.
Pedagoģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.01.2023 14:17:27
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | PIC_007 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija; Vispārīgā pedagoģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Nora Jansone-Ratinika | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Docētāju tālākizglītības nodaļa | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Doktorantūras nodaļa: dnrsu[pnkts]lv, +371 67409120. Studiju kursa vadītājs: nora[pnkts]jansone-ratinikarsu[pnkts]lv, +371 67061581. Rīga, Dzirciema iela 16, 4. stāvs D 410. c kabinets | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 18 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Psiholoģijas pamati. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt pedagoģijas pamatkategoriju un likumību apguvi un izpratni par to izmantošanu praksē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pedagoģijas problēmjautājumu aktualizēšana veselības aprūpes praksē. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
2 | Pedagoģijas teorētiskās nostādnes: būtība, jēdzieni, sistēma. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Zināšanas un izpratne par pedagoģiskā procesa vispārīgām sakarībām un vides būtību, veidošanos un novitātēm pedagoģijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Studiju un pētniecības process, tā principi. Akadēmiskās un profesionālās pedagoģiskās prakses teorētiskie un praktiskie aspekti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Audzināšanas problemātika mūsdienās. Individualizācija, vērtības un normas, socializācija, kulturalizācija. Audzināšanas fenomens dažādu zinātņu nozaru skatījumā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Klasificēts pedagoģisko kategoriju un līdzekļu klāsts, to izvēles pamatojums, atbilstība un potenciālais lietojums profesionālajā veselības aprūpes praksē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | • atbilstoši tematam patstāvīgi veikt zinātniskās literatūras atlasi un analīzi pedagoģijas, psiholoģijas un fizioterapijas nozarēs; • patstāvīgi veikt izvēlētā vai piedāvātā temata padziļinātu izpēti nolūkā atsegt teorētisko nostādņu lietojuma iespējas praksē; • prezentēt izpētes gaitā iegūtos rezultātus, izmantojot slaidrādi. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Gala vērtējumu veido: • obligāts nodarbību apmeklējums; • patstāvīgā pētījuma izstrāde un aizstāvēšana. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Zināšanas un izpratne par pedagoģijas pamatkonceptu, problēmu būtību un risināšanas iespējām, likumībām, cēloņu un seku sakarībām, nozīmi un saturu, mērķiem un ideāliem, tajā aplūkoto problēmu konsekvencēm cilvēka dzīvē. | ||||||||
Prasmes: | Saskatīt pedagoģijas problēmu būtību, tās analizēt un izvērtēt, fleksibli un radoši izmantot pedagoģijas pieejas un piedāvāto instrumentāriju pētnieciskajā, sociālajā un profesionālajā veselības aprūpes darbā. | ||||||||
Kompetences: | Izprast pedagoģijas zinātnē ietverto kategoriju būtību un nozīmību, kompetenti spriest par pedagoģijas problemātiku, atbilstoši integrējot gūtās zināšanas ikdienas profesionālajā praksē. Demonstrēt prasmi kompetenti un radoši organizēt savu darbu, kā arī veidot sadarbību ar kolēģiem, klientiem, pacientiem, studentiem. Prast identificēt pedagoģijas kategorijas ikdienas darbā (aprūpi, izglītošanu un audzināšanu), kritiski un argumentēti meklēt un īstenot starpdisciplināras (medicīna, pedagoģija, psiholoģija u.c.) pieejas. Prast patstāvīgi pilnveidot profesionālo identitāti. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Jurgena, I. (2002). Vispārīgā pedagoģija. Rīga: SIA Izglītības soļi. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Prudņikova, I. (2004). Montesori pedagoģija ikdienā. Rīga: RaKa. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Špona, A. (2006). Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga: Raka. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Šteiners, R. (2000). Vispārējā cilvēkmācība kā pedagoģijas pamats. Rīga: RaKa. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Zelmenis, V. (2000). Pedagoģijas pamati. Rīga: RaKa. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Diekelmann, N. L. (2003). Teaching the Practitioners of Care: New Pedagogies for the Health Professions. University of Wisconsin Press. (akceptējams izdevums) | ||||||||
7 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
8 | Diekelmann, N. L. (2003). Teaching the Practitioners of Care: New Pedagogies for the Health Professions. University of Wisconsin Press. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Stēnsgorda, P. (2004). Māte, bērni un tēvs. Rīga: Atēna. | ||||||||
2 | Gudjons, H. (2007). Pedagoģijas pamatatziņas. Rīga, Zvaigzne ABC. | ||||||||
3 | Rubene, Z., Krūmiņa, A., Vanaga, I. (2008). Ievads mediju pedagoģijā. Monogrāfija. Rīga: RaKa. | ||||||||
4 | Rubene, Z. (2008). Kritiskā domāšana studiju procesā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds. | ||||||||
5 | Rubene, Z. (2006). Kritiskā domāšana postmodernisma situācijā. Skolotājs, 2006/3. Rīga: Raka, 5.-9.lpp. | ||||||||
6 | Bēme, G. (2003). Refleksijas par izglītības un kultūras kopsakarībām. Skolotājs, Nr. 4. |