.
Praktiskā uzņēmējdarbība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:10
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SBUEK_162 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Ekonomika | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kristaps Zaļais | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Matemātika, Mikroekonomikas teorija. | ||||||||
Mērķis: | Apgūt uzņēmējdarbības teorijas, prast atrast iespējas piesaistīt finansējumu uzņēmējdarbības uzsākšanai. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads. Uzņēmējdarbības teorijas (ievads uzņēmējdarbībā). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Starptautiskās uzņēmējdarbības vides izmaiņas mūsdienās. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Uzņēmēja svarīgākās īpašības un to attīstības iespējas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Komandas darba būtiskākie aspekti. Empātija un konfliktu risināšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Biznesa ideju ģenerēšana. Biznesa plāna būtība un nozīme. Kā arī biznesa plāna daļas – uzņēmuma un preces/pakalpojuma aprakstu apskats. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Biznesa plāna daļas – mārketinga plāns un tirgus analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Biznesa plāna finansu daļa un risku analīze. Biznesa plāna noformēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Prezentācijas prasmju attīstība. Biznesa prezentāciju atšķirība no akadēmiskajām prezentācijām. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Veiksmīgās uzņēmējdarbības uzsākšanas piemēru situāciju analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Mācīšanās no savām kļūdām kā veiksmīgas uzņēmējdarbības pamats. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Tirgus segmentācijas un mārketinga stratēģijas izveide – darbs grupās pie savas biznesa idejas izstrādes. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Finansējuma piesaistes iespējas. Prezentācijas izveide investoriem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads. Uzņēmējdarbības teorijas (ievads uzņēmējdarbībā). | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
2 | Starptautiskās uzņēmējdarbības vides izmaiņas mūsdienās. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
3 | Uzņēmēja svarīgākās īpašības un to attīstības iespējas. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
4 | Komandas darba būtiskākie aspekti. Empātija un konfliktu risināšana. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
5 | Biznesa ideju ģenerēšana. Biznesa plāna būtība un nozīme. Kā arī biznesa plāna daļas – uzņēmuma un preces/pakalpojuma aprakstu apskats. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
6 | Biznesa plāna daļas – mārketinga plāns un tirgus analīze. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
7 | Biznesa plāna finansu daļa un risku analīze. Biznesa plāna noformēšana. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
8 | Prezentācijas prasmju attīstība. Biznesa prezentāciju atšķirība no akadēmiskajām prezentācijām. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
9 | Veiksmīgās uzņēmējdarbības uzsākšanas piemēru situāciju analīze. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
10 | Mācīšanās no savām kļūdām kā veiksmīgas uzņēmējdarbības pamats. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
11 | Tirgus segmentācijas un mārketinga stratēģijas izveide – darbs grupās pie savas biznesa idejas izstrādes. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
12 | Finansējuma piesaistes iespējas. Prezentācijas izveide investoriem. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras analīze, kopsavilkumu izstrāde, biznesa plānu sadaļu izveide, grupu darbi un patstāvīgie darbi. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Akumulētā atzīme un gala darbs – izstrādāts un aizstāvēts biznesa plāns. Akumulēto atzīmi procentuāli veido: aktivitāte semināros (20%); mājas darbi (40%); biznesa plāna izstrāde un prezentācija (40%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti iegūst zināšanas par uzņēmējdarbības teorijām, mūsdienu uzņēmējdarbības īpatnībām, kas saistās ar vides izmaiņām; kā arī par emocionālās inteliģences nozīmi uzņēmējdarbībā un komandas darbā. Kursa apguves rezultātā studenti iepazīst biznesa plānu rakstīšanas pamatus. | ||||||||
Prasmes: | Pēc veiksmīgas kursa apguves studenti spēj izvērtēt savas biznesa idejas tirgus potenciālu, spēj novērtēt potenciālo pircēju vajadzības saistībā ar jauno produktu vai pakalpojumu, kā arī orientējas jaundibināto uzņēmumu svarīgākajos finanšu rādītājos. | ||||||||
Kompetences: | Kursa ietvaros studenti iegūst ar komandas darbu saistītās kompetences, spēj argumentēti, balstoties uz analīzi un faktiem, pierādīt savas biznesa idejas vērtību plašākajai auditorijai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Goleman, D., Working with Emotional Intelligence, Bantam, 1999. | ||||||||
2 | Heath, D., Heath C., Made to Stick, Random House, 2007. | ||||||||
3 | Barrow C. Barrow P, Brown R., The business plan workbook, Kogan Page, 5th edition, 2005 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Ulwick, A., Turn Customer Input into Innovation, Harvard Business Review, January 2002. | ||||||||
2 | McGrath R.G, The End of Competitive Advantage: How to Keep Your Strategy Moving as Fast as Your Business,. 2013 | ||||||||
3 | Flanagan W., Smith J.L., Creating Competitive Advantage: Give Customers a Reason to Choose You Over Your competitors, Harward Business School Publishing, 2006 | ||||||||
4 | Hilton R.W. Managerial Accounting: Creating Value in a Dynamic Business Environment, 9th edition, 2010 | ||||||||
5 | Stutely R., The Definitive Business Plan: The Fast Track to Intelligent Planning for Executives and Entrepreneurs, 3rd edition, 2012 | ||||||||
6 | Zacharakis A., Spinelli S., Timmons A.J., Business Plans that Work: A Guide for Small Business, 2nd edition, 2011 |