.
Ievads profesionālajās studijās un pētniecībā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:23.08.2022 15:20:33
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_241 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Signe Tomsone | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas priekšzināšanas. | ||||||||
Mērķis: | Motivēt studējošos izvēlētās funkcionālā speciālista profesijas apgūšanai, sniegt pamatinformāciiju par sekmīga studiju procesa norisi RSU un veselības aprūpes, rehabilitācijas medicīnas un sociālās palīdzības organizāciju valstī. Attīstīt studentos pamatprasmes kritiski analizēt zinātnisko literatūru rehabilitācijas nozarē, pamatot zinātnisko pētījumu nozīmīgumu rehabilitācijas attīstībā, sagatavot studentus patstāvīgam izpētes darbam: plānot un īstenot kvantitatīvus pētījumus, attīstīt prasmes veidot ziņojumu par pētījumu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Studiju process un studiju organizācija. Studiju programmu uzbūve un studiju rezultāti. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Rehabilitācija: definīcijas, termini, klasifikācija. Rehabilitācijas vēsture. Komandas darbs. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||||
3 | Profesijas standarts. Profesionālās prasmes un kompetences. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Medicīnas vēsture. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | mācību izbraukums | |||||||
5 | Profesionālās darbības tiesiskie aspekti. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Pētniecības loma studiju procesā un turpmākajā profesionālajā darbībā. Zinātniskās literatūras lasīšana, pētījumu rezultātu pārnešana praksē. Akadēmiskais godīgums. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
7 | Zinātne, to raksturojošās īpašības. Pētneicības pieejas. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
8 | Pētījuma metodes: pētījuma dizains. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
9 | Pētījuma metodes: pētījuma izlases veidošana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
10 | Pētījuma metodes: mērīšana. Mērīšanas ticamības līmeņi. Skalas, aptaujas, intervijas un novērošana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
11 | Pētījuma process. Ētiskie un tiesiskie aspekti zinātniskajos pētījumos. Pieteikums Pētījumu ētikas komitejai. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Pētījuma datu analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Ziņojumi par petījumiem. Kritiska zinātnisko publikāciju lasīšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Studiju process un studiju organizācija. Studiju programmu uzbūve un studiju rezultāti. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Rehabilitācija: definīcijas, termini, klasifikācija. Rehabilitācijas vēsture. Komandas darbs. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||||
3 | Profesijas standarts. Profesionālās prasmes un kompetences. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Medicīnas vēsture. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | mācību izbraukums | |||||||
5 | Profesionālās darbības tiesiskie aspekti. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Pētniecības loma studiju procesā un turpmākajā profesionālajā darbībā. Zinātniskās literatūras lasīšana, pētījumu rezultātu pārnešana praksē. Akadēmiskais godīgums. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
7 | Zinātne, to raksturojošās īpašības. Pētneicības pieejas. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
8 | Pētījuma metodes: pētījuma dizains. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
9 | Pētījuma metodes: pētījuma izlases veidošana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
10 | Pētījuma metodes: mērīšana. Mērīšanas ticamības līmeņi. Skalas, aptaujas, intervijas un novērošana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
11 | Pētījuma process. Ētiskie un tiesiskie aspekti zinātniskajos pētījumos. Pieteikums Pētījumu ētikas komitejai. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Pētījuma datu analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Ziņojumi par petījumiem. Kritiska zinātnisko publikāciju lasīšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Individuālais un grupas darbs – gatavošanās pārbaudes darbiem, prezentāciju gatavošana semināriem, patstāvīgs darbs ar literatūras avotiem ieskaites darba sagatavošanai par izvēlēto tēmu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva un rezultatīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās- 10% Aktīva un rezultatīva līdzdalība grupas patstāvīgajā darbā- 10% Laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi un to prezentācijas- 10% Sekmīgi uzrakstīti testi- 10% Ieskaites darba un tā prezentācijas kvalitāte- 10% Rudens semestra beigās - ieskaite- 50% Studiju kursa beigās – eksāmens (rakstisks)- 50% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti savas izvēlētās funkcionālā speciālista profesijas ietvaros spēs aprakstīt tās mērķus, uzdevumus un zinātniskos pamatojumus, izpratīs profesijas tiesiskos aspektus, pārzinās veselības aprūpes, rehabilitācijas, sociālās palīdzības un sociālās apdrošināšanas organizācijas pamata principus. Kā arī students apgūs zināšanas par pētniecības attīstību un nozīmi nozarē, kvantitatīviem un kvalitatīviem pētījumiem, pētniecību regulējošiem normatīvajiem aktiem. | ||||||||
Prasmes: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs orientēties veselības aprūpes, rehabilitācijas un sociālās palīdzības/apdrošināšanas organizācijas principos. Pārzinās RSU studiju reglamentējošos dokumentus. Pārzinās RSU bibliotēkas un datu bāžu izmantošanas principus. Kā arī students pratīs formulēt pētījumu jautājumus; parādīt prasmes patstāvīgā zinātniskās literatūras meklēšanā, kritiski izvērtēt zinātniskās publikācijas specialitātē; saprast, izvēlēties un pamatot atbilstošo pētījuma dizainu un metodoloģiju, ņemot vērā ētiskos aspektus; apgūs pamatprasmes veidot ziņojumu par veikto pētījumu. | ||||||||
Kompetences: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studentiem veidosies izpratne par studiju procesu un izvēlētās funkcionālās profesijas specialitāti. Kā arī studenti spēs praktiski izmantot iegūtās zināšanas un prasmes veicot pētniecības uzdevumus, kritiski lasīt zinātniskas publikācijas specialitātē, sagatavot ziņojumus par pētījumiem (rakstisks ziņojums, uzstāšanās, stenda ziņojums). | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Rehabilitation in health systems. WHO, 2017 | ||||||||
2 | Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. RSU, 2019. | ||||||||
3 | Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU, 2021. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Elektroniskie resursi |