.
Pētniecības metodes II
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:28.10.2022 12:04:57
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_130 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Anita Vētra | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 3 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nepieciešamas priekšzināšanas biometrijā, pamatprasmes pētniecībā, zināšanas par funkcionēšanas novērtēšanas instrumentiem rehabilitācijā, par SFK, par sabiedrības veselību. | ||||||||
Mērķis: | Nostiprināt un attīstīt studentos pamatprasmes veikt zinātniskus pētījumus, sagatavot tos pētījuma veikšanai bakalaura grāda iegūšanai veselības aprūpē – funkcionālo speciālistu specialitātēs, turpināt attīstīt prasmes pamatot zinātnisko pētījumu nozīmīgumu ŗehabilitācijas attīstībā un lietot pētījumu rezultātus praksē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētniecības prioritātes nozarē. Pētniecības problēmas formulēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
2 | Literatūras izpēte. Literatūras apskats. Sistemātisks pārskats. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Kvalitatīva pētniecības pieeja. Interviju satura analīze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Kritiska publikāciju lasīšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētniecības prioritātes nozarē. Pētniecības problēmas formulēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Literatūras izpēte. Literatūras apskats. Sistemātisks pārskats. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Kvalitatīva pētniecības pieeja. Interviju satura analīze. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Kritiska publikāciju lasīšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Individuālais darbs – gatavošanās pārbaudes darbiem, prezentāciju gatavošana semināriem, patstāvīgs darbs ar literatūras avotiem, ieskaites darba sagatavošanai par izvēlēto tēmu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • aktīva un rezultatīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; mutisko atbilžu kvalitāte; laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi un to prezentācijas; • aktīva dalība semināros; • ieskaites darba un tā prezentācijas kvalitāte; • kursa beigās – eksāmens (rakstisks). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students padziļinās zināšanas par pētniecības procesu, iegūs zināšanas par kvalitatīviem pētījumiem (gadījuma analīze), sistemātisku pārskatu, kā arī zināšanas par normatīvajiem aktiem, kas regulē zinātnisko darbību Latvijā, RSU. | ||||||||
Prasmes: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students pratīs formulēt un pamatot pētījuma problēmu; sagatavot un aizstāvēt tēmas pieteikumu bakalaura darbam; paaugstinās prasmes zinātniskās literatūras sistemātiskā meklēšanā un zinātnisko publikāciju specialitātē kritiskā analīzē, spēs meklēt pierādījumus dažādos informācijas avotos klīnisku jautājumu risināšanai. | ||||||||
Kompetences: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot iegūtās zināšanas un prasmes kritiski analizējot zinātniskas publikācijas specialitātē, patstāvīgi veicot pētījumu par izvēlēto tēmu un sagatavojot ziņojumu par pētījumu (rakstisks ziņojums, uzstāšanās, stenda ziņojums). | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Pētniecība: teorija un prakse/ Kristīnes Mārtinsones, Anitas Piperes, Daigas Kamerādes zinātniskajā redakcijā; Rīga, RaKa, 2016, 546 lpp. | ||||||||
2 | Ellis, T. J.& Levy, Y. Framework of Problem-Based Research: A Guide for Novice Researchs on the Development of a Research-Worthy Problem. 2009. Volume 6, pp.323-337. (izdevums akceptējams) | ||||||||
3 | Nolikums par kvalifikācijas darba, studējošā pētnieciskā darba (pētnieciskā projekta), bakalaura darba un maģistra darba izstrādāšanu un aizstāvēšanu | ||||||||
4 | Hemingway P., Brereton N., 2009. What is a systematic review? (2nd ed): What is...? series Haywood Medical Communications. (izdevums akceptējams) | ||||||||
5 | Elo S., Kyngas H., 2008. The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, Vol.62 No.1, pp. 107–11. (izdevums akceptējams) | ||||||||
6 | Atsauču un darbā izmantoto avotu un literatūras saraksta noformēšanas metodiskie norādījumi | ||||||||
7 | Nolikums par kvalifikācijas darba, studējošā pētnieciskā darba (pētnieciskā projekta), bakalaura darba un maģistra darba izstrādāšanu un aizstāvēšanu | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Baltiņš M. (2003) Lietišķā epidemioloģija. Rīga: Zinātne | ||||||||
2 | DePoy, E., Gitlin, L. (2016). Introduction to research: understanding and applying multiple stategies.Toronto: Mosby,Inc. (3. nodaļa, latv. val.) | ||||||||
3 | Dumholdt E. (2022) Rehabilitation Research: Principles and Applications. 6th ed., Elsevier. | ||||||||
4 | Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes : pētījums / sastādītāja Kristīne Mārtinsone; Rīga, RaKa, 2011, 284 lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.rsu.lv/biblioteka/bibliotekas-resursi | ||||||||
2 | http://www.rsu.lv/petnieciba | ||||||||
3 | www.cebp.nl | ||||||||
4 | www.pedro.fhs.usyd.edu.au/ | ||||||||
5 | http://www.otseeker.com/ | ||||||||
6 | International journal of rehabilitation research http://journals.lww.com/intjrehabilres/pages/default.aspx |