.
Cilvēkresursu vadība globālajā vidē
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:10.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:12
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SBUEK_095 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Ekonomika | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ilze Sila | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Kursa apguvei studējošajiem nepieciešamas priekšzināšanas par vadības teoriju, biznesa vadīšanas metodēm, principiem un uzņēmējdarbības organizēšanu. | ||||||||
Mērķis: | Kursa mērķis ir radīt studējošajiem izpratni par teorētiskiem un praktiskiem cilvēkresursu vadīšanas aspektiem mūsdienu organizācijās, iepazīstināt studējošos ar cilvēku resursu vadīšanas aktuālajām problēmām, iemācīt analizēt un risināt problēmas darba komandā, apgūt mūsdienu cilvēkresursu vadīšanas metodes, vadīt pārrunas, pieņemt pamatotus lēmumus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Aktuālās cilvēkresursu vadības problēmas globālajā vidē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Stratēģiskā cilvēkresursu vadība. Līderība un talantu vadība organizācijā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Droša un veselīga darba vide organizācijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Mūsdienu cilvēkresursu attīstības iespējas. Mentorings, koučings. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Aktuālās cilvēkresursu vadības problēmas globālajā vidē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Stratēģiskā cilvēkresursu vadība. Līderība un talantu vadība organizācijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Droša un veselīga darba vide organizācijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Mūsdienu cilvēkresursu attīstības iespējas. Mentorings, koučings. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Individuālais un grupu darbs semināru nodarbībās, mājas uzdevums – individuālā projekta izstrāde. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās (20%); Individuālais projekts (30%); Eksāmens (50%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Kursa apguves rezultātā studējošie izprot aktuālo cilvēkresursu vadīšanas metožu izmantošanu globālajā vidē, stratēģisko cilvēkresursu vadīšanu, kā arī mūsdienu cilvēkresursu attīstības iespējas. | ||||||||
Prasmes: | Kursa apguves rezultātā studējošie spēs patstāvīgi identificēt un novērtēt cilvēkresursu vadīšanas problēmas dažādās tautsaimniecības nozarēs, izvērtēt iegūtos rezultātus un interpretēt datu ticamību, stratēģiski vadīt cilvēkresursus dažādās organizācijās. | ||||||||
Kompetences: | Apgūstot padziļinātas teorētiskās zināšanas par cilvēkresursu vadīšanu, studējošie spēs vispusīgi apzināt un novērtēt problēmu cēloņus un rast radošus risinājumus, kā arī spēs prezentēt iegūtos rezultātus, argumentus un risinājumus rakstiski un mutiski nozares speciālistiem, darbiniekiem un prezentēt rezultātus zinātniskajās un praktiskajās konferencēs. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Armstrong M. Armstrong's Handbook of Human Resource Management Practice: Building Sustainable Organisational Performance Improvement. USA: Kogan Page, 14th edition, 2017, 776 p. | ||||||||
2 | Dessler, G. Human Resource Management. Boston: Pearson Higher Education, 15th edition, 2017, 675 p. | ||||||||
3 | Mathis R.L., Jackson J.H. Human Resource Management. South-Western College Pub, 2016, 705 p. | ||||||||
4 | Watson, G., Reissner, S. Developing Skills for Business Leadership. London: Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD), 2013, 586 p. | ||||||||
5 | Babris S., Kaļķis H., Mūrnieks J., Piekuss U. LEAN risinājumi efektīvākam biznesam. Rīga: SIA Madris, 2016, 190. lpp. | ||||||||
6 | Kaļķis H. Biznesa Ergonomikas vadība. Rīga: Gūtenbergs Druka, 2014., 155 lpp. | ||||||||
7 | Roja Ž., Roja I., Kaļķis H. Stress un vardarbība darbā. Ko darīt? Rīga: Latvijas Ergonomikas biedrība, 2016., 94. lpp. | ||||||||
8 | Kaļķis V., Roja Ž., Kaļķis H. Arodveselība un riski darbā. Rīga: Medicīnas apgāds. 2015, 534 lpp. | ||||||||
9 | Torrington, D., L. Hall, S. Taylor and C. Atkinson Human resource management. Harlow: Financial Times Prentice Hall, 2011. | ||||||||
10 | Gooderhan P. N., Grogaard Br., Nordhaug O. International Management. Theory and Practice. Elgar Publications, 2013., 440 pp. | ||||||||
11 | Deresky, H. International management: managing across borders and cultures: text and cases, Global edition. Harlow: Pearson, 2017, 500 p. | ||||||||
12 | Ešenvalde I. Personāla praktiskā vadība. Rīga, Merkūrijs, 2004, 297 lpp. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Bakingems M., Kofmans K. Vispirms pārkāp visus likumus (Ko izcilākie menedžeri dara citādāk). Rīga, Izdevniecības nams TRĪS, 2005, 369 lpp. | ||||||||
2 | Armstrong M. A Handbook of Human Resource Management Practice. 10th edition, London, Kogan Press, 2006, 408 pp. | ||||||||
3 | Garleja R. Darbs, organizācija un psiholoģija. Rīga, RaKa, 2003, 311 lpp. | ||||||||
4 | Kehre M. Personālmenedžments uzņēmumā. Rīga, Biznesa augstskola Turība, 2004, 289 lpp. | ||||||||
5 | Boitmane I. Personāla atlase un novērtēšana. Rīga, Lietišķās informācijas dienests, 2006, 305 lpp. | ||||||||
6 | Larsen H.H., Mayrhofer W. Managing Human Resources in Europe. Routledge, 2006, 379 pp. | ||||||||
7 | Brewster Ch., Mayrhofer W., Morley M. Human Resource Management in Europe: evidence of convergence? 2004, 418 pp. | ||||||||
8 | Sinha Pr. K., Sinha S. International Business Management. Excel Books India, 2009, 528 pp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Kalkis H., Roja Z., Rezepina I. Promoting Human Resource Development by Physical Ergonomics Risk Assessment and Preventive Activities in the Wood-Processing SMEs in Latvia. 17th World Congress on Ergonomics, August 9-14, 2009, Beijing, China | ||||||||
2 | Kalkis H., Roja Z., Kalkis V., Goldsteins A. Promoting Human Resource Development by the Implementation of Ergonomics in the Business Environment. Ergonomics in Contemporary Enterprise. Edited by Pacholski L. M. & Trzcielinski S. IEA Press: USA | ||||||||
3 | Stratēģiskā cilvēkresursu vadīšana. |