.
Mākslu terapija grupā praksē
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.03.2024 15:26:27
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_136 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 10.00 | ECTS: | 15.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Jana Duhovska | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 14 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 28 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Visi studiju programmā apgūtie obligātie, nepieciešamie obligātās izvēles, obligātās izvēles specializācijā kursi. | ||||||||
Mērķis: | Radīt iespēju maģistrantiem pielietot apgūtās zināšanas par terapeitisku attiecību veidošanas principiem ar klientu/pacientu grupām, attīstīt prasmes veikt iespējamo grupas dalībnieku strukturētas intervijas, izvērtēt klientus/pacientus pēc grupu atlases kritērijiem, izvērtēt iespējamās grūtības/problēmas darbā ar atlasīto grupu, sagatavoties to novēršanai, veidot un īstenot mākslas terapijas plānu klientu/pacientu grupām klīniskā vidē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadnodarbība. Informācija par prakses saturiskajiem un organizatoriskajiem aspektiem. Informācija par prasībām un vērtēšanas kritērijiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Seminārs par prakses gadījuma aprakstīšanu. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Supervīzija. | Nodarbības | 12.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Mākslu terapija, atbilstoši specializācijai, praksē ar grupu mentora un supervizora pārraudzībā. Grupai atlasītiem pacientiem/ klientiem noteikt iespējamo sadarbības mērķi, izstrādāt mākslas terapijas plānu un realizēt mākslas terapijas procesu grupā. Supervizēt savu pieredzi specializācijas kontekstā. Veikt savas pieredzes analīzi prakses dienasgrāmatā. Sagatavot rakstisku prakses atskaiti, rakstisku viena gadījuma analīzi, viena gadījuma prezentāciju. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Viena gadījuma analīzes sagatavošana pēc noteiktas (dotas) struktūras un prezentācija (vērtējums). Pašrefleksija par praksi (ieskaitīts/neieskaitīts), mentora un supervizora vērtējums par praktikantu (ieskaitīts/neieskaitīts), prakses atskaite (ieskaitīts/neieskaitīts). Supervīziju apmeklējums (ieskaitīts pie 80% apmeklējuma). Students prezentē vismaz vienu gadījumu individuāli un vienu grupā (klientu/pacientu attīstības vēsture, mākslā balstīta izvērtēšana un pārskats par darbu sesijās), analizē savu darbību, reflektē par savu un citu profesionālo darbu. Ir veicis prakses video ierakstu. Supervīziju protokoli atbilst prasībām, ir korekti aizpildīti. Rakstiska prakses atskaite (ieskaitīta/ neieskaitīta), mentora vērtējums (ieskaitīts/ neieskaitīts), supervizora vērtējums (ieskaitīts/ neieskaitīts), pašrefleksija prakses dienasgrāmatā (ieskaitīta/ neieskaitīta). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Maģistranti zina nozīmīgākos teorētiskos konceptus grupu konsultēšanā un mākslu terapijas pielietojumā grupā. | ||||||||
Prasmes: | Maģistranti prot pielietot iegūtās zināšanas, lai izveidotu terapeitiskas/ konsultatīvas attiecības ar klientu/ pacientu un realizētu konsultēšanas un terapeitisko procesu grupā. Maģistranti prot izvērtēt: klienta/ pacienta personības funkcionēšanas līmeņa, galveno psihes aizsargmehānismu ietekmi uz grupas procesu, klienta/ pacienta problēmas, grūtības, situāciju, spējas un resursus, kultūras un vides faktorus un to ietekmi uz grupas procesu. Prot pacientiem/ klientiem noteikt iespējamo sadarbības mērķi, izstrādāt mākslas terapijas plānu grupai un īstenot to. | ||||||||
Kompetences: | Prot izvēlēties un lietot atbilstošu saskarsmes veidu un paņēmienus klīniskā vidē darbam ar dažādiem pacientiem/ klientiem, atbilstoši viņu vecumam un grūtībām. Maģistrantiem ir izkopta empātiska, cieņā un izpratnē balstīta attieksme pret klientiem/ pacientiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mākslu terapija (otrais izdevums). (2011). Sast. K. Mārtinsone. Rīga: RaKa. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Mākslu terapija dažādām klientu/pacientu grupām. (2014). Sast. Mārtinsone K., Krevica E. Rīga: Rīgas Stradiņa Universitāte | ||||||||
3 | Grupu psiholoģiskā konsultēšana un psihoterapija. (2019). Sast. Sudraba, V., Mārtinsone, K. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | A comprehensive guide to music therapy: theory, clinical practice, research, and training. (2019). Sast. Lindahl Jacobsen, S., Nygaard Pedersen, I., Bonde, L.O. London: Jessica Kingsley Publishers | ||||||||
2 | The Oxford handbook of dance and wellbeing. (2017). Red. Karkou, V., Oliver, S., Lycouris, S. London: Oxford University Press | ||||||||
3 | Handbook of art therapy (2nd edition). (2012). Malchiodi, C.A. New York; London: Guilford Press | ||||||||
4 | Acting for real: drama therapy process, technique, and performance (2nd edition). (2019). Emunah, R. London: Routledge | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | The arts in psychotherapy | ||||||||
2 | Drama therapy review | ||||||||
3 | Nordic journal of music therapy | ||||||||
4 | Body, movement and dance in psychotherapy | ||||||||
5 | International journal of art therapy |