.
Uzņēmējdarbības un sabiedrības pārvaldība / Starptautiskā pieredze I - Briseles nedēļa
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:30
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SBUEK_185 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 6.00 | ECTS: | 9.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Ekonomika; Citas ekonomikas un uzņēmējdarbības apakšnozares | Mērķauditorija: | Vadībzinātne; Politikas zinātne; Uzņēmējdarbības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Romāns Putāns | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 32 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 64 | ||||
Kopā kontaktstundas | 84 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 32 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 64 | ||||
Kopā kontaktstundas | 84 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Makroekonomika. Biznesa komunikācija un ētika. Biznesa angļu valoda. Civilā un vides aizsardzība. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt studējošajiem zināšanas par starptautiskās biznesa un sabiedrības mijiedarbības pārvaldību, kā arī nodrošināt studējošo starptautisko pieredzi studiju vizītē biznesa, pētniecības un publiskās pārvaldes iestādēs Briselē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Uzņēmējdarbības un sabiedrības pārvaldība – ievads un sagatavošanās studiju vizītei Briselē. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
2 | Starptautiskā pieredze – studiju vizīte Briselē. | Lekcijas | 3.00 | mācību izbraukums | |||||
Nodarbības | 25.00 | mācību izbraukums | |||||||
3 | Zināšanu un iespaidu nostiprināšana un pārbaude pēc studiju vizītes. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Uzņēmējdarbības un sabiedrības pārvaldība – ievads un sagatavošanās studiju vizītei Briselē. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
2 | Starptautiskā pieredze – studiju vizīte Briselē. | Lekcijas | 3.00 | mācību izbraukums | |||||
Nodarbības | 25.00 | mācību izbraukums | |||||||
3 | Zināšanu un iespaidu nostiprināšana un pārbaude pēc studiju vizītes. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1) Sagatavošanās jautājumu izveidošana pirms studiju vizītes – studējošajam, pamatojoties uz pirmsvizītes lekcijās un semināros apgūtajām tēmām un zināšanām, jāsagatavo trīs testa tipa jautājumi (jautājums ar atbilžu variantiem) par katru lekciju/semināru. Šie jautājumi tiek izmantoti studējošo zināšanu nostiprināšanai. 2) Argumentācijas sagatavošana auditorijas debatei un dalība debatēs – pirmsvizītes 3. lekcijā/seminārā tiek organizētas auditorijas debates par kopīgi izvēlētu apgalvojumu, kas saistīts ar kursa tematiku saturu. Studējošie tiek sadalīti komandās "Par"/"Pret" apgalvojumu. Patstāvīgajā darbā studējošajiem, veicot patstāvīgu padziļinātu temata izpēti, jāsagatavo 3 – 5 izvērsti un izsvērti argumenti attiecīgi savai lomai debatē. 3) Studiju vizītes pārskats – pēc studiju vizītes studējošajiem jāizstrādā studiju vizītes pārskats, atbilstoši uzstādītajiem jautājumiem (skat. "Nodarbības jautājumi" pie 3. tēmas). Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1) Sagatavošanās jautājumu izveidošana – 10%; 2) Zināšanu nostiprināšanas pirmais tests (pamatojoties uz studējošo sagatavošanās jautājumiem) – 10%; 3) Debates (argumentācijas sagatavošana un dalība debatēs) – 20%; 4) Vizītes pārskats – 20%; 5) Eksāmens – 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošais zina uzņēmējdarbības un sabiedrības pārvaldības modeļu klasifikāciju un to attīstību, kā arī jaunākās tendences. Zināšanas par aktualitātēm starptautiskā biznesa un jaunuzņēmējdarbības ekonomikā un vadībā Eiropas savienībā un pasaulē. | ||||||||
Prasmes: | Studējošais spēj identificēt izmaiņu tendences ekonomikā un uzņēmējdarbībā. Spēj formulēt informāciju rakstiski, precīzi izteikties un argumentēti diskutēt par starptautiskā biznesa un jaunuzņēmējdarbības vispārīgiem un specializētajiem aspektiem. Starpkultūru attiecību apzināšanās un izmantošanas prasmes. | ||||||||
Kompetences: | Studējošais spēj sagatavoties un darboties ārpus ierastās darba vides un kultūras (ārpus komforta zonas). | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Setting up a business in the EU. | ||||||||
2 | The ABC of EU law. | ||||||||
3 | Role of a client-oriented approach in the development of public administration: case study of youth. | ||||||||
4 | Chaston I. Public Sector Management. Mission Impossible? Palgrave Macmillan. 2011. Pp.18-20, 32-44, 89-96. | ||||||||
5 | Alford, J. Public value from co-production by clients. Working paper 2009. | ||||||||
6 | In-class materials. See more in course description and on e-studies. |