Pārlekt uz galveno saturu

Uz zinātniskiem pierādījumiem balstīta rehabilitācija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.08.2022 13:22:09
Par studiju kursu
Kursa kods:REK_163LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:6.00ECTS:9.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģijaMērķauditorija:Medicīnas pakalpojumi; Rehabilitācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Signe Tomsone
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkatrsu[pnkts]lv, +371 20271291
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)6Kopā nodarbību kontaktstundas72
Kopā kontaktstundas72
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Zinātnisko pētījumu metodoloģijas pamati.
Mērķis:
Kursa mērķis ir attīstīt zināšanas un prasmes plānot un īstenot sistemātisku pārskatu par specifiskiem klīniskiem jautājumiem rehabilitācijā un kritiski analizēt pārskatā iekļautos zinātniskos pētījumus un to rezultātus; attīstīt prasmes izmantot zinātniskos pierādījumus praksē, pieņemot lēmumus, kas sekmē labākus pacientu rehabilitācijas procesa rezultātus.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Uz pierādījumiem balstītas prakses konceptuālās sistēmas un stratēģijas (kritiska refleksija, zinātniskās literatūras novērtējums un citi pierādījumi).Nodarbības2.00E-studiju vide
2Zinātnisko pierādījumu nozīme, lai uzlabotu argumentāciju, lēmumu pieņemšanu un refleksīvu praksi.Nodarbības1.00auditorija
3Pieejas, idejas un stratēģijas, profesionālās (klīniskās) domāšanas attīstībai.Nodarbības1.00auditorija
4Informācijas meklēšana elektroniskajos resursos.Nodarbības3.00auditorija
5Klīniskā domāšana un profesionālās darbības pamatotība: teorētisko zināšanu atspoguļojums praksē, informācijas sintēzes metodes, argumentācija un lēmumu pieņemšana.Nodarbības2.00auditorija
6Dažādi zinātnisko pierādījumu veidi un to piemērošana rehabilitācijas praksē.Nodarbības1.00auditorija
7Zinātnisko pierādījumu integrēšana lēmumu pieņemšanā, ekonomiskie apsvērumi.Nodarbības1.00auditorija
8Klīnisko vadlīniju izstrāde un lietošana praksē.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Literatūras studijas. Mācību uzdevumi individuāli un mazās grupās. Patstāvīgā darba uzdevums - sisitemātiskais pārskats- individuāli vai mazās grupās- veicinās studentu izpratni par pieņēmumiem un vērtībām rehabilitācijā un attīstīs spēju kritiski izvērtēt un izstrādāt stratēģijas zināšanu izmantošanai konkrētu klīnisku jautājumu risināšanā.
Vērtēšanas kritēriji:
Sistemātiska zināšanu un prasmju pārbaude nodarbību laikā, atbilstoši praktiskā darba (individuāli vai mazās grupās) izstrādes posmiem (starpvērtējumi), kas veido kumulatīvo gala vērtējumu eskāmenā.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā students iegūs pamatzināšanas novērtēt, atšķirt un izklāstīt dažādus zinātnisko pierādījumu veidus un to piemērošanu rehabilitācijas praksē.
Prasmes:Students apgūs prasmi izvirzīt atbilstošus klīniskos jautājumus, izveidot informācijas meklēšanas plānu, lai atrastu pierādījumus, kas attiecas uz rehabilitācijas praksi. Integrēt pierādījumus, lai pieņemtu argumentētu lēmumu. Pratīs kritiski izvērtēt zinātniskos pētījumus par specifiskiem rehabilitācijas prakses jautājumiem. Spēs apspriest klīniskās pieejas priekšrocības un trūkumus, lai pieņemtu lēmumu praksē.
Kompetences:Students spēs patstāvīgi analizēt informāciju un izstrādāt stratēģiju, lai uzlabotu rehabilitācijas praksi izmantojot zinātniskos pierādījumus. Spēs apkopot sistemātiskas informācijas meklēšanas rezultātus attiecībā uz specifisku klīnisko problēmu un integrēt tos lēmuma pieņemšanā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Dijkers MP, Murphy SL, Krellman J. (2012). Evidence-based practice for rehabilitation professionals: concepts and controversies. Arch Phys Med Rehabil. 93(8 Suppl) :S164-76. doi: 10.1016/j.apmr.2011.12.014. Epub 2012 Jun 7. PMID: 22683207.
2Gutenbrunner, Christoph MD, PhD, FRCP; Nugraha, Boya MS, PhD. (2020). Decision-Making in Evidence-Based Practice in Rehabilitation Medicine: Proposing a Fourth Factor. American Journal of Physical Medicine & Rehabilitation. Volume 99; Issue 5. p 436-440. doi: 10.1097/PHM.0000000000001394
3Ārvalstu studentiem/For international students:
4Dijkers MP, Murphy SL, Krellman J. (2012). Evidence-based practice for rehabilitation professionals: concepts and controversies. Arch Phys Med Rehabil. 93(8 Suppl) :S164-76. doi: 10.1016/j.apmr.2011.12.014. Epub 2012 Jun 7. PMID: 22683207.
5Gutenbrunner, Christoph MD, PhD, FRCP; Nugraha, Boya MS, PhD. (2020). Decision-Making in Evidence-Based Practice in Rehabilitation Medicine: Proposing a Fourth Factor. American Journal of Physical Medicine & Rehabilitation. Volume 99; Issue 5. p 436-440. doi: 10.1097/PHM.0000000000001394
Papildu literatūra
1Hoffman, T., Bennett, S., & de Mar, C. (Eds.). (2017). Evidence-based practice across the health professions. Australia: Churchill Livingstone.
2Higgs, J., Jones, M., Loftus, S., & Christiansen, N. (Eds.). (2008). Clinical reasoning in the health professions (3rd ed.). Oxford: Butterworth-Heinemann.
3Ārvalstu studentiem/For international students:
4Hoffman, T., Bennett, S., & de Mar, C. (Eds.). (2017). Evidence-based practice across the health professions. Australia: Churchill Livingstone.
5Higgs, J., Jones, M., Loftus, S., & Christiansen, N. (Eds.). (2008). Clinical reasoning in the health professions (3rd ed.). Oxford: Butterworth-Heinemann.
Citi informācijas avoti
1Elektroniskie informācijas resursi