.
Semestra projekts III - Līderība un biznesa ideju prezentācija (Pitch)
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:45
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SBUEK_187 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Ekonomika; Citas ekonomikas un uzņēmējdarbības apakšnozares | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kristaps Zaļais | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Praktiskā uzņēmējdarbība. Biznesa pētījumu metodoloģija. Biznesa angļu valoda un lakoniska rakstība. Mikroekonomika. Makroekonomika. Grāmatvedība. Finanses. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt studējošo līderības prasmes, biznesa prezentācijas prasmes un biznesa idejas izstrādes prasmes. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Līderības vēsture. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Līdera galvenās iezīmes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Emocionālās inteliģences nozīme un pielietojums ikdienā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Līdera profila veidošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Līdera pieredzes stāsts. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Līdera un vadītāja atšķirības. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Līderības izaicinājums – praktiskā piemēra risināšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Lēmumu pieņemšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Motivēšana un iedvesmošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Līderības neveiksmes praktiskais piemērs. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Zibbprezentācijas gatavošana par 1. semestrī izstrādāto biznesa ideju un plānu. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
12 | Biznesa idejas zibbprezentācija investoriem RSU Biznesa inkubatorā. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Līderības vēsture. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Līdera galvenās iezīmes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Emocionālās inteliģences nozīme un pielietojums ikdienā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Līdera profila veidošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Līdera pieredzes stāsts. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Līdera un vadītāja atšķirības. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Līderības izaicinājums – praktiskā piemēra risināšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Lēmumu pieņemšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Motivēšana un iedvesmošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Līderības neveiksmes praktiskais piemērs. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Trīs situācijas analīzes grupās, uz kurām būs nepieciešams sagatavot prezentācijas un rakstiskas atbildes. Divi semināra teksti, pēc kuriem būs semināri ar testa jautājumiem noslēgumā. Biznesa idejas prezentācijas sagatavošana un sagatavošanās prezentācijai. Biznesa idejas prezentēšana investoriem RSU biznesa inkubatorā. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Lekciju un semināru apmeklējums - 10%. Aktivitāte un kvalitāte patstāvīgajos darbos - 40%. Noslēdzošais darbs - 30%. Biznesa idejas prezentēšana investoriem RSU biznesa inkubatorā - 20%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa ietvaros tiks iegūtas zināšanas par līderību, tās attīstību un vēsturi, kā arī emocionālo zināšanu. Students pēc kursa apguves būs spējīgs nosaukt dažādus līderības veidus un praktiskus līderības piemērus. | ||||||||
Prasmes: | Studentiem, pabeidzot kursu, būs prasmes par līderību, emocionālo inteliģenci un tās izmantošanu dažādās dzīves situācijās. Papildus studenti pratīs atšķirt līderību no vadīšanas. Kursa ietvarā arī tiks attīstīta prasme motivēt un iedvesmot komandas biedrus, grupu biedrus u.c. Studenti attīstīs biznesa idejas prezentācijas prasmes reālā un simulētā biznesa vidē RSU Biznesa inkubatorā. | ||||||||
Kompetences: | Izmantojot kursā ietvertos grupu darbus, studenti attīstīs nepieciešamās kompetences strādājot grupās un uzņemoties dažādas lomas tajās. Kursa ietvaros būs jāveic vairākas situāciju analīzes, pēc kurām studenti būs spējīgi izmantot gan paši savas, grupas biedru, gan citu grupu un arī paša piemēra atspoguļotās kompetences. Studenti izpratīs biznesa idejas prezentēšanas nozīmi, gaitu un augsto potenciālu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | R. Ashkenas, B. Manville. The Fundamentals of Leadership Still Haven’t Changed | ||||||||
2 | HBR's 10 Must Reads on Leadership | ||||||||
3 | S. Sinek. Leaders Eat Last: Why Some Teams Pull Together and Others Don't | ||||||||
4 | J.C. Maxvell. Leadershift: The 11 Essential Changes Every Leader Must Embrace | ||||||||
5 | T. Bradberry, J. Greaves. Emotional Intelligence 2.0 | ||||||||
6 | A. Algahtani. Are Leadership and Management Different? A Review | ||||||||
7 | Studiju gaitā izmantotā un papildus literatūra sadarbībā ar Studiju darba vadītāju | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | S. Mohammadpour. Authentic Leadership: A New Approach to Leadership (Describing the Mediatory Role of Psychological Capital in the Relationship between Authentic Leadership and Intentional Organizational Forgetting) | ||||||||
2 | A. Vance. Elon Musk: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future | ||||||||
3 | D. Dudley. Everyday leadership | ||||||||
4 | F. C. Lunenburg. Leadership versus Management: A Key Distinction - At Least in Theory |