Pārlekt uz galveno saturu

Zīdaiņu rehabilitācija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.02.2021 10:35:16
Par studiju kursu
Kursa kods:REK_040LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģijaMērķauditorija:Māszinības
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ailī Horna-Butkeviča
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkatrsu[pnkts]lv, +371 20271291
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)11Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas22
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Zīdaiņa normālā attīstība. Zīdaiņa aprūpe.
Mērķis:
Zīdaiņu rehabilitācijas teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguve
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Zīdaiņu rehabilitācijas pamatprincipiLekcijas1.00auditorija
2Zīdaiņa dzemdību traumas, to rehabilitācijaLekcijas1.00auditorija
3Priekšlaikus dzimis zīdainis, tā rehabilitācijaLekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
4Jaundzimušo nervu sistēmas bojājumu rehabilitācijaLekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
5Bērnu cerebrālā paralīze, rehabilitācijas principiLekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
6Bobatu terapijas koncepts. Zīdaiņu handlinga principiNodarbības5.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Referātu sagatavošana un prezentēšana par zīdaiņu rehabilitācijas principiem.
Vērtēšanas kritēriji:
Studentiem jāvar atbildēt uz īsu testu jautājumiem, referātu sagatavošana un vizuālas mutiskas prezentācijas sagatavošana, prezentēšana studiju kursa laikā.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti spēs raksturot zīdaiņu rehabilitācijas pamatprincipus, ieteicamos rehabilitācijas pasākumus, kā arī kontrindicētās aktivitātes.
Prasmes:Studenti pratīs izmantot zīdaiņu handlinga paņēmienus un varēs tos izskaidrot jaundzimušā tuviniekiem.
Kompetences:Studenti pratīs ieteikt zīdaiņu prasmīgas aprūpes paņēmienus zīdaiņu nēsāšanai, pārģērbšanai, barošanai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Geske R. Bērna bioloģiskā attīstība. Rīga, RaKa, 2005, 314 lpp. (akceptējams izdevums)
2Flēmiga I. Zīdaiņa attīstība un attīstības traucējumi. Agrīna diagnostika un ārstēšana. Rīga, Zvaigzne ABC, 1999, 311 lpp. (akceptējams izdevums)
3Mellēna K. E., Hēla K., Tropa D. Mārtiņa stāsts – priekšlaikus dzimušo bērnu problēmas un risinājumi. Priekšlaikus dzimušo bērnu problēmu iespējamie risinājumi. Rīga, 2004, 103 – 150. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
1Brauburger B. Zīdaiņu masāža : patīkama, veselīga, nomierinoša, Rīga : Jumava, 2010; 90 lpp.
2Gutenbrunner Ch. Rehabilitācija, fizikālā medicīna un dabas dziedniecība, Rīga : Nacionālais apgāds, 2008, 217 lpp.