.
Uz zinātniskiem pierādījumiem balstīta rehabilitācija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.08.2022 13:22:09
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_163 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 6.00 | ECTS: | 9.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Medicīnas pakalpojumi; Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Signe Tomsone | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 6 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 72 | ||||
Kopā kontaktstundas | 72 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zinātnisko pētījumu metodoloģijas pamati. | ||||||||
Mērķis: | Kursa mērķis ir attīstīt zināšanas un prasmes plānot un īstenot sistemātisku pārskatu par specifiskiem klīniskiem jautājumiem rehabilitācijā un kritiski analizēt pārskatā iekļautos zinātniskos pētījumus un to rezultātus; attīstīt prasmes izmantot zinātniskos pierādījumus praksē, pieņemot lēmumus, kas sekmē labākus pacientu rehabilitācijas procesa rezultātus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Uz pierādījumiem balstītas prakses konceptuālās sistēmas un stratēģijas (kritiska refleksija, zinātniskās literatūras novērtējums un citi pierādījumi). | Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Zinātnisko pierādījumu nozīme, lai uzlabotu argumentāciju, lēmumu pieņemšanu un refleksīvu praksi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Pieejas, idejas un stratēģijas, profesionālās (klīniskās) domāšanas attīstībai. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Informācijas meklēšana elektroniskajos resursos. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
5 | Klīniskā domāšana un profesionālās darbības pamatotība: teorētisko zināšanu atspoguļojums praksē, informācijas sintēzes metodes, argumentācija un lēmumu pieņemšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Dažādi zinātnisko pierādījumu veidi un to piemērošana rehabilitācijas praksē. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Zinātnisko pierādījumu integrēšana lēmumu pieņemšanā, ekonomiskie apsvērumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Klīnisko vadlīniju izstrāde un lietošana praksē. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras studijas. Mācību uzdevumi individuāli un mazās grupās. Patstāvīgā darba uzdevums - sisitemātiskais pārskats- individuāli vai mazās grupās- veicinās studentu izpratni par pieņēmumiem un vērtībām rehabilitācijā un attīstīs spēju kritiski izvērtēt un izstrādāt stratēģijas zināšanu izmantošanai konkrētu klīnisku jautājumu risināšanā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Sistemātiska zināšanu un prasmju pārbaude nodarbību laikā, atbilstoši praktiskā darba (individuāli vai mazās grupās) izstrādes posmiem (starpvērtējumi), kas veido kumulatīvo gala vērtējumu eskāmenā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā students iegūs pamatzināšanas novērtēt, atšķirt un izklāstīt dažādus zinātnisko pierādījumu veidus un to piemērošanu rehabilitācijas praksē. | ||||||||
Prasmes: | Students apgūs prasmi izvirzīt atbilstošus klīniskos jautājumus, izveidot informācijas meklēšanas plānu, lai atrastu pierādījumus, kas attiecas uz rehabilitācijas praksi. Integrēt pierādījumus, lai pieņemtu argumentētu lēmumu. Pratīs kritiski izvērtēt zinātniskos pētījumus par specifiskiem rehabilitācijas prakses jautājumiem. Spēs apspriest klīniskās pieejas priekšrocības un trūkumus, lai pieņemtu lēmumu praksē. | ||||||||
Kompetences: | Students spēs patstāvīgi analizēt informāciju un izstrādāt stratēģiju, lai uzlabotu rehabilitācijas praksi izmantojot zinātniskos pierādījumus. Spēs apkopot sistemātiskas informācijas meklēšanas rezultātus attiecībā uz specifisku klīnisko problēmu un integrēt tos lēmuma pieņemšanā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Dijkers MP, Murphy SL, Krellman J. (2012). Evidence-based practice for rehabilitation professionals: concepts and controversies. Arch Phys Med Rehabil. 93(8 Suppl) :S164-76. doi: 10.1016/j.apmr.2011.12.014. Epub 2012 Jun 7. PMID: 22683207. | ||||||||
2 | Gutenbrunner, Christoph MD, PhD, FRCP; Nugraha, Boya MS, PhD. (2020). Decision-Making in Evidence-Based Practice in Rehabilitation Medicine: Proposing a Fourth Factor. American Journal of Physical Medicine & Rehabilitation. Volume 99; Issue 5. p 436-440. doi: 10.1097/PHM.0000000000001394 | ||||||||
3 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
4 | Dijkers MP, Murphy SL, Krellman J. (2012). Evidence-based practice for rehabilitation professionals: concepts and controversies. Arch Phys Med Rehabil. 93(8 Suppl) :S164-76. doi: 10.1016/j.apmr.2011.12.014. Epub 2012 Jun 7. PMID: 22683207. | ||||||||
5 | Gutenbrunner, Christoph MD, PhD, FRCP; Nugraha, Boya MS, PhD. (2020). Decision-Making in Evidence-Based Practice in Rehabilitation Medicine: Proposing a Fourth Factor. American Journal of Physical Medicine & Rehabilitation. Volume 99; Issue 5. p 436-440. doi: 10.1097/PHM.0000000000001394 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Hoffman, T., Bennett, S., & de Mar, C. (Eds.). (2017). Evidence-based practice across the health professions. Australia: Churchill Livingstone. | ||||||||
2 | Higgs, J., Jones, M., Loftus, S., & Christiansen, N. (Eds.). (2008). Clinical reasoning in the health professions (3rd ed.). Oxford: Butterworth-Heinemann. | ||||||||
3 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
4 | Hoffman, T., Bennett, S., & de Mar, C. (Eds.). (2017). Evidence-based practice across the health professions. Australia: Churchill Livingstone. | ||||||||
5 | Higgs, J., Jones, M., Loftus, S., & Christiansen, N. (Eds.). (2008). Clinical reasoning in the health professions (3rd ed.). Oxford: Butterworth-Heinemann. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Elektroniskie informācijas resursi |