Pārlekt uz galveno saturu

Efektīva darba un nākotnes karjeras plānošana

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:14
Par studiju kursu
Kursa kods:SBUEK_245LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadībaMērķauditorija:Tirgzinības un reklāma; Vadībzinātne; Komunikācijas zinātne; Uzņēmējdarbības vadība; Tiesību zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inta Buša
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Veicināt studentu izpratni par iespējamām metodēm un praksēm savas darba efektivitātes un produktivitātes novērtēšanā un palielināšanā gan pašreizējā studentu lomā, gan nākotnes profesijās. Kursa noslēgumā studenti spēj atpazīt un izmantot plānošanas metodes.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Efektīva darba nozīme un ietekme, produktivitātes un efektivitātes jēdzieni. Darba organizēšanas vēsturiskā attīstība.Lekcijas1.00auditorija
2Darba stundu jēdziens, vēsturiskā attīstība un prakse. Samazinātā darba stundu skaita ietekme un veiktie pētījumi pasaulē.Lekcijas1.00auditorija
3Sava laika pārvaldīšana un plānošana. Metodes un aplikācijas, praktiski rīki, to pielietošana praksē.Lekcijas1.00auditorija
4Savas karjeras mērķu definēšana. Plānošanas metožu pielietošana. Diskusija ar studentiem.Nodarbības1.00auditorija
5Privātās dzīves un darba balanss. Profesionālās izdegšanas jēdziens un atpazīšana.Nodarbības1.00auditorija
6Paradumu jēdziens, iedalījumi un ieviešana praksē kā daļa no laika plānošanas. Efektīva paradumu maiņa, mērķu sasniegšanai.Lekcijas1.00auditorija
7Pētījumi un dati par attālinātā darba ietekmi uz efektivitāti. Diskusija ar studentiem par individuālā semināra uzdevuma atziņām un rezultātiem.Nodarbības1.00auditorija
8Darba organizēšanas metodes un prakses mūsdienīgos uzņēmumos.Lekcijas1.00auditorija
9Studentu patstāvīgo darbu prezentācija grupās.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgais darbs: Obligātās un papildus literatūras studijas, kārtējo pārbaudes darbu (kopsavilkumi, semināra darbi) izpilde, gatavošanās nodarbībām, praktiskajiem semināriem, noslēguma pārbaudījumam u.c. darba veidiem, atbilstoši studiju kursa aprakstam un saturam. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Kursa laikā studentiem jāizstrādā individuālais semināru darbs (20% no gala vērtējuma), jāizstrādā grupu darbs (40% no gala vērtējuma). Eksāmens: 40%. Akumulētā atzīme un eksāmens.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Spēj novērtēt un raksturot produktivitātes un efektivitātes jēdzienus un metodes; Spēj raksturot un atšķirt dažādas darba plānošanas metodes; Spēj identificēt un raksturot profesionālās izdegšanas pazīmes.
Prasmes:Spēj pielietot metodes un rīkus mērķu un uzdevumu definēšanai un mērīšanai; Spēj dizainēt novērtēšanas sistēmas katram aspektam; Spēj efektīvi nodefinēt mērķus caur izzinātām stratēģijām; Spēj efektīvāk plānot savu laiku un resursus.
Kompetences:Spēj efektīvāk pārvaldīt savu laiku un darbu dažādos projektos un profesijās; Spēj pielietot praksē produktivitātes metodes un rīkus; Spēj precīzāk noteikt savas nākotnes karjeras ieceres un mērķus; Spēj patstāvīgi atrast un orientēties papildus informācijā par tēmu, izprotot pamata jēdzienus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1The 7 Habits of Highly Effective People: Powerful Lessons in Personal Change. Stephen R. Covey. 2021.
2The 4-hour work week. Tim Ferris. 2007.
3Burnout: The Secret to Unlocking the Stress Cycle. Emily Nagoski PhD and Amelia Nagoski. 2019.
4Stolen Focus: Why You Can't Pay Attention. Johann Hari. 2022.
5Atomic Habits. James Clear. 2018.