Pārlekt uz galveno saturu

Klīniskā prakse: psihiskā veselība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:20.09.2024 14:33:35
Par studiju kursu
Kursa kods:REK_284LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:12.00ECTS:18.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Veselības aprūpeMērķauditorija:Rehabilitācija; Medicīnas pakalpojumi
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Zane Liepiņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkatrsu[pnkts]lv, +371 20271291
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)0Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas6
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)0Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Novērtēšanas metodoloģija ergoterapija, psiholoģijas pamati profesionālajā darbībā, filozofija un medicīnas ētika, konceptuālie prakses modeļi, funkcionālo spēju ierobežojumu novērtēšana un klasifikācija, radošās aktivitātes ergoterapijā, psihiatrija ergoterapijā, ergoterapija geriatrijā un gerontoloģijā.
Mērķis:
Pielietot iepriekš apgūtās teorētiskās zināšanas praktiski, pilnveidot praktiskās iemaņas, nostiprināt savu kompetenci, lai spētu patstāvīgi strādāt kā ergoterapeits psihiskās veselības aprūpes jomā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Klīniskā prakse ergoterapijā psihiskās veselības prakses kontekstāLekcijas1.00cits
2Klīniskā prakse ergoterapijā personām ar personām ar garīgās attīstības, uzvedības un neiroloģiskās attīstības traucējumiem dažādos prakses kontekstosLekcijas1.00cits
3Ergoterapeita prakses procesa struktūra: psihiskā veselībaLekcijas1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Zinātniskā raksta konspekta, klīniskā gadījuma analīzes sagatavošana un prezentācija pēc Ergoterapeita prakses procesa struktūras.
Vērtēšanas kritēriji:
3 klīnisko gadījumu prezentācijas 20%, zinātniskā raksta prezentācija 10%, atbilstoši noformēta prakses dokumentācija 20%, prakses aizstāvēšana 50%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Aizstāvēšana (Prakse)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Students spēs atrast, izvēlēties un izskaidrot ergoterapeita taktiku darbā ar dažādu psihisku nozoloģiju pacientiem un personām ar garīgās attīstības, uzvedības un neiroloģiskās attīstības traucējumiem, dažādos prakses kontekstos.
Prasmes:Students spēs sistematizēti savākt informāciju, novērtēt pacientu, ievērot ētikas normas un konfidencialitāti. Komunicēt, veidot terapeitiskas attiecības un sadarboties ar pacientu, citiem profesionāļiem. Plānot, dokumentēt terapijas procesu un novērtēt tā efektivitāti. Pratīs organizēt un vadīt grupu nodarbības. Spēs plānot un izmantot laiku efektīvi.
Kompetences:Spēs noformulēt un analizēt personu ar psihiskās veselības traucējumiem nodarbes veikšanas grūtības, izstrādāt un realizēt terapijas plānu pēc Ergoterapeita prakses procesa struktūras.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Catana Brown, Virginia C. Stoffel. Occupational Therapy in Mental Health : a Vision for Participation Philadelphia. F.A. Davis Company, 2019
2Jennifer Creek. Occupational therapy and mental Health. Churchill Livingstone, 6th edition, 2022. Treatment planning and implementation: 119.
3Pacienta tiesību likums.
4Ārstniecības likums.
5Latvijas Ergoterapeitu Asociācijas Ētikas kodeks.
6LR Labklājības ministrija. Rīcības plāns deinstitucionalizācijas īstenošanai 2015. - 2020. gadam.
Papildu literatūra
1Manuilovs R. Psihiatriskās aprūpes deinstitualizācijas psihosociālie un medicīniskie aspekti Latvijā.
2NVO "Gaismas stars", Rokasgrāmata ģimenēm - šizofrēnijas slimnieku aprūpētājiem. Rīga, 2004.
Citi informācijas avoti
1Do-Live-Well Health Promotion Framework
2The Model of Human Occupation