.
Efektīva darba un nākotnes karjeras plānošana
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:14
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SBUEK_245 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība | Mērķauditorija: | Tirgzinības un reklāma; Vadībzinātne; Komunikācijas zinātne; Uzņēmējdarbības vadība; Tiesību zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inta Buša | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt studentu izpratni par iespējamām metodēm un praksēm savas darba efektivitātes un produktivitātes novērtēšanā un palielināšanā gan pašreizējā studentu lomā, gan nākotnes profesijās. Kursa noslēgumā studenti spēj atpazīt un izmantot plānošanas metodes. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Efektīva darba nozīme un ietekme, produktivitātes un efektivitātes jēdzieni. Darba organizēšanas vēsturiskā attīstība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Darba stundu jēdziens, vēsturiskā attīstība un prakse. Samazinātā darba stundu skaita ietekme un veiktie pētījumi pasaulē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Sava laika pārvaldīšana un plānošana. Metodes un aplikācijas, praktiski rīki, to pielietošana praksē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Savas karjeras mērķu definēšana. Plānošanas metožu pielietošana. Diskusija ar studentiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Privātās dzīves un darba balanss. Profesionālās izdegšanas jēdziens un atpazīšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Paradumu jēdziens, iedalījumi un ieviešana praksē kā daļa no laika plānošanas. Efektīva paradumu maiņa, mērķu sasniegšanai. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Pētījumi un dati par attālinātā darba ietekmi uz efektivitāti. Diskusija ar studentiem par individuālā semināra uzdevuma atziņām un rezultātiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Darba organizēšanas metodes un prakses mūsdienīgos uzņēmumos. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Studentu patstāvīgo darbu prezentācija grupās. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgais darbs: Obligātās un papildus literatūras studijas, kārtējo pārbaudes darbu (kopsavilkumi, semināra darbi) izpilde, gatavošanās nodarbībām, praktiskajiem semināriem, noslēguma pārbaudījumam u.c. darba veidiem, atbilstoši studiju kursa aprakstam un saturam. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kursa laikā studentiem jāizstrādā individuālais semināru darbs (20% no gala vērtējuma), jāizstrādā grupu darbs (40% no gala vērtējuma). Eksāmens: 40%. Akumulētā atzīme un eksāmens. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Spēj novērtēt un raksturot produktivitātes un efektivitātes jēdzienus un metodes; Spēj raksturot un atšķirt dažādas darba plānošanas metodes; Spēj identificēt un raksturot profesionālās izdegšanas pazīmes. | ||||||||
Prasmes: | Spēj pielietot metodes un rīkus mērķu un uzdevumu definēšanai un mērīšanai; Spēj dizainēt novērtēšanas sistēmas katram aspektam; Spēj efektīvi nodefinēt mērķus caur izzinātām stratēģijām; Spēj efektīvāk plānot savu laiku un resursus. | ||||||||
Kompetences: | Spēj efektīvāk pārvaldīt savu laiku un darbu dažādos projektos un profesijās; Spēj pielietot praksē produktivitātes metodes un rīkus; Spēj precīzāk noteikt savas nākotnes karjeras ieceres un mērķus; Spēj patstāvīgi atrast un orientēties papildus informācijā par tēmu, izprotot pamata jēdzienus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | The 7 Habits of Highly Effective People: Powerful Lessons in Personal Change. Stephen R. Covey. 2021. | ||||||||
2 | The 4-hour work week. Tim Ferris. 2007. | ||||||||
3 | Burnout: The Secret to Unlocking the Stress Cycle. Emily Nagoski PhD and Amelia Nagoski. 2019. | ||||||||
4 | Stolen Focus: Why You Can't Pay Attention. Johann Hari. 2022. | ||||||||
5 | Atomic Habits. James Clear. 2018. |