.
Zīdaiņu rehabilitācija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.02.2021 10:35:16
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_040 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Māszinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ailī Horna-Butkeviča | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 11 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 22 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zīdaiņa normālā attīstība. Zīdaiņa aprūpe. | ||||||||
Mērķis: | Zīdaiņu rehabilitācijas teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguve | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zīdaiņu rehabilitācijas pamatprincipi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Zīdaiņa dzemdību traumas, to rehabilitācija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Priekšlaikus dzimis zīdainis, tā rehabilitācija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Jaundzimušo nervu sistēmas bojājumu rehabilitācija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
5 | Bērnu cerebrālā paralīze, rehabilitācijas principi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
6 | Bobatu terapijas koncepts. Zīdaiņu handlinga principi | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Referātu sagatavošana un prezentēšana par zīdaiņu rehabilitācijas principiem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studentiem jāvar atbildēt uz īsu testu jautājumiem, referātu sagatavošana un vizuālas mutiskas prezentācijas sagatavošana, prezentēšana studiju kursa laikā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti spēs raksturot zīdaiņu rehabilitācijas pamatprincipus, ieteicamos rehabilitācijas pasākumus, kā arī kontrindicētās aktivitātes. | ||||||||
Prasmes: | Studenti pratīs izmantot zīdaiņu handlinga paņēmienus un varēs tos izskaidrot jaundzimušā tuviniekiem. | ||||||||
Kompetences: | Studenti pratīs ieteikt zīdaiņu prasmīgas aprūpes paņēmienus zīdaiņu nēsāšanai, pārģērbšanai, barošanai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Geske R. Bērna bioloģiskā attīstība. Rīga, RaKa, 2005, 314 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Flēmiga I. Zīdaiņa attīstība un attīstības traucējumi. Agrīna diagnostika un ārstēšana. Rīga, Zvaigzne ABC, 1999, 311 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Mellēna K. E., Hēla K., Tropa D. Mārtiņa stāsts – priekšlaikus dzimušo bērnu problēmas un risinājumi. Priekšlaikus dzimušo bērnu problēmu iespējamie risinājumi. Rīga, 2004, 103 – 150. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Brauburger B. Zīdaiņu masāža : patīkama, veselīga, nomierinoša, Rīga : Jumava, 2010; 90 lpp. | ||||||||
2 | Gutenbrunner Ch. Rehabilitācija, fizikālā medicīna un dabas dziedniecība, Rīga : Nacionālais apgāds, 2008, 217 lpp. |