Pārlekt uz galveno saturu

Darījumu sarunas uzņēmējdarbībā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.03.2024 08:13:48
Par studiju kursu
Kursa kods:SBUEK_225LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadībaMērķauditorija:Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne; Tiesību zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Līga Sileniece
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Uzņēmējdarbības pamati, lietišķās komunikācijas pamati
Mērķis:
Kursa mērķis ir veidot izpratni par darījumu sarunu teorijā definētiem darījumu sarunu konceptiem un darījumu sarunu vešanas stratēģijām, kā arī attīstīt darījumu sarunu vešanas prasmes mērķu sasniegšanai uzņēmējdarbībā. Studenti tiks iepazīstināti ar darījumu sarunu procesa posmiem, darījumu sarunu rezultātus ietekmējošiem faktoriem, kā arī tādiem darījumu sarunu aspektiem, kā darījumu sarunu mērķu izvirzīšana, puses un spēku samērīgums, intereses un lēmumu pieņemšana, darījums, tā noslēgšana un izvērtēšana, darījumu sarunu vide utml. Iepazīstot uzņēmējdarbībā raksturīgās darījumu sarunu situācijas, studējošie gūs ieskatu praktiskā darījumu sarunu procesa realizācijā, lietojot darījumu sarunu teorijā attīstītās darījumu sarunu vešanas stratēģijas. Kursa apgūšanas rezultātā studentiem ir jāspēj atpazīt integratīvu un distributīvu darījumu sarunu ietvarus, jāspēj identificēt ietvaram atbilstošas darījumu sarunu stratēģijas, kā arī jāspēj izvēlēties efektīvu rīcību konfliktu risināšanā un izejai no darījumu sarunu strupceļiem, kā arī jāpārzina biežāk pieļautās kļūdas darījumu sarunās un to prevencijas iespējas. Mērķa sasniegšanai kursa saturs ir veidots, balstoties uz multidisciplināru pieeju, kas iekļauj vadībzinātņu, uzņēmējdarbības, tiesību zinātņu un psiholoģijas perspektīvas attiecībā uz darījumu sarunu vešanu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Darījumu sarunu teorijas attīstība, pētījumu virzieniLekcijas1.00E-studiju vide
2Sagatavošanās fāze darījumu sarunās. Mērķu noteikšana, alternatīvu izvērtēšana, informācija iegūšana, darba kārtības izveidošana, stratēģijas izvēleLekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības1.00E-studiju vide
3Darījumu sarunu pamata fāze. Darījumu sarunu dinamika, pārliecināšana un argumentēšana darījumu sarunāsLekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības1.00E-studiju vide
4Līgumu sarunas. Darījumu noslēgšana un darījumu sarunu rezultāti.Lekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības1.00E-studiju vide
5Psiholoģiskie aspekti darījumu sarunās. Darīijumu sarunu vešanas stili.Lekcijas1.00E-studiju vide
6Darījumu sarunas uzņēmējdarbībā - īpašie gadījumi! Kapitāla piesaistīšana, uzņēmumu apvienošana, kapitāldaļu pirkšanas darījumi.Nodarbības1.00E-studiju vide
7Strupceļi un biežāk pieļautās kļūdas darījumu sarunāsNodarbības1.00E-studiju vide
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Jaunāko pētījumu rezultātu prezentācija, atbilstoši kursā ietverto tēmu sarakstam (grupu darbs). Studentiem jāveic zinātniskās literatūras (pētījumu) analīze un jāsagatavo prezentācija par vismz 3 pētījumiem, kas veikti pēdējo 5 gadu laikā. Prezentācijā jāietver tēmas teorētiskais pamatojums, pētījumu metodes un pētījumu rezultāti. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Apmeklētība - 10% Kontroldarbs - 20% Prezentācija - 20% Kursa pārbaudījums (seminārs) - 50%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Izpratne par pamata darījumu sarunu teorijas konceptiem; Izpratne par integratīvu un distributīvu darījumu sarunu ietvaru atšķirībām; Zināšanas par darījumu sarunām procesa fāzēm procesu un darījumu sarunu kā biznesa procesa vadību uzņēmumā; Zināšanas par uzņēmējdarbībā raksturīgiem darījumu sarunu veidiem. Spēja pastāvīgi izvērtēt darījumu sarunu ētiskas jautājumu pamatojumu. Izpratne par psiholoģiskajiem aspektiem un kulturas atšķirībām darījumu sarunās.
Prasmes:Darījumu sarunu priekšizpēte, informācijas vākšana un analīze. Darījumu sarunu plānošana, stratēģijas izstrāde, tai skaitā mērķu izvirzīšana, interešu apzināšana, alternatīvu identificēšana, darba kārtības jautājumu izvirzīšana. Darījumu sarunu vadīšana, diskusijas veidošana, strupceļu pārvarēšana. Emociju vadīšana darījumu sarunās, kontakta veidošana darījumu sarunās. Darījuma noslēgšana, rezultātu fiksēšana. Pašrefleksijas ieraduma veidošana, turpmākai darījumu sarunu prasmju uzlabošanai.
Kompetences:Spēja efektīvi pārstāvēt savas (vai uzņēmuma) intereses darījumu sarunās. Spēja orientēties darījumu sarunu procesa fāzēs un vadīt darījumu sarunas kā biznesa procesu uzņēmumā. Spēja saglabāt savu nostāju darījumu sarunās. Kompetence uzņēmējdarbībā raksturīgo darījumu sarunu norisēs.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Jung S., Krebs P. Introduction and Instructions for Use. In: The Essentials of Contract Negotiation. Springer, Cham. 2019
2Michael Benoliel. Negotiation Excellence: Successful Deal Making. 2nd Edition. Hackensack, NJ : World Scientific. 2014
Papildu literatūra
1Raymond A. Friedman, Robin L. Pinkley, William P. Bottom, Wu Liu and Michele Gelfand. Implicit Theories of Negotiation: Developing a Measure of Agreement Fluidity. 2019. Negotiation and Conflict Management Research, Volume 13, Number 2, Pages 127–150
2Au AKC, Wong NCQ. Perceived deception in negotiation: Consequences and the mediating role of trust. Journal of Social Psychology.159(4), 459–473.
3Warter I. Negotiation and Decision Making in Mergers and Acquisitions. Intercultural Due Diligence. Nova; 2019.
4Sullivan-Marx, E. M., & Gray-Miceli, D. (Eds.). Leadership and management skills for long-term care. Power and Negotiation. Pages 73-77. Springer Publishing Company. ProQuest Ebook Central, 2008
5Feld, B., & Mendelson, J. Venture deals: Be smarter than your lawyer and venture capitalist. John Wiley & Sons, Incorporated, 2016
6McRae, Brad. Negotiating and Influencing Skills: The Art of Creating and Claiming Value. SAGE Publications, 1997. ProQuest Ebook Central
7Edward W. Miles. Developing Strategies for Asking Questions in Negotiation. Negotiation Journal October 2013. Page 383-412.
8Michael Schaerer, Laurel Teo, Nikhil Madan, Roderick I Swaab. Power and negotiation: review of current evidence and future directions. Current Opinion in Psychology 2020, 33:47–51.