Pārlekt uz galveno saturu

Pētniecības metodes rehabilitācijā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.08.2024 09:17:18
Par studiju kursu
Kursa kods:REK_220LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģijaMērķauditorija:Medicīnas pakalpojumi; Rehabilitācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Signe Tomsone
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkatrsu[pnkts]lv, +371 20271291
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)9Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā nodarbību kontaktstundas36
Kopā kontaktstundas48
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pamatzināšanas par pētniecības metodēm.
Mērķis:
Kursa mērķis ir dot studentiem iespēju attīstīt prasmes kritiski analizēt, plānot un vadīt pētījumu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētniecības process un tā vadība. Diskusija par ētiskajiem aspektiem rehabilitācijā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
2Sistēmiskie pārskati: tipoloģija, kritiska analīzeLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Kvantitatīvās pētījumu metodesLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Jaukta tipa pētījumu metodesLekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
5Kvalitatīvās pētījumu metodesLekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
6No tēzēm pie publikācijas – zināšanu pārnese. Diskusijas par pētījumu piemēriemLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Literatūras avotu atlase un kritiska analīze. Studējošajiem jāizvēlas viena pētījuma metode un mazā grupā (2-3 studenti) jāsagatavo un jānovada nodarbība par šo metodi, vēršot uzmanību uz specifiskiem jautājumiem – zinātniskais stiprums, kļūdas iespējamība, drošums un pamatotība. Individuāli sagatavota intervijas analīze un kopsavilkums (kvalitatīvas pētniecības metodes). Individuāli sagatavota recenzija par zinātnisku rakstu vai tēzēm. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Kumulējošs vērtējums eksāmenā: - docētāja un studiju biedru novērtējums par patstāvīgi sagatavotu un novadītu nodarbību- 60%; - individuāli veiktie uzdevumi- 40%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studējošie izpratīs un izvērtēs teorijas un uz pierādījumiem balstītas zināšanas, spēs analizēt aktualitātes nozares pētniecībā un formulēt savai profesionālajai kompetencei specifiskus pētniecības jautājumus.
Prasmes:Studējošie spēs novērtēt pētniecības paradigmas, kas ir pamatā zināšanu attīstībai, apgūs vairākas pētījumu metodikas un analītiskās stratēģijas. Spēs vadīt pētniecības procesu, ievērojot ētikas principus.
Kompetences:Studējošie spēs izvirzīt savai nozarei atbilstošus pētniecības jautājumus, plānot un vadīt pētījuma procesu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīgas Stradiņa universitāte, 2021.
2Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana (otrais, papildinātais izdevums). K. Mārtinsone, A. Pipere, I. Rozenvalde, U. Berķis, M. Dambrova, I. Gobiņa, I. J. Mihailovs, S. Riekstiņa-Pāla, D. Spila, K. Šneidere, J. Vīķe, I. Znotiņa. Rīgas Stradiņa universitāte, 2019
3Arienti C, Armijo-Olivo S, Minozzi S, et al60 Methodological issues in rehabilitation research: a scoping reviewBMJ Evidence-Based Medicine 2019;24:A35.
4Ārvalstu studentiem/For international students:
5Arienti C, Armijo-Olivo S, Minozzi S, et al60 Methodological issues in rehabilitation research: a scoping reviewBMJ Evidence-Based Medicine 2019; 24:A35.
Papildu literatūra
1Pētniecība: teorija un prakse. Zin.red.- K. Martinsone, A. Pipere, D. Kamerade. Rīga, Raka, 2016.
2Cohrane Rehabilitation
Citi informācijas avoti
1Elektroniskie informācijas resursi
2Step by step guide to reviewing a manuscript. Wiley Author Services.
3Aadal L, Nielsen TL, Jensen AB, Bjerrum M, Nielsen CV, Angel S. What Does It Take for Research to Be Rehabilitation Research? Front Rehabil Sci. 2022 Jul 11;3:823159.