.
Maģistra darbs
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.11.2022 11:33:04
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | MF_041 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 18.00 | ECTS: | 27.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Dzīvās dabas zinātnes | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Pēteris Tretjakovs | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Medicīnas fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, cfbkrsu[pnkts]lv, +371 67061550 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nokārtoti visi paredzētie pārbaudījumi studiju programmā „Biomedicīna”. | ||||||||
Mērķis: | Maģistra darbs ir patstāvīgi veikts pētījums, kura mērķis ir dot iespēju novērtēt maģistranta gatavību patstāvīgi izmantot iegūtās zināšanas un iemaņas pētniecisku un profesionālu problēmu risināšanā biomedicīnas jomā. | ||||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Maģistra darba izstradē. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Vērtēšana 10 ballu sistēmā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Maģistra darbs) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīgas programmas apguves rezultātā students spēs: • aprakstīt šūnas uzbūvi, izklāstīt tajā notiekošos procesus un atpazīt šūnu izpētes metodes, formulēt šūnas struktūru un funkciju traucējumu pazīmes un to nozīmi cilvēka patoloģijās; • izklāstīt daudzveidīgās fizioloģiskās norises organismā, izskaidrot organisma mijiedarbību ar vidi, aprakstīt fizioloģisko norišu konstatāciju un sniegt skaidrojumus; • aprakstīt galvenos genoma mutācijas izraisošos faktorus, novērtēt to bīstamību cilvēka veselībai; • definēt aktuālākos cilvēka ģenētikas pētījumu virzienus Latvijā un to nozīmi; • izklāstīt par skābekļa un slāpekļa atvasinājumu, brīvo radikāļu, kā arī antioksidantu un esenciālo mikroelementu lomu dzīvības norisēs normā un pie patoloģijām; • nosaukt galvenos regulatoros centrālos un perifēros mehānismus, maņu nodrošinātājstruktūru vecuma pārmaiņas un plasticitātes iespējas, mainoties funkcijām, atpazīt neirozinātnēs lietojamās morfoloģiskās izpētes metodes; • atrast juridiskos dokumentus pētniecības ētikā, formulēt pētniecības ētikas komiteju lomu un funkcijas, uzskaitīt nozīmīgākās ētiskās problēmas biomedicīnas pētījumos, kuros iesaistīti cilvēki, definēt zinātniskā godprātīguma principu; • klasificēt un raksturot didaktiskās metodes, izklāstīt pedagoģisko principu ievērošanu, izzināt un izvērtēt alternatīvās pedagoģijas iespējas; • atrast informāciju statistikas datubāzē, aprakstīt sava pētījuma datus ar statistiskajiem rādītājiem; • iepazīt akadēmiskās rakstīšanas būtību, zinātnisko darbu veidošanas principus un noformēšanu; • klasificēt zinātniskā pētījuma protokola izstrādes metodoloģijas un sagatavošanas pamatprincipus, definēt maģistra darba izstrādes posmus un izstrādes procesā veicamās darbības, izklāstīt izpētes metožu pielietojumu darba gaitā, organizēt maģistra darba noformēšanu. | ||||||||
Prasmes: | • aprakstīt galvenās šūnas pārmaiņu ultrastrukturālās pazīmes, diferencēt šūnu izpētes metodes; • novērtēt funkcionālās un atsevišķas klīniskās diagnostikas metodes organisma pamatfunkciju izmeklēšanā, analizēt ar fizioloģiskajām metodēm iegūtos datus, analizēt par organisma fizioloģisko procesu aktivitāti; • novērtēt šūnu un organismu iedzimtības materiāla strukturālo organizāciju un izvērtēt tā darbības mehānismu, analizēt un pielietot atsevišķas molekulārās bioloģijas un ģenētikas metodes; • pamatot cilvēka ģenētisko pētījumu aktuālākos virzienus, novērtēt ģenētiskās patoloģijas diagnostikas, terapijas un profilakses iespējas Latvijā; • novērtēt neiroloģiskos preparātus citu morfoloģisko preparātu starpā; pamatot informācijas nepieciešamību nekvalitatīva preparāta/shēmas gadījumā; • izmantojot fluorescences spektrofotometru, klīniskās ķīmijas analizatoru, mikroplašu lasītāju (ELISA) u.c., spēs izvērtēt un interpretēt pro-oksidantu un antioksidantu rezultātus; balstoties uz analītiskām standartmetodēm, pārzinās oksidatīvā stresa izvērtēšanu; • pamatot biomehānikas galveno parametru aprēķināšanu, novērtēt biomateriāliem maksimālo spriegumu, deformācijas un elastības moduli; • klīniskajā materiālā novērtēt izdalīto patogēnā mikroorganisma tīrkultūru, interpretēt saslimšanas patoģenēzi. • novērtēt statistiskos parametrus un pamatinformāciju no datubāzēm, salīdzināt datus pēc specifiskiem kritērijiem; • sagatavojot lekciju vai semināru, interpretēt aktīvās un interaktīvās metodes ievērojot didaktikas principu; • attiecināt cilvēku un dzīvnieku tiesību aizsardzību biomedicīnas pētījumos; • salīdzināt dažādās bibliogrāfiskās noformēšanas pieejas, diferencēt pētījuma dizaina ētiskās problēmas; • pamatot metodiku maģistra darba tēmai, dokumentēt, noformēt un izklāstīt pētījuma rezultātus. | ||||||||
Kompetences: | • orientēties biomedicīnas pamatnostādnēs un aktuālās problēmās; • pielietot fundamentālo zinātņu zināšanas medicīnisku problēmu risināšan; • pielietot zinātnisko pētījumu atziņas medicīnas un biomedicīnas pētījumu plānošanā, • praktiski veikt un vadīt pētījumu kādā no izvēlētām biomedicīnas disciplīnas nozarēm. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | PubMed datu bāzes žurnāli | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | PubMed datubāzes žurnālu raksti atbilstošajās jomās |