.
Zinātniskā rakstība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:28:59
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | PZK_171 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Politika | Mērķauditorija: | Politikas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Māris Andžāns | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Šis kurss ir par studentu apmācību domāt un rakstīt kā politologiem. Pētnieciskā darba rakstīšana politikas zinātnē ir īpaša prasme, ko piedāvā šis kurss, identificējot un izskaidrojot tipiskā darba dažādās daļas – ievadu, literatūras apskatu, modeli un hipotēzi, pētījumu plānošanu, analīzi, novērtēšanu un secinājumus – un parādot, kā darbs – rakstīšanas process – ir sadalīts vadāmos uzdevumos: noteikt un izprast debates jomā, izstrādāt stratēģiju konkurējošu apgalvojumu novērtēšanai, atrast atbilstošu informāciju, iesaistīties šo datu analīzē un paziņot par šo procesu un tā rezultātiem citiem – ir kritiskās domāšanas prasmes, kas nepieciešamas pētnieciskā darba rakstīšanai. Galu galā šī mācība ir būtiska studentu kā domātāju attīstības daļa, kas var veicināt savas idejas un sasniegt augstāku izpratnes līmeni politikas zinātnes disciplīnā (t.i., rakstīšana kā mācību līdzeklis). | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Literatūras apskata veidošana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Modeļa virzīšana un hipotēzes norādīšana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Ievaddaļas rakstīšana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Pētījuma projekta sagatavošana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Veicot kvalitatīvu vai kvantitatīvu analīzi (vai kādu no abām kombinācijām) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Sasaistīt rakstu kopā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Zinātniskā darba pārskatīšana un rediģēšana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
2 | Literatūras apskata veidošana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
3 | Modeļa virzīšana un hipotēzes norādīšana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
4 | Ievaddaļas rakstīšana | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
5 | Pētījuma projekta sagatavošana | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
6 | Veicot kvalitatīvu vai kvantitatīvu analīzi (vai kādu no abām kombinācijām) | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
7 | Sasaistīt rakstu kopā | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
8 | Zinātniskā darba pārskatīšana un rediģēšana | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studenti patstāvīgi lasa literatūru, gatavojas semināriem un raksta literatūras apskatu, sagatavo par to prezentāciju. Semināru mērķis – attīstīt studentu spējas argumentēt savu viedokli; veicināt aktivitāti; pārbaudīt zināšanas par jautājuma tēmu un materiālus. Literatūras apskata mērķis – attīstīt spēju noteikt tēmas pamatproblēmu; identificēt un novērtēt alternatīvus avotus. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Apmeklējums – 10% Aktivitāte un gatavība semināros – 30% Prezentācija un literatūras apskats – 20% Rakstisks literatūras apskats – 40% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti pārzinās zinātniskās rakstības pamata principus, kā arī veiks zinātnisko rakstību, to pretnostatot populārzinātniskajai rakstībai. Studenti raksturos zinātniskās rakstības metodes, stilus un pieejas, tostarp dažādu valstu akadēmiskās vidēs. | ||||||||
Prasmes: | Studenti rakstīs zinātniskos tekstus gan individuāli, gan sadarbībā ar līdzautoriem, kas nav mazsvarīgi zinātniskajā vidē. Līdz ar to uzsvars tiks likts ne vien uz individuālo, bet arī kolektīvo darbu – kā pārvarēt dažādu rakstības stilu un dažādu viedokļu nesavietojamību un kā virzīties uz konverģenci. Studenti atradīs un izmantos konkrētajiem rakstiem un viņu zināšanu līmenim atbilstošus zinātniskos žurnālus. | ||||||||
Kompetences: | Studenti veidos paši savus zinātniskos rakstus – vai nu individuāli vai sadarbībā ar līdzautoriem. Studenti pielietos dažādos citos kursos iegūtās zināšanas un kombinēs teorētiskos un metodoloģiskos priekšstatus un izmantos konkrēti definētas pētiecības metodes zinātniskos rakstus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Baglione, L. 2020. Writing a Research Paper in Political Science. Belmont, CA: Thomson Wadsworth. |