.
Dažādas izcelsmes runas skaņu traucējumi, kursa darbs
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:06.08.2024 13:33:18
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_293 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ilze Blūmentāle | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pedagoģija; Pedagoģiski didaktiki pamatprincipi audiologopēda darbā; Funkcionālo spēju ierobežojumu novērtēšana un klasifikācija. | ||||||||
Mērķis: | Apkopot zināšanas par dažādas izcelsmes runas skaņu traucējumiem. Analizēt klīniskos gadījumus secinot par skaņu izrunas, runas traucējumiem, plānot terapiju. Izstrādāt kursa darbu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kursa darba izstrādes vadlīnijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Skaņu izrunas traucējumu analīze. Terapijas plānošana. terapijas iespējas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Terapijas iespējas dizartrijas gadījumā, klīnisko gadījumu analīze. Kursa darbu tēmu izvēle. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Terapijas iespējas apraksijas gadījumā, klīnisko gadījumu analīze. Zinātniskās literatūras analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Skaņu izrunas/runas traucējumi orāli strukturālu traucējumu rezultātā. Runas traucējumi, ciešas zemmēles saitītes gadījumos. Zinātniskās literatūras analīze. Klīnisko gadījumu analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Orofaciāli miofunkcionāli traucējumi bērniem. Zinātniskās literatūras analīze, klīnisko gadījumu analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Kursa darba prezentācija un aizstāvēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | • zinātniskās literatūras analīze par dotajām tēmām; • klīnisko gadījumu analīze: uz pierādījumiem balstītas terapijas, runas skaņu traucējumu gadījumos. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • klīniskā gadījuma analīze; • pašnovērtēšanas testi studiju kursa laikā; • kursa darba aizstāvēšana. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Kursa darbs) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | • apkopos zināšanas par dažādas izcelsmes runas skaņu traucējumiem, terapijas iespējām; • aprakstīs dažādas izcelsmes runas skaņu traucējumus, terapijas iespējas kursa darbā (pārzinās kursa darba izstrādāšanas ieteikumus). | ||||||||
Prasmes: | • analizēs klīniskos gadījumus par skaņu izrunu, runu, terapiju; • plānos runas skaņu traucējumu terapiju pamatojoties uz pierādījumiem balstītām atziņām. • izstrādās kursa darbu. | ||||||||
Kompetences: | • analizēs, secinās par runas skaņu izrunas traucējumiem. • pierādījumos balstīta kursa darba izstrāde. | ||||||||
Klīniskās Prasmes: | |||||||||
Nr. | Skill | Level | |||||||
1 | Payne tehnika | A - Iesācēja līmenis | |||||||
2 | Payne tehnika | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Bauman-Waengler, Jacqueline, Garcia, Diane, 2018. Phonological Treatment of Speech Sound Disorders in Children: A Practical Guide, San Diego: Plural Publishing, Incorporated. | ||||||||
2 | Ken M. Bleile, 2018. Speech Sound Disorders: For Classroom and Clinic. 4th Edition. Plural Publishing, Incorporated. | ||||||||
3 | Rhea Flipsen, Peter Paul, 2015. Speech Sound Disorders in Children: In Honor of Lawrence D. Shriberg, Plural Publishing, Inc. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Blūmentāle Ilze, u.c., 2014. Rokasgrāmata runas, valodas un dzirdes attīstībā un traucējumu izzināšanā. | ||||||||
2 | Dodd, Karen, 2013. Differential Diagnosis and Treatment of Children with Speech Disorder. John Wiley & Sons, Incorporated | ||||||||
3 | Nick Miller, 2014. Motor Speech Disorders: a cross-language perspective | ||||||||
4 | Wanda G. Webb, 2017. Neurology for the speech-language pathologist / Wanda G. Webb. St. Louis, Missouri: Elsevier |