Pārlekt uz galveno saturu

Starptautiskā biznesa vide

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:37
Par studiju kursu
Kursa kods:SBUEK_246LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Ekonomika; Reģionālā ekonomikaMērķauditorija:Vadībzinātne; Tiesību zinātne; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Tirgzinības un reklāma; Pedagoģija; Sabiedrības veselība; Sociālā antropoloģija; Politikas zinātne; Informācijas un komunikācijas zinātne; Komunikācijas zinātne; Uzņēmējdarbības vadība; Socioloģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Tatjana Boikova
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas32
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Ekonomikas pamati.
Mērķis:
Kursa mērķis ir sniegt studentiem zināšanas par globālo biznesa ekonomisko vidi un biznesa pasaules galvenajām problēmām, ar kurām saskaras mūsdienu lēmumu pieņēmēji.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pasaules ekonomikas apskats. Globalizācija un uzņēmējdarbības stratēģijaLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Starptautiskie uzņēmumi globālajā ekonomikāLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Starptautiskās monetārās sistēmasLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Globālā tirdzniecības vide. Brīvā tirdzniecība un protekcionismsLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Globālā finanšu videLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Starptautiskās kapitāla kustības un daudznacionālas korporācijasLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
7Eiropas ekonomika un monetārā savienībaLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
8Starptautiskās organizācijas un globālais biznessLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pasaules ekonomikas apskats. Globalizācija un uzņēmējdarbības stratēģijaLekcijas1.00auditorija
2Starptautiskie uzņēmumi globālajā ekonomikāNodarbības1.00auditorija
3Starptautiskās monetārās sistēmasNodarbības1.00auditorija
4Globālā tirdzniecības vide. Brīvā tirdzniecība un protekcionismsNodarbības1.00auditorija
5Globālā finanšu videLekcijas1.00auditorija
6Starptautiskās kapitāla kustības un daudznacionālas korporācijasNodarbības1.00auditorija
7Eiropas ekonomika un monetārā savienībaNodarbības1.00auditorija
8Starptautiskās organizācijas un globālais biznessLekcijas1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Darbs ar literatūru; datu meklēšana, literatūras avotu analīze; gadījumu izpētes analīze. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Aktivitāte interaktīvo lekciju laikā – 60%; eksāmens – 40%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Sekmīgi apgūstot kursu, students zinās globālās ekonomikas aktualitātes, kā globālie ekonomiskie spēki iedarbojas uz atsevišķu valsti, globalizācijas virzītājspēkiem un globālā biznesa starptautisko tirdzniecību un finanšu vidi, kāpēc uzņēmumi kļūst multinacionāli, galvenās tendences starptautiskajām kapitāla plūsmām un daudznacionālo investīciju dinamikā, starptautiskās tirdzniecības modeļiem.
Prasmes:Studenti iegūs šādas prasmes: • analizēt galvenās pasaules ekonomikas attīstības tendences; • novērtēt globālā biznesa stāvokli pasaules ekonomikā; • atklāt globālajam biznesam aktuālos jautājumus mainīgajā pasaules ekonomikā; • pielietot starptautiskās ekonomikas teoriju saistībā ar reāliem globāla biznesa jautājumiem; • noteikt nosacījumus, veiksmīgai ienākšanai jaunos starptautiskajos tirgos.
Kompetences:Studenti spēs atklāt galvenos izaicinājumus globālajā ekonomikā: tirdzniecībā, finansēs un tehnoloģiju attīstībā, analizēt globālo biznesa uzvedību mainīgajā starptautiskajā vidē, izzināt globālā biznesa perspektīvas augošās starptautiskās konkurences apstākļos, novērtēt starptautiskās tirdzniecības ieguvumus, precizēt globālā biznesa konkurētspējas paaugstināšanas faktorus pasaules ekonomikā. Studenti būs kompetenti svarīgākajos globālā biznesa jautājumos starptautiskajā vidē.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Hamilton L., Webster P. The International Business Environment. 4th Edition. Oxford University Press, 2019
2Komlos J. Foundations of Real-World Economics: What Every Economics Student Needs to Know. 2nd Edition. Routledge, 2019
3Kerr W., Perdikis N. A Guide to the Global Business Environment: The Economics of International Commerce. Edward Elgar Pub., 2014
Papildu literatūra
1Hill C.W.L. ISE International Business: Competing in the Global Marketplace. 14th Edition. McGraw Hill, 2022
2Misawa M. Cases on International Business and Finance in Japanese Corporations. 2nd Edition. World Scientific, 2015
3Warnock D. The International Business Environment. A Handbook for Managers and Executives. Productivity Press, 2015