.
Talantu vadība starptautiskajā biznesā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:31:04
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SBUEK_188 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Olga Leontjeva | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 14 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 28 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 7 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 14 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Mārketings, menedžments. | ||||||||
Mērķis: | Veidot priekšstatu studentiem par cilvēkresursu vadīšanas funkcijām. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads personāla vadībā (personāla vadība, cilvēkresursu vadība, cilvēkkapitāla vadība, zināšanu vadība, talantu vadība un komandas vadība). Stratēģiskā cilvēkresursu vadība. HR vadīšana starptautiskajā biznesā. Prezentācijas prasmes. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
2 | Cilvēkresursi un tiesību akti, cilvēkresursu nodaļa, personāla plānošana. Komandu veidošana. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Ēkas starta komanda. Komandu izstrāde un vadība. Konflikti un motivācija. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | HR mācīšanās un attīstība. Turpmākās kompetences. Mācīšanās spējas. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | HR iesaistīšanās. Apbalvošana un atzīšana. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads personāla vadībā (personāla vadība, cilvēkresursu vadība, cilvēkkapitāla vadība, zināšanu vadība, talantu vadība un komandas vadība). Stratēģiskā cilvēkresursu vadība. HR vadīšana starptautiskajā biznesā. Prezentācijas prasmes. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Cilvēkresursi un tiesību akti, cilvēkresursu nodaļa, personāla plānošana. Komandu veidošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Ēkas starta komanda. Komandu izstrāde un vadība. Konflikti un motivācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | HR mācīšanās un attīstība. Turpmākās kompetences. Mācīšanās spējas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
5 | HR iesaistīšanās. Apbalvošana un atzīšana. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās, kopsavilkumi par kursa tēmām, projekts par noteiktu tēmu un šī referāta prezentācija, kā arī darbs grupās (kopsavilkumu grupas prezentācijas un atgriezeniskā saite par citu grupu prezentācijām, grupas projekts un tā prezentācija). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; mājas darbi (individuālais projekts), testi, eksāmens. Akumulētā atzīme: 25% – grupu darbs, 35% – individuālo uzdevumu izpilde, 40% – eksāmens. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pamatzināšanas par cilvēkresursu vadības koncepcijām, procesiem, funkcijām (cilvēkresursu plānošana, pieņemšana darbā un atlase, darbības novērtēšana, motivācija, iesaistīšanās, mācīšanās un attīstība, apbalvošana un atzīšana, veselība, drošība un labklājība; darbinieku saglabāšana). | ||||||||
Prasmes: | Prot sniegt pārskatu par cilvēkresursu vadību (HRM) procesiem starptautiskās organizācijās un izprot organizatoriskos procesus, kā arī attīstīt personāla komplektēšanu un atlasi. | ||||||||
Kompetences: | Personāla atlases pakalpojumi; komandas darbs un attīstība, kritiska informācijas analīze; pielāgošanās mācību procesam; publiskas runas, prezentācijas prasmes. Izpratne par cilvēkresursu lomu organizācijās mūsdienās. Kritiskā domāšana; izpratne par organizatoriskiem procesiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Chapter 1 from Dessler, Gary. Human Resource Management. Prentice Hall; 13th edition, 2012. | ||||||||
2 | Chapter 17 from Dessler, Gary. Human Resource Management. Pearson; 13th edition, 2013. | ||||||||
3 | Pheffer, J. (2005). Producing Sustainable Competitive Advantage through Effective Management of People. Journal of Management Executive, 19 (4), 95-106. Please search in EBSCO Business Source Complete. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Lapiņa, I., Maurāne, G., & Stariņeca, O. (2014). Human Resource Management Models: Aspects of Knowledge Management and Corporate Social Responsibility. Procedia - Social And Behavioral Sciences, 110 (The 2nd International Scientific conference). |