.
Pētniecības metodes I
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:10.01.2023 14:41:55
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_129 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Signe Tomsone | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 3 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nepieciešamas priekšzināšanas par cilvēku, apkārtējo vidi, par sabiedrības veselību, biometrijā, par elektroniskajām datu bāzēm, pamatprasmes darbam ar datoru. | ||||||||
Mērķis: | Nostiprināt un attīstīt studentos pamatprasmes veikt zinātniskus pētījumus: sagatavot studentus kvantitatīva pētījuma veikšanai, attīstīt prasmes veidot ziņojumu par pētījumu (rakstisks ziņojums, uzstāšanās, stenda ziņojums), attīstīt prasmes pamatot zinātnisko pētījumu nozīmīgumu rehabilitācijas attīstībā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātniskā pētījuma process. Pētniecības pieejas. Literatūras izpēte. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Ētiskie un tiesiskie aspekti zinātniskos pētījumos. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Zinātniskā pētījuma process. Pētījuma metodes: mērījumu veikšana, mērīšana pētniecībā. Mērīšanas ticamības līmeņi. Datu analīze. Datu statistiskās analīzes plānošana – atbilstošu statistisku rādītāju izvēle. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Zinātniskā pētījuma process: Ētikas principi zinātniskos pētījumos. Pieteikums Ētikas komitejai. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Ziņojumi par pētījumiem. Kritiska lasīšana. Zinātnisko rakstu analīze (kritiska pieeja). Stenda ziņojumu veidošana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Ziņojumi par pētījumiem (uzstāšanās, stends, raksts). Zinātnisko publikāciju analīze (kritiska pieeja). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Zinātne, tās raksturojošās īpašības. Pētniecības pieejas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Pētījuma metodes: pētījuma dizains. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Pētījuma metodes: izlases veidošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Pētījuma metodes: mērīšana. Mērīšanas ticamības līmeņi. Skalas. Aptaujas. Intervijas. Novērošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātniskā pētījuma process. Pētniecības pieejas. Literatūras izpēte. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Ētiskie un tiesiskie aspekti zinātniskos pētījumos. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Zinātniskā pētījuma process. Pētījuma metodes: mērījumu veikšana, mērīšana pētniecībā. Mērīšanas ticamības līmeņi. Datu analīze. Datu statistiskās analīzes plānošana – atbilstošu statistisku rādītāju izvēle. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Ziņojumi par pētījumiem. Kritiska lasīšana. Zinātnisko rakstu analīze (kritiska pieeja). Stenda ziņojumu veidošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Ziņojumi par pētījumiem (uzstāšanās, stends, raksts). Zinātnisko publikāciju analīze (kritiska pieeja). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Zinātne, tās raksturojošās īpašības. Pētniecības pieejas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Pētījuma metodes: pētījuma dizains. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Pētījuma metodes: izlases veidošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Pētījuma metodes: mērīšana. Mērīšanas ticamības līmeņi. Skalas. Aptaujas. Intervijas. Novērošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Individuālais un grupas darbs – gatavošanās pārbaudes darbiem, prezentāciju gatavošana semināriem, patstāvīgs darbs ar literatūras avotiem ieskaites darba sagatavošanai par izvēlēto tēmu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • aktīva un rezultatīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; mutisko atbilžu kvalitāte; • aktīva un rezultatīva līdzdalība grupas patstāvīgajā darbā, laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi un to prezentācijas; • sekmīgi uzrakstīti testi; • ieskaites darba un tā prezentācijas kvalitāte; • kursa beigās – eksāmens (rakstisks). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students apgūs zināšanas par pētniecības attīstību un nozīmi nozarē, kvantitatīviem un kvalitatīviem pētījumiem, pētniecību regulējošiem normatīvajiem aktiem. | ||||||||
Prasmes: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students pratīs formulēt pētījumu jautājumus; parādīt prasmes patstāvīgā zinātniskās literatūras meklēšanā, kritiski izvērtēt zinātniskās publikācijas specialitātē; saprast, izvēlēties un pamatot atbilstošo pētījuma dizainu un metodoloģiju, ņemot vērā ētiskos aspektus; apgūs pamatprasmes veidot ziņojumu par veikto pētījumu. | ||||||||
Kompetences: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot iegūtās zināšanas un prasmes veicot pētniecības uzdevumus, kritiski lasīt zinātniskas publikācijas specialitātē, sagatavot ziņojumus par pētījumiem (rakstisks ziņojums, uzstāšanās, stenda ziņojums). | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Pētniecība: teorija un prakse / Kristīnes Mārtinsones, Anitas Piperes, Daigas Kamerādes zinātniskajā redakcijā; Rīga, RaKa, 2016, 546 lpp. | ||||||||
2 | DePoy, E., Gitlin, L. (2016). Introduction to research: understanding and applying multiple strategies. Toronto: Mosby,Inc. (3. nodaļa, latv. val.) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Baltiņš M. (2003) Lietišķā epidemioloģija. Rīga: Zinātne | ||||||||
2 | DePoy, E., Gitilin, L. (2016). Introduction to research: understanding and applying multiple strategies.Toronto: Mosby,Inc. | ||||||||
3 | Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes : pētījums / sastādītāja Kristīne Mārtinsone; Rīga, RaKa, 2011, 284 lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.rsu.lv/biblioteka/bibliotekas-resursi | ||||||||
2 | http://www.rsu.lv/petnieciba | ||||||||
3 | www.cebp.nl | ||||||||
4 | www.pedro.fhs.usyd.edu.au/ | ||||||||
5 | http://www.otseeker.com/ | ||||||||
6 | International journal of rehabilitation research http://journals.lww.com/intjrehabilres/pages/default.aspx | ||||||||
7 | Helsinku deklarācija | ||||||||
8 | RSU ētikas kodekss | ||||||||
9 | Zinātnieka ētikas kodekss | ||||||||
10 | Zinātniskās darbības likums | ||||||||
11 | Fizisku personu datu aizsardzības likums | ||||||||
12 | Ārstniecības likums | ||||||||
13 | Pacientu tiesību likums |