.
Pētniecības metodes rehabilitācijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.08.2024 09:17:18
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_220 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Medicīnas pakalpojumi; Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Signe Tomsone | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 9 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 36 | ||||
Kopā kontaktstundas | 48 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pamatzināšanas par pētniecības metodēm. | ||||||||
Mērķis: | Kursa mērķis ir dot studentiem iespēju attīstīt prasmes kritiski analizēt, plānot un vadīt pētījumu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētniecības process un tā vadība. Diskusija par ētiskajiem aspektiem rehabilitācijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
2 | Sistēmiskie pārskati: tipoloģija, kritiska analīze | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Kvantitatīvās pētījumu metodes | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Jaukta tipa pētījumu metodes | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
5 | Kvalitatīvās pētījumu metodes | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
6 | No tēzēm pie publikācijas – zināšanu pārnese. Diskusijas par pētījumu piemēriem | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras avotu atlase un kritiska analīze. Studējošajiem jāizvēlas viena pētījuma metode un mazā grupā (2-3 studenti) jāsagatavo un jānovada nodarbība par šo metodi, vēršot uzmanību uz specifiskiem jautājumiem – zinātniskais stiprums, kļūdas iespējamība, drošums un pamatotība. Individuāli sagatavota intervijas analīze un kopsavilkums (kvalitatīvas pētniecības metodes). Individuāli sagatavota recenzija par zinātnisku rakstu vai tēzēm. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kumulējošs vērtējums eksāmenā: - docētāja un studiju biedru novērtējums par patstāvīgi sagatavotu un novadītu nodarbību- 60%; - individuāli veiktie uzdevumi- 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie izpratīs un izvērtēs teorijas un uz pierādījumiem balstītas zināšanas, spēs analizēt aktualitātes nozares pētniecībā un formulēt savai profesionālajai kompetencei specifiskus pētniecības jautājumus. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie spēs novērtēt pētniecības paradigmas, kas ir pamatā zināšanu attīstībai, apgūs vairākas pētījumu metodikas un analītiskās stratēģijas. Spēs vadīt pētniecības procesu, ievērojot ētikas principus. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie spēs izvirzīt savai nozarei atbilstošus pētniecības jautājumus, plānot un vadīt pētījuma procesu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīgas Stradiņa universitāte, 2021. | ||||||||
2 | Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana (otrais, papildinātais izdevums). K. Mārtinsone, A. Pipere, I. Rozenvalde, U. Berķis, M. Dambrova, I. Gobiņa, I. J. Mihailovs, S. Riekstiņa-Pāla, D. Spila, K. Šneidere, J. Vīķe, I. Znotiņa. Rīgas Stradiņa universitāte, 2019 | ||||||||
3 | Arienti C, Armijo-Olivo S, Minozzi S, et al60 Methodological issues in rehabilitation research: a scoping reviewBMJ Evidence-Based Medicine 2019;24:A35. | ||||||||
4 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
5 | Arienti C, Armijo-Olivo S, Minozzi S, et al60 Methodological issues in rehabilitation research: a scoping reviewBMJ Evidence-Based Medicine 2019; 24:A35. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Pētniecība: teorija un prakse. Zin.red.- K. Martinsone, A. Pipere, D. Kamerade. Rīga, Raka, 2016. | ||||||||
2 | Cohrane Rehabilitation | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Elektroniskie informācijas resursi | ||||||||
2 | Step by step guide to reviewing a manuscript. Wiley Author Services. | ||||||||
3 | Aadal L, Nielsen TL, Jensen AB, Bjerrum M, Nielsen CV, Angel S. What Does It Take for Research to Be Rehabilitation Research? Front Rehabil Sci. 2022 Jul 11;3:823159. |