.
Ārstnieciskā pedagoģija: Montesori metode
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:13.04.2022 10:51:22
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_003 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija; Vispārīgā pedagoģija | Mērķauditorija: | Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kristīne Riemere | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 28 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pedagoģija, speciālā pedagoģija, psiholoģija. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt ar Montesori pedagoģijas kā alternatīvas pedagoģijas mērķiem un uzdevumiem, to izmantošanu audiologopēda praksē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Montesori metodes vēsturiskais apskats. Montesori metodes pielietošanas iespējas pedagoģijas un rehabilitācijas nozares aspektā. Montesori metodes izmantošanas iespējas demences pacientu aprūpē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Montesori metode. Praktiskās dzīves uzdevumi, zinātniskais pamatojums. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
3 | Montesori metode. Praktiskās dzīves uzdevumi. Sajūtu materiālu pielietošanas metodika. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
4 | Montesori metodes sajūtu materiālu metodiskie uzdevumi. Montesori metodes valodas materiālu metodikas apskats. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
5 | Montesori metodes pielietošanas iespējas demences pacientiem. Valodas materiālu pielietošanas iespējas. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
6 | Montesori metodes pielietošanas iespējas demences pacientiem. Praktiskās dzīves, sajūtu materiālu un valodas materiālu pielietošanas interpretācija demences pacientiem. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
7 | Montesori metodes matemātikas materiālu pielietojums un zinātniskais pamatojums. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
8 | Montesori metodes kosmiskās audzināšanas metodes atšifrējums. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | • Patstāvīgs darbs ar Montesori materiālu un vingrinājumu apraksti. • Montesori terapija demences pacientiem/ prezentēt klīnisko gadījumu Montesori terapijas kontekstā. • Montesori materiāla / metodes / vingrinājumu apkopojumi (individuālas darba mapes izveide ar 12 – 14 tehniku aprakstiem). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • Aktīva piedalīšanās lekcijās un praktiskajās nodarbībās (50%). • Patstāvīgā darba prezentācija (20%) • Kursa beigās iesniegts apraksts 12 – 14 tehnikām (apkopojums) (10%). • Rakstisks eksāmens – teorija (20%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | •Studiju kursa apguves rezultātā students spēj parādīt nepieciešamās pamata un specializētās zināšanas un demonstrēt izpratni par Montesori pedagoģiju, kā alternatīvu pedagoģijas metodi un izprot tās pamatprincipus, spēj izvērtēt šīs metodikas izmantošanas iespējas dažādos vecumposmos. •Spēj kritiski izvērtēt uzdevuma integrēšanas nepieciešamību, radoši pielietot praktiskās darba pieejas, Montesori metodes apgūtos vingrinājumus, kā arī izprot pedagoģisko organizāciju, darba vides pamatprincipus. •Strādājot rehabilitācija nozarē, spēj parādīt savu kompetenci, specializētas zināšanas Montesori metodes paņēmienu izmantošanā bērniem ar funkcionāliem ierobežojumiem, mentālu retardāciju un demences pacientiem. •Izprot Montesori pedagoģijas daudzpusīgos aspektus, izmantošanas iespējas audiologopēda darbā, pieņemot patstāvīgus lēmumus un demonstrējot radošus risinājumus, metodes izmantošanas kontekstā. | ||||||||
Prasmes: | • Spēj Montesori kursa laikā apgūto teorētisko materiālu, praktiskās iemaņas pratīgi integrēt savā profesionālajā darbībā, respektējot katra cilvēka vajadzības. • Mācēs izvēlēties un izmantot katram klīniskam gadījumam atbilstošu vingrinājumu kompleksus, respektējot indivīda individuālo funkcionēšanas līmeni. | ||||||||
Kompetences: | Spēj parādīt audiologopēda profesijai nepieciešamās kompetences, specializētas zināšanas Montesori pedagoģijas metodē un prot uzdevumus izmantot bērniem un/vai bērniem ar funkciju specifiskiem runas un valodas ierobežojumiem un demences pacientiem, terapijas sesijās, nodarbībās. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Helmiga, H. Montesori pedagoģija. Jumava, 2006. – 145 lpp. (izdevums akceptējams) | ||||||||
2 | Prudņikova, I. Montesori pedagoģija ikdienā. Rīga: RaKa, 2004. – 168 lpp. (izdevums akceptējams) | ||||||||
3 | Lillard, A., Else-Quest, N. Supporting Online Material for Evaluating Montessori Education. Science 313, 1893. 2006. (izdevums akceptējams) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Lawrence, L. Montessori read and write : a parents’ Guide to Literacy for Children. London. Ebury Press. 1998. | ||||||||
2 | Montessori, M. The Secret of Childhood. UK Schocken 1996 | ||||||||
3 | Montessori, M. The Discovery of the Child. UK Clio Press. 1973 | ||||||||
4 | Montessori, M. Absorbējošais prāts. 2019. | ||||||||
5 | Gullasa, R. Mājas audzināšana Montesori garā. Rīga: Latvijas Universitāte, 1991. – 18 lpp | ||||||||
6 | Simons - Šefers, R. Mazā filosofija Berenīkei. Aizkraukle: Krauklītis, 1997. – 152 lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Brain Waves Module 2: Neuroscience: Implications for Education and Lifelong Learning. The Royal Society, 2011 |