.
Klīniskā prakse: psihiskā veselība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:20.09.2024 14:33:35
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_284 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 12.00 | ECTS: | 18.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Rehabilitācija; Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Zane Liepiņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 6 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Novērtēšanas metodoloģija ergoterapija, psiholoģijas pamati profesionālajā darbībā, filozofija un medicīnas ētika, konceptuālie prakses modeļi, funkcionālo spēju ierobežojumu novērtēšana un klasifikācija, radošās aktivitātes ergoterapijā, psihiatrija ergoterapijā, ergoterapija geriatrijā un gerontoloģijā. | ||||||||
Mērķis: | Pielietot iepriekš apgūtās teorētiskās zināšanas praktiski, pilnveidot praktiskās iemaņas, nostiprināt savu kompetenci, lai spētu patstāvīgi strādāt kā ergoterapeits psihiskās veselības aprūpes jomā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Klīniskā prakse ergoterapijā psihiskās veselības prakses kontekstā | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
2 | Klīniskā prakse ergoterapijā personām ar personām ar garīgās attīstības, uzvedības un neiroloģiskās attīstības traucējumiem dažādos prakses kontekstos | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
3 | Ergoterapeita prakses procesa struktūra: psihiskā veselība | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Zinātniskā raksta konspekta, klīniskā gadījuma analīzes sagatavošana un prezentācija pēc Ergoterapeita prakses procesa struktūras. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 3 klīnisko gadījumu prezentācijas 20%, zinātniskā raksta prezentācija 10%, atbilstoši noformēta prakses dokumentācija 20%, prakses aizstāvēšana 50%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Students spēs atrast, izvēlēties un izskaidrot ergoterapeita taktiku darbā ar dažādu psihisku nozoloģiju pacientiem un personām ar garīgās attīstības, uzvedības un neiroloģiskās attīstības traucējumiem, dažādos prakses kontekstos. | ||||||||
Prasmes: | Students spēs sistematizēti savākt informāciju, novērtēt pacientu, ievērot ētikas normas un konfidencialitāti. Komunicēt, veidot terapeitiskas attiecības un sadarboties ar pacientu, citiem profesionāļiem. Plānot, dokumentēt terapijas procesu un novērtēt tā efektivitāti. Pratīs organizēt un vadīt grupu nodarbības. Spēs plānot un izmantot laiku efektīvi. | ||||||||
Kompetences: | Spēs noformulēt un analizēt personu ar psihiskās veselības traucējumiem nodarbes veikšanas grūtības, izstrādāt un realizēt terapijas plānu pēc Ergoterapeita prakses procesa struktūras. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Catana Brown, Virginia C. Stoffel. Occupational Therapy in Mental Health : a Vision for Participation Philadelphia. F.A. Davis Company, 2019 | ||||||||
2 | Jennifer Creek. Occupational therapy and mental Health. Churchill Livingstone, 6th edition, 2022. Treatment planning and implementation: 119. | ||||||||
3 | Pacienta tiesību likums. | ||||||||
4 | Ārstniecības likums. | ||||||||
5 | Latvijas Ergoterapeitu Asociācijas Ētikas kodeks. | ||||||||
6 | LR Labklājības ministrija. Rīcības plāns deinstitucionalizācijas īstenošanai 2015. - 2020. gadam. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Manuilovs R. Psihiatriskās aprūpes deinstitualizācijas psihosociālie un medicīniskie aspekti Latvijā. | ||||||||
2 | NVO "Gaismas stars", Rokasgrāmata ģimenēm - šizofrēnijas slimnieku aprūpētājiem. Rīga, 2004. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Do-Live-Well Health Promotion Framework | ||||||||
2 | The Model of Human Occupation |