.
Kursa darbs
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 09:18:26
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUPK_037 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Psiholoģija; Socioloģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inese Jokste | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārīgā psiholoģija, Pētījums psiholoģijā. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt studentu izpratni par pētījuma izstrādes procesu un akadēmiskā godīguma ievērošanu, attīstīt studentu prasmes meklēt, atlasīt un analizēt zinātniskās literatūras avotus, izvirzīt pētījuma jautājumu(-s) un/vai hipotēzi(-es), pilnveidot studentu izpratni par tekstveidi. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētījuma ideju formulēšana. Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas, mērķa, pētnieciskā jautājuma/ hipotēzes formulēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Literatūras izvēle un literatūras apskats. Darba satura izveide. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
3 | Tekstveide un akadēmiskais godīgums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Secinājumu un priekšlikumu sagatavošana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
5 | Pētījumu noformēšana, prezentācija, aizstāvēšana. | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
6 | Kursa darba aizstāvēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētījuma ideju formulēšana. Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas, mērķa, pētnieciskā jautājuma/ hipotēzes formulēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
2 | Literatūras izvēle un literatūras apskats. Darba satura izveide. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
3 | Tekstveide un akadēmiskais godīgums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Secinājumu un priekšlikumu sagatavošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Pētījumu noformēšana, prezentācija, aizstāvēšana. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Kursa darba aizstāvēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi un sadarbībā ar darba vadītāju izstrādāt un aizstāvēt kursa darbu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Darba saturs saskan ar pētījuma tēmu, pētnieciskajiem uzdevumiem, pētījuma jautājumu (-iem) un/vai hipotēzi (-ēm), darbā ir pamatota pētījuma aktualitāte un problēma, raksturoti visi mainīgie un to attiecības un ir izdarīti secinājumi. Darbs ir noformēts atbilstoši kursa darba noformēšanas metodiskajām prasībām. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Kursa darbs) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Kursa darbs) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Izprot, salīdzina un kritiski izvērtē dažādas teorētiskās nostādnes un pētījumu rezultātus par pētījuma tēmu; parāda tekstveides spējas un ievēro pētniecisko ētiku, izprot kursa darba izstrādes prasības un vērtēšanas kritērijus. | ||||||||
Prasmes: | Formulē pētnieciskos jautājumus, atlasa, kritiski izvērtē un analizē informācijas avotus, lai definētu pētījuma problēmu un pamatotu aktualitāti; formulē pētījuma mērķi un jautājumu(s); izstrādā literatūras apskatu ievērojot tekstveides, gramatikas un pētniecības ētikas pamatprincipus, izdara secinājumus; noformē, prezentē un aizstāv pētījumu. | ||||||||
Kompetences: | Patstāvīgi plāno un veic pētniecības pamatprincipiem un ētikas normām atbilstošu literatūras pārskatu un prezentē tā rezultātus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone K. un Pipere A. (red), (2011). Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: Raka. | ||||||||
2 | Mārtinsone, K. un Pipere, A. (2019). Pētniecības terminu skaidrojošā vārdnīca. | ||||||||
3 | Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība. | ||||||||
4 | Puriņa-Biezā, K. E., Ozoliņa, L., Anohina-Naumeca, A., Jansone-Ratinika, N., Strods, R., Blese, I., Žuga, B., Koka, R., & Sīlis, M. (2024). Rīgas Stradiņa universitātes Pedagoģiskās izaugsmes centrs. Mākslīgais intelekts augstākajā izglītībā: Vadlīnijas. Rīgas Stradiņa universitāte | ||||||||
5 | Šneidere, K., Lejiņa, L. un Ļubenko, J. (2020). Metodiskie norādījumi kursa un bakalaura darba izstrādei. RSU izdevniecība. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. RSU izdevniecība. | ||||||||
2 | Mārtinsone, K., Pipere, A. un Kamerāde, D. (red.). (2016). Pētniecība: teorija un prakse. RaKa. |