Pārlekt uz galveno saturu

Dažādas izcelsmes runas skaņu traucējumi, kursa darbs

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:06.08.2024 13:33:18
Par studiju kursu
Kursa kods:REK_293LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīnaMērķauditorija:Rehabilitācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ilze Blūmentāle
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkatrsu[pnkts]lv, +371 20271291
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas28
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pedagoģija; Pedagoģiski didaktiki pamatprincipi audiologopēda darbā; Funkcionālo spēju ierobežojumu novērtēšana un klasifikācija.
Mērķis:
Apkopot zināšanas par dažādas izcelsmes runas skaņu traucējumiem. Analizēt klīniskos gadījumus secinot par skaņu izrunas, runas traucējumiem, plānot terapiju. Izstrādāt kursa darbu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Kursa darba izstrādes vadlīnijas.Lekcijas1.00auditorija
2Skaņu izrunas traucējumu analīze. Terapijas plānošana. terapijas iespējas.Nodarbības1.00auditorija
3Terapijas iespējas dizartrijas gadījumā, klīnisko gadījumu analīze. Kursa darbu tēmu izvēle.Nodarbības1.00auditorija
4Terapijas iespējas apraksijas gadījumā, klīnisko gadījumu analīze. Zinātniskās literatūras analīze.Nodarbības1.00auditorija
5Skaņu izrunas/runas traucējumi orāli strukturālu traucējumu rezultātā. Runas traucējumi, ciešas zemmēles saitītes gadījumos. Zinātniskās literatūras analīze. Klīnisko gadījumu analīze.Nodarbības1.00auditorija
6Orofaciāli miofunkcionāli traucējumi bērniem. Zinātniskās literatūras analīze, klīnisko gadījumu analīze.Nodarbības1.00auditorija
7 Kursa darba prezentācija un aizstāvēšana.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
• zinātniskās literatūras analīze par dotajām tēmām; • klīnisko gadījumu analīze: uz pierādījumiem balstītas terapijas, runas skaņu traucējumu gadījumos.
Vērtēšanas kritēriji:
• klīniskā gadījuma analīze; • pašnovērtēšanas testi studiju kursa laikā; • kursa darba aizstāvēšana.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Aizstāvēšana (Kursa darbs)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:• apkopos zināšanas par dažādas izcelsmes runas skaņu traucējumiem, terapijas iespējām; • aprakstīs dažādas izcelsmes runas skaņu traucējumus, terapijas iespējas kursa darbā (pārzinās kursa darba izstrādāšanas ieteikumus).
Prasmes:• analizēs klīniskos gadījumus par skaņu izrunu, runu, terapiju; • plānos runas skaņu traucējumu terapiju pamatojoties uz pierādījumiem balstītām atziņām. • izstrādās kursa darbu.
Kompetences:• analizēs, secinās par runas skaņu izrunas traucējumiem. • pierādījumos balstīta kursa darba izstrāde.
Klīniskās Prasmes:
Nr.SkillLevel
1Payne tehnikaA - Iesācēja līmenis
2Payne tehnikaB1 - Pamatlīmenis
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Bauman-Waengler, Jacqueline, Garcia, Diane, 2018. Phonological Treatment of Speech Sound Disorders in Children: A Practical Guide, San Diego: Plural Publishing, Incorporated.
2Ken M. Bleile, 2018. Speech Sound Disorders: For Classroom and Clinic. 4th Edition. Plural Publishing, Incorporated.
3Rhea Flipsen, Peter Paul, 2015. Speech Sound Disorders in Children: In Honor of Lawrence D. Shriberg, Plural Publishing, Inc.
Papildu literatūra
1Blūmentāle Ilze, u.c., 2014. Rokasgrāmata runas, valodas un dzirdes attīstībā un traucējumu izzināšanā.
2Dodd, Karen, 2013. Differential Diagnosis and Treatment of Children with Speech Disorder. John Wiley & Sons, Incorporated
3 Nick Miller, 2014. Motor Speech Disorders: a cross-language perspective
4Wanda G. Webb, 2017. Neurology for the speech-language pathologist / Wanda G. Webb. St. Louis, Missouri: Elsevier