Pārlekt uz galveno saturu

Digitālās ekonomikas sociālie un tiesiskie aspekti

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:06.08.2024 10:51:56
Par studiju kursu
Kursa kods:SBUEK_170LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadībaMērķauditorija:Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Tatjana Muravska
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)9Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas18
Nodarbības (skaits)11Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas22
Kopā kontaktstundas40
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas28
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Mikroekonomika, makroekonomika.
Mērķis:
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar digitālās ekonomikas sociālekonomiskajiem un tiesiskajiem aspektiem un ES politiku virzībā uz ekonomikas procesu digitalizāciju. Kurss piedāvā ieskatu ar ES Digitālo vienoto tirgu saistītajā digitālās ekonomikas koncepcijā, tiesiskajā regulējumā, jaunajos biznesa modeļos un “digitālajā šķirtnē”. Studiju laikā tiks pievērsta uzmanība digitālās ekonomikas ēras ekosistēmām. Īpaša uzmanība pievērsta studentu diskusijām un debatēm.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ekonomikas attīstības tendences un digitalizācija.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Starptautiskās organizācijas un digitālā ekonomika pasaulē.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3ES vienotais tirgus un digitālā ekonomika.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Digitālā vienotā tirgus tiesiskais regulējums.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
5Digitālais darba tirgus un sociālās inovācijas.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
6Digitālā ekonomika un reģionālā attīstība.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
7Ekosistēmas un digitālā ekonomika.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ekonomikas attīstības tendences un digitalizācija.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Starptautiskās organizācijas un digitālā ekonomika pasaulē.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3ES vienotais tirgus un digitālā ekonomika.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Digitālā vienotā tirgus tiesiskais regulējums.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
5Digitālais darba tirgus un sociālās inovācijas.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
6Digitālā ekonomika un reģionālā attīstība.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.50auditorija
7Ekosistēmas un digitālā ekonomika.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Esejas. Eseja ir lekcijas tēmas apraksts brīvā formā uz 3 – 4 lappusēm. Esejai ir jāparāda studenta spēja izcelt galvenos jautājums norādītajā literatūras avotā, kā arī izstrādāt teksta kopsavilkumu un secinājumus. Atsauces ir obligātas. Pētnieciskais darbs. Pētnieciskā darba nolūks ir parādīt studenta akadēmiskās zināšanas studiju kursa priekšmetā. Pētnieciskajā darbā jāiekļauj: • studenta pētījuma idejas; • iepazīstināšana ar pētnieciskā darba tematu; • mērķa un uzdevumu izstrādes; • diskusija par pētnieka uzskatiem attiecībā uz pētnieciskā darba priekšmetu; • ar pētnieciskā darba tematu saistītās situācijas praktiskais novērtējums; • secinājumi; • atsauces. Darba apjoms ir 8 lappuses.
Vērtēšanas kritēriji:
Esejas – 40%. Pētnieciskais darbs – 20%. Diskusijas nodarbību laikā – 20%. Eksāmens – 20%. Eksāmena pamatā ir pētnieciskā darba prezentācija. Prezentācija ir jāsagatavo Power Point formātā. Prezentācijā ir jāiekļauj pētnieciskā darba galvenās daļas, un tai ir jāatspoguļo autora idejas, mērķi, uzdevumi, rezultāti, konstatējumi un secinājumi. Prezentācijā tiks iekļauti autoram uzdotie jautājumi, un viņa sniegtās atbildes, kā arī sekojošā diskusija.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:• informētība par digitālo ekonomiku, tās sociālajiem, ekonomiskajiem, tiesiskajiem un regulatīvajiem aspektiem; • zināšanas par faktiem un skaitļiem, koncepcijām, idejām un teorijām, kas apliecina izpratni par studiju kursa priekšmetu, ES Digitālo vienoto tirgu veidojošo faktoru dinamiku un starptautiskās ekonomiskās vides digitālajām tendencēm; • zināšanas par ES iekšpolitikas norisēm, kas skar reģionālo digitalizāciju un sociālās inovācijas.
Prasmes:• komunikācijas prasme svešvalodā (angļu valodā); • prasme strādāt komandā; • sadarbība, pašiniciatīva un uzņēmējdarbības gars; • spriestspēja, problēmu risināšana; • radošā domāšana kā neatkarīga darba rezultāts, gatavojot esejas un pētniecisko darbu; • paškontroles prasme; • īpašas prasmes ar kursa priekšmetu saistīto informācijas avotu – ekonomikas statistikas, pētniecisko debašu un juridisko tekstu – lietošanā.
Kompetences:• svarīgāko prasmju izveide, kas labvēlīgi ietekmēs studentu karjeru; • spēja apkopot pētnieciskās debates, analizēt ekonomikas statistiku; • kritiski apspriest digitalizācijas jautājumus un izstrādāt īsus ziņojumus par aktuālajām digitalizācijas tendencēm un to ietekmi uz ekonomikas un biznesa attīstību.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1A Digital Single Market Strategy for Europe. COM/2015/0192 final
2Kerikmäe, T., Rull, A. (2016) Digital Legal (Outer) Space, pp.1-10 in The future of Law and e-Technologies. Springer International Publishing, Switzerland 2016.
3Communication from the Comission to the European Parliament and the Council Guidance on the Regulation on a framework for the free flow of non personal data in the European Union COM/2019/250 final.
4Industry 4.0: Managing The Digital Transformation, eds.: Ustundag, A., Cevikcan, E., Springer, 2018 -285p.
5Valenduc, G., Vendramin, P. (2016) Work in the Digital Economy: Sorting the Old From the New. ETUI aisbl, Brussels. -51p.
6Malecki, Ed., Moriset, B. (2018) The Digital Economy: Business organization, production processes and regional developments. Routledge.
Papildu literatūra
1Bukht, R., Heeks, R., Defining, Conceptualising and Measuring the Digital Economy, Paper No. 68 , 2017, University of Manchester - Alliance Manchester Business School, Manchester, UK.
2The World Bank Group. World Development Report 2016: Digital Dividends.
3IMF The Long and Short of The Digital Revolution. June 2018, Vol. 55, No. 2.
4WTO. World Trade Report, 2018. The Future of World Trade: How Digital Technologies are Transforming Global Commerce.
5EU and Digital Transformation.
6The Juncker’s Commission - One year on, 30 October 2015 (EC, 2015).
7Europe's Digital Progress Report 2017 (EC, 2017).
8European Electronic Communications Code, Council of the European Union. Press, 9 June, 2017 Luxembourg ETUC.
9European Fund for Strategic Investments. Official Journal of the European Union, L 169/1 Regulation (EU) No 2015/1017 of the European Parliament and the Council of 25 June 2015.
10OECD DAF/COMP(2012)22. The Digital Economy.
11EC Laws about Digital Privacy.
12Degryse, Ch (2017) Shaping the world of work in the digital economy. ETUI, Brussels, 2017. - 12p.
13Degryse, Ch. (2016) Digitalisation of the Economy and its Impact on Labour Markets. ETUI aisbl, Brussels.
14European Union, Programme for Employment and Social Innovation ("EaSI") and amending. Official Journal of the European Union, L 347/238, Regulation (EU) No 1296/2013 of the European Parliament and the Council of 11 December 2013.
15European Parliamentary Research Services (EPRS), Briefing, 2014.
16Jenson, J. (2012) Redesigning Citizenship Regimes After Neoliberalism: Moving Towards Social Investment, in Morel, N., Palier, B., Palme, J. (eds) Towards a Social Investment State? Ideas, Policies and Challenges. Bristol: Policy Press: 61-87.
17Valenduc, G., Vendramin, P. (2016) Work in the Digital Economy: Sorting the Old From the New. ETUI aisbl, Brussels. -51p.
18Vogel, S. (2017) Addressing digital and technological change through social dialogue. EurWORK. European Observation of working Life.
19Malecki, Ed., Moriset, B. The Digital Economy: Business organization, production processes and regional developments. Routledge, 2018.
20Eurostat (2017) Digital Economy and Society Statistics- Households and Individuals.
21Erkko Autio, E., Digitalisation, ecosystems, entrepreneurship and policy, Prime Minister’s Office. Finland.
22Hogan, A. and Young, M., (2015), Rural and Regional Futures, Routledge.-363p.
23IMD World Digital Competitiveness Yearbook 2017 Results. International Institute for Management Development, Switzerland.
24OECD (2001) Understanding the Digital Divide