.
Klīniskie gadījumi radioloģijā: kā nokļūt līdz diagnozei
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:23.01.2023 13:16:22
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | RAK_023 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Rentgenoloģija un radioloģija | Mērķauditorija: | Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ilze Apine | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Radioloģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Hipokrāta iela 2, 1002.kabinets, rakrsu[pnkts]lv, +371 67547139 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pamatzināšanas rentgendiagnostikas, ultrasonogrāfijas, datortomogrāfijas, magnētiskās rezonanses un kodoldiagnostikas attēlu interpretācijā. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt studentiem izpratni par dažādu radioloģijas izmeklēšanas metožu – rentgenogrāfijas, ultrasonogrāfijas, datortomogrāfijas, magnētiskās rezonanses, kodolmedicīnas fizikālo darbības pamatzināšanu izmantošanu radioloģisko attēlu interpretācijā ar klīnisko gadījumu analīzes palīdzību, sasaistot radioloģiskajos attēlos konstatējamās vizuālās pazīmes ar pacienta sūdzībām, klīnisko un laboratorisko ainu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Radioloģisko attēlu interpretācijas pamati | Nodarbības | 2.00 | klīniskā bāze | |||||
2 | Klīniskie gadījumi neiroradioloģijā | Nodarbības | 2.00 | klīniskā bāze | |||||
3 | Klīniskie gadījumi krūškurvja radioloģijā | Nodarbības | 2.00 | klīniskā bāze | |||||
4 | Klīniskie gadījumi muskuloskeletālajā radioloģijā | Nodarbības | 2.00 | klīniskā bāze | |||||
5 | Klīniskie gadījumi gastrointestinālajā un abdominālajā radioloģijā | Nodarbības | 2.00 | klīniskā bāze | |||||
6 | Klīniskie gadījumi uroģenitālajā radioloģijā | Nodarbības | 2.00 | klīniskā bāze | |||||
7 | Klīniskie gadījumi pediatriskajā un augļa radioloģijā | Nodarbības | 2.00 | klīniskā bāze | |||||
8 | Kontrolpārbaudījums – klīniskā gadījuma analīze | Nodarbības | 2.00 | klīniskā bāze | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Kontrolpārbaudījums - klīniskā gadījuma analīze un diskusija. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kumulatīvais vērtējums, ko veido 50% apmeklējums un 50% klīniskā gadījuma analīze. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Mutisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Zināšanas par to, kā, balstoties uz radioloģisko metožu (RTG, US, CT, MR un kodolmedicīna) pamatzināšanām, sasaistīt radioloģisko atradi ar pacienta anamnēzi, sūdzībām, klīnisko un laboratorisko ainu un “soli pa solim” iet pareizas diagnozes virzienā. | ||||||||
Prasmes: | Prasmes “soli pa solim” iet pareizas diagnozes virzienā, sasaistot radioloģisko metožu (RTG, US, CT, MR, kodolmedicīna) pamatzināšanas ar radioloģisko izmeklējumu attēlos redzamajām vizuālajām pazīmēm un pacienta anamnēzi, sūdzībām, klīnisko un laboratorisko ainu. | ||||||||
Kompetences: | Atšķirt radioloģiskajos attēlos (RTG, US, CT, MR un kodolmedicīna) dažāda veida morfoloģiskos substrātus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | www.radiologyassistant.nl | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | www.radiopaedia.org | ||||||||
2 | www.ultrasoundcases.info |