Aprīkojums. 0 (nulle) – vērtējums negatīvs, students nav sagatavojis vai nepareizi sagatavojis aprīkojumu konkrētās bāzes prasmei; 1 (viens) – pozitīvs vērtējums, students daļēji sagatavojis aprīkojumu konkrētās bāzes prasmei. 2 (divi) – pozitīvs vērtējums, students pilnībā pareizi sagatavojis aprīkojumu konkrētās bāzes prasmei. 2. Prasmes izpilde. 0 (nulle) – vērtējums negatīvs, students veicis prasmi nepareizi kaitējot pacientam; 1 (viens) – pozitīvs vērtējums, students veicis prasmi neprecīzi nekaitējot pacientam. 2 (divi) – pozitīvs vērtējums, students pilnībā pareizi veicis prasmi. 3. Pacienta novērtēšana un izglītošana pirms procedūras. 0 (nulle) – vērtējums negatīvs, students nav novērtējis un izglītojis pacientu vai to izdarījis nepareizi, kas nepieciešams konkrētās bāzes prasmei; 1 (viens) – pozitīvs vērtējums, students daļēji pareizi students novērtējis un izglītojis pacientu konkrētās bāzes prasmei; 2 (divi) – pozitīvs vērtējums, students pilnībā pareizi students novērtējis un izglītojis pacientu konkrētās bāzes prasmei. 4. Pacienta novērtēšana un izglītošana pēc procedūras. 0 (nulle) – vērtējums negatīvs, students nav novērtējis un izglītojis pacientu vai to izdarījis nepareizi, kas nepieciešams konkrētās bāzes prasmei; 1 (viens) – pozitīvs vērtējums, students daļēji pareizi students novērtējis un izglītojis pacientu konkrētās bāzes prasmei; 2 (divi) – pozitīvs vērtējums, students pilnībā pareizi students novērtējis un izglītojis pacientu konkrētās bāzes prasmei. 2. daļas eksāmenā iegūto punktu summu daļa ar divi un iegūst gala atzīmi (balles). Vērtēšana norit 10 ballu sistēmā: Izcili (10) – zināšanas, prasmes un kompetence pārsniedz studiju kursa apguves prasības, liecina par spēju veikt patstāvīgus pētījumus un dziļu problēmu izpratni; teicami (9) – zināšanas, prasmes un kompetence pilnībā atbilst studiju kursa apguves prasībām, piemīt prasme patstāvīgi lietot iegūtās zināšanas; ļoti labi (8) – pilnīgi izpildītas studiju kursa apguves prasības, taču atsevišķos jautājumos nav pietiekami dziļas izpratnes, lai zināšanas patstāvīgi lietotu sarežģītāku problēmu risināšanā; labi (7) – kopumā izpildītas studiju kursa apguves prasības, taču dažkārt konstatējama neprasme, iegūtās zināšanas izmantot patstāvīgi; gandrīz labi (6) – izpildītas studiju kursa apguves prasības, taču konstatējama nepietiekami dziļa problēmas izpratne un neprasme izmantot iegūtās zināšanas; viduvēji (5) – kopumā apgūts studiju kurss, taču konstatējama nepietiekama dažu problēmu pārzināšana un neprasme izmantot iegūtās zināšanas; gandrīz viduvēji (4) – kopumā apgūts studiju kurss, tomēr konstatējama nepietiekama dažu pamatkoncepciju izpratne, ir ievērojamas grūtības iegūto zināšanu praktiskā izmantošanā; vāji (3) – zināšanas virspusējas un nepilnīgas, studējošais nespēj tās lietot konkrētās situācijās; ļoti vāji (2) – ir virspusējas zināšanas tikai par atsevišķām problēmām, lielākā studiju kursa daļa nav apgūta; ļoti, ļoti vāji (1) – nav izpratnes par studiju priekšmeta pamatproblemātiku, nav gandrīz nekādu zināšanu studiju kursā. Tiek uzskatīts par nokārtotu, ja vērtējums nav zemāks par 4 (gandrīz viduvēji), t.i., visās bāzes staciju vienībām ir saņemts vismaz vērtējums 1. Ja eksāmenā saņemts vērtējums 3 (vāji) vai mazāk, tad tiek uzskatīts, ka eksāmens nav nokārtots. Nenokārtota eksāmena gadījumā jāvienojas ar RSU MDAK katedras vadītāju par atkārtota eksāmena kārtošanas laiku. Atkārtotu eksāmenu students kārto klātienē, tiek izveidota komisija no RSU MDAK docētājiem. Ja students neierodas uz eksāmenu, tiek uzskatīts, ka eksāmenā saņemts negatīvs vērtējums un studentam ir iespēja kārtot eksāmenu pie speciāli izveidotas RSU MDAK docētāju komisijas. Kursa gala atzīme akumulējās no vidējas svērtās, no kuriem 10% sastāda nodarbību apmeklējums un aktīva dalība tajās, 10% patstāvīgā klīnisko prasmju pilnveidošana MITC simulētā vidē; 30% iegūtie vērtējumi testos, kontroldarbos, patstāvīgajos darbos un 50% OSKE. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (OSKE) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Students zinās studiju kursā iekļauto prasmju mērķus, indikācijas un kontrindikācijas. Students pratīs aprakstīt un nosaukt studiju kursā iekļauto prasmju posmus (soļus) klīniskajā aprūpē. Studenti apgūst profesionālās darbības pamatuzdevumu un pienākumu izpildei nepieciešamās zināšanas pacientu klīniskajā aprūpē. | ||||||||
Prasmes: | Studenti pratīs sagatavot pacientu diagnostiskajām un ārstnieciskajām procedūrām, veikt laboratoriski izmeklējamā materiāla savākšanu un rezultātu interpretēšanu. Veikt drošu zāļu ievadi. Izvērtēt oksigināciju pacientam .Izvērtēt šķidruma un uztura uzņemšanu pacientam. Veikt klīniskās procedūras, lai nodrošinātu eliminācijas procesu pacientam. | ||||||||
Kompetences: | Spēja sagatavot pacientu diagnostiskajām un ārstnieciskajām procedūrām un līdzdarboties to veikšanā. Spēja savākt un interpretēt laboratoriski izmeklējamo materiālu. Spēja veikt drošu zāļu ievadi. Spēja izvērtēt un nodrošināt pacienta oksigenāciju. Spēja izvērtēt un nodrošināt šķidruma un uztura uzņemšanu pacientam. Spēja nodrošināt klīniskās procedūras eliminācijas procesus. | ||||||||
Klīniskās Prasmes: | |||||||||
Nr. | Skill | Level | |||||||
1 | "8"veida pārsējs | A - Iesācēja līmenis | |||||||
2 | "8"veida pārsējs | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
3 | Acu pilienu iepilināšanas tehnika | A - Iesācēja līmenis | |||||||
4 | Acu pilienu iepilināšanas tehnika | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
5 | Acu ziedes ielikšanas tehnika | A - Iesācēja līmenis | |||||||
6 | Acu ziedes ielikšanas tehnika | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
7 | Apikālā pulsa noteikšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
8 | Apikālā pulsa noteikšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
9 | Arteriālā pulsa noteikšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
10 | Arteriālā pulsa noteikšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
11 | Asins komponentu transfūzija - Eritrocītu masas transfūzija | A - Iesācēja līmenis | |||||||
12 | Asins komponentu transfūzija - Krioprecipitāta transfūzija | A - Iesācēja līmenis | |||||||
13 | Asins komponentu transfūzija - Svaigi saldēta plazma | A - Iesācēja līmenis | |||||||
14 | Asins komponentu transfūzija - Trombocītu masas transfūzija | A - Iesācēja līmenis | |||||||
15 | Asins parauga ņemšana ar Monovette, izmantojot aspirācijas tehniku | A - Iesācēja līmenis | |||||||
16 | Asins parauga ņemšana ar Monovette, izmantojot aspirācijas tehniku | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
17 | Asins parauga savākšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
18 | Asins parauga savākšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
19 | Asins paraugu ņemšana ar Monovette, izmantojot vakuuma metodi | A - Iesācēja līmenis | |||||||
20 | Asins paraugu ņemšana ar Monovette, izmantojot vakuuma metodi | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
21 | Asins paraugu ņemšana uz sterilitāti (mikrobioloģiskajai) izmeklēšanai | A - Iesācēja līmenis | |||||||
22 | Asins paraugu ņemšana uz sterilitāti (mikrobioloģiskajai) izmeklēšanai | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
23 | Asinsspiediena noteikšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
24 | Asinsspiediena noteikšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
25 | Augstas O2 koncentrācijas maskas izmantošana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
26 | Augstas O2 koncentrācijas maskas izmantošana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
27 | Brūču primāra ķirurģiska apdare | A - Iesācēja līmenis | |||||||
28 | Brūču primāra ķirurģiska apdare | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
29 | Elpošanas frekvences noteikšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
30 | Elpošanas frekvences noteikšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
31 | Fēču parauga savākšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
32 | Fēču parauga savākšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
33 | Glikometra izmantošana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
34 | Heparīna (mazmolekulārā) ievadīšana, izmantojot pilnšļirci | A - Iesācēja līmenis | |||||||
35 | Heparīna (mazmolekulārā) ievadīšana, izmantojot pilnšļirci | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
36 | Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija sievietei | A - Iesācēja līmenis | |||||||
37 | Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija sievietei | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
38 | Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija sievietei | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
39 | Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija vīrietim | A - Iesācēja līmenis | |||||||
40 | Insulīna ievadīšana, izmantojot insulīna šļirci | A - Iesācēja līmenis | |||||||
41 | Insulīna ievadīšana, izmantojot insulīna šļirci | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
42 | Insulīna ievadīšana, izmantojot pilnšļirci (pildspalvu) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
43 | Insulīna ievadīšana, izmantojot pilnšļirci (pildspalvu) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
44 | Intermitējošā urīnpūšļa kateterizācija sievietei | A - Iesācēja līmenis | |||||||
45 | Intermitējošā urīnpūšļa kateterizācija sievietei | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
46 | Intrakutāna injekcija | A - Iesācēja līmenis | |||||||
47 | Intrakutāna injekcija | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
48 | Intramuskulāra injekcija | A - Iesācēja līmenis | |||||||
49 | Intramuskulāra injekcija | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
50 | Krēpu parauga savākšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
51 | Krēpu parauga savākšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
52 | Ķirurģiskā roku dezinfekcija | A - Iesācēja līmenis | |||||||
53 | Ķirurģiskā roku dezinfekcija | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
54 | Medikamentu (infūza) ievadīšana caur PVK (sistēma) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
55 | Medikamentu (infūza) ievadīšana caur PVK (sistēma) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
56 | Medikamentu (infūza) ievadīšana CVK (sistēma) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
57 | Medikamentu (infūza) ievadīšana CVK (sistēma) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
58 | Medikamentu ievade intravenozi izmantojot infuzomatu | A - Iesācēja līmenis | |||||||
59 | Medikamentu ievade intravenozi izmantojot infuzomatu | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
60 | Medikamentu ievadīšana acīs (pilieni/ ziede) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
61 | Medikamentu ievadīšana acīs (pilieni/ ziede) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
62 | Medikamentu ievadīšana ar šļirci caur perifērās vēnas kanili (PVK) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
63 | Medikamentu ievadīšana ar šļirci caur perifērās vēnas kanili (PVK) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
64 | Medikamentu ievadīšana ausīs | A - Iesācēja līmenis | |||||||
65 | Medikamentu ievadīšana ausīs | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
66 | Medikamentu ievadīšana caur PVK (perfuzors) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
67 | Medikamentu ievadīšana caur PVK (perfuzors) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
68 | Medikamentu ievadīšana CVK (perfuzors) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
69 | Medikamentu ievadīšana CVK (perfuzors) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
70 | Medikamentu ievadīšana CVK (šļirce) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
71 | Medikamentu ievadīšana CVK (šļirce) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
72 | Medikamentu ievadīšana degunā (pilieni/ aerosols) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
73 | Medikamentu ievadīšana degunā (pilieni/ aerosols) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
74 | Medikamentu ievadīšana i/v, izmantojot šļirci ar adatu | A - Iesācēja līmenis | |||||||
75 | Medikamentu ievadīšana i/v, izmantojot šļirci ar adatu | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
76 | Medikamentu ievadīšana i/v, izmantojot tauriņadatu | A - Iesācēja līmenis | |||||||
77 | Medikamentu ievadīšana i/v, izmantojot tauriņadatu | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
78 | Medikamentu ievilkšana šļircē no ampulas | A - Iesācēja līmenis | |||||||
79 | Medikamentu ievilkšana šļircē no ampulas | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
80 | Medikamentu ievilkšana šļircē no flakona | A - Iesācēja līmenis | |||||||
81 | Medikamentu ievilkšana šļircē no flakona | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
82 | Microlax klizma | A - Iesācēja līmenis | |||||||
83 | Microlax klizma | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
84 | Nazogastrālās zondes ievadīšana un izņemšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
85 | Nazogastrālās zondes ievadīšana un izņemšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
86 | Pacienta barošana caur nazogastrālo zondi, izmantojot bolus metodi | A - Iesācēja līmenis | |||||||
87 | Pacienta barošana caur nazogastrālo zondi, izmantojot bolus metodi | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
88 | Pacienta barošana caur nazogastrālo zondi, nepārtrauktā metode | A - Iesācēja līmenis | |||||||
89 | Pacienta barošana caur nazogastrālo zondi, nepārtrauktā metode | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
90 | Pacienta gultas klāšana un gultas veļas maiņa | A - Iesācēja līmenis | |||||||
91 | Pacienta gultas klāšana un gultas veļas maiņa | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
92 | Pacienta mazgāšana gultā | A - Iesācēja līmenis | |||||||
93 | Pacienta mazgāšana gultā | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
94 | Pacienta mutes dobuma higiēna | A - Iesācēja līmenis | |||||||
95 | Pacienta mutes dobuma higiēna | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
96 | Perifērā pulsa frekvences noteikšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
97 | Perifērā pulsa frekvences noteikšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
98 | Perifērās vēnas kaniles ievadīšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
99 | Perifērās vēnas kaniles ievadīšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
100 | Pulsa oksimetrija | C1 - Augsts līmenis | |||||||
101 | Sievietes perineālā aprūpe | A - Iesācēja līmenis | |||||||
102 | Sievietes perineālā aprūpe | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
103 | Skābekļa pievades nodrošināšana caur nazālām kanilēm | A - Iesācēja līmenis | |||||||
104 | Skābekļa pievades nodrošināšana caur nazālām kanilēm | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
105 | Sterilo cimdu uzvilkšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
106 | Sterilo cimdu uzvilkšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
107 | Subkutāna injekcija | A - Iesācēja līmenis | |||||||
108 | Subkutāna injekcija | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
109 | Temperatūras noteikšana aksilāri, izmantojot digitālo termometru | A - Iesācēja līmenis | |||||||
110 | Temperatūras noteikšana aksilāri, izmantojot digitālo termometru | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
111 | Temperatūras noteikšana aksilāri, izmantojot stikla termometru | A - Iesācēja līmenis | |||||||
112 | Temperatūras noteikšana aksilāri, izmantojot stikla termometru | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
113 | Temperatūras noteikšana orāli, izmantojot digitālo termometru | A - Iesācēja līmenis | |||||||
114 | Temperatūras noteikšana orāli, izmantojot digitālo termometru | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
115 | Temperatūras noteikšana rektāli, izmantojot digitālo termometru | A - Iesācēja līmenis | |||||||
116 | Temperatūras noteikšana rektāli, izmantojot digitālo termometru | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
117 | Tīrošā klizma | A - Iesācēja līmenis | |||||||
118 | Tīrošā klizma | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
119 | Urīna parauga savākšana klīniskai analīzei | A - Iesācēja līmenis | |||||||
120 | Urīna parauga savākšana klīniskai analīzei | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
121 | Zemas O2 koncentrācijas maskas uzlikšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
122 | Zemas O2 koncentrācijas maskas uzlikšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Ministru kabineta noteikumi Nr. 104. Rīgā 2016. gada 16. februārī (prot. Nr.8 21.§) “Noteikumi par higiēniskā un pretepidēmiskā režīma pamatprasībām ārstniecības iestādē” | ||||||||
2 | Klīniskās procedūras un pacientu drošība / Dzintra Puriņa, Ināra Upmale. Rīga : Rīgas Stradiņa universitātes Sarkanā Krusta medicīnas koledža, 2018 | ||||||||
3 | Perry, Anne Griffin, Clinical Nursing Skills & Techniques / Anne Griffin Perry, Patricia A. Potter, Wendy R. Ostendorf. 8th edition. London : Mosby, 2013. 1 tiešsaistes resurss (xviii, 1198 lp.) (PDF). | ||||||||
4 | KLĪNISKAIS ALGORITMS Brūču aprūpe pediatriskajā aprūpē .2023. | ||||||||
5 | KLĪNISKAIS ALGORITMS Brūču aprūpe vispārējā aprūpē .2023. | ||||||||
6 | KLĪNISKAIS ALGORITMS Centrālo vēnu katetru aprūpe vispārējā aprūpē .2023. | ||||||||
7 | KLĪNISKAIS ALGORITMS Centrālo vēnu katetru aprūpe pediatriskajā aprūpē.2023. | ||||||||
8 | KLĪNISKAIS ALGORITMS Pacienta novērtēšana pediatriskajā aprūpē .2023. | ||||||||
9 | KLĪNISKAIS ALGORITMS Pacienta novērtēšana vispārējā aprūpē.2023. | ||||||||
10 | KLĪNISKAIS ALGORITMS Perifēro vēnu katetru aprūpe pediatriskajā aprūpē .2023. | ||||||||
11 | KLĪNISKAIS ALGORITMS Perifēro vēnu katetru ievade vispārējā aprūpē .2023. | ||||||||
12 | KLĪNISKAIS ALGORITMS Urīnpūšļa katetra aprūpe vispārējā aprūpē.2023. | ||||||||
13 | KLĪNISKAIS ALGORITMS Urīnpūšļa katetra ievade vispārējā aprūpē.2023. | ||||||||
14 | Metodiskais materiāls KLĪNISKĀS PROCEDŪRAS Nataļja Tormane, Aija Lielnora. 2022. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Anthropometric Measurement. Kyle Casadei; John Kiel. September 26, 2022. | ||||||||
2 | MĀSAS DARBĪBA ĶIRURĢISKU PACIENTU APRŪPĒ.2021. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.medivators.com/Library/sterilization.htm “Science of Disinfection & Sterilization” | ||||||||
2 | http://www.iceinstitute.com/onlaine/OR233.html “The ABCs of Infection Control” | ||||||||
3 | http://www.brooks.af.mil/DIS/icguidelines/chap6.htm “Decontamination, Sterilization, and Sterile Storage” | ||||||||
4 | http://www.cdc.gov/ncidod/hip/Sterile/sterile.htm | ||||||||
5 | http://www.infectioncontroltoday.com/articles/061cleaning.h… | ||||||||
6 | http://www.cdc.gov/ncidod/hip/guide/handwash.htm |