Pārlekt uz galveno saturu

Kursa darbs

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 09:18:26
Par studiju kursu
Kursa kods:SUPK_037LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:PsiholoģijaMērķauditorija:Psiholoģija; Socioloģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inese Jokste
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārīgā psiholoģija, Pētījums psiholoģijā.
Mērķis:
Veicināt studentu izpratni par pētījuma izstrādes procesu un akadēmiskā godīguma ievērošanu, attīstīt studentu prasmes meklēt, atlasīt un analizēt zinātniskās literatūras avotus, izvirzīt pētījuma jautājumu(-s) un/vai hipotēzi(-es), pilnveidot studentu izpratni par tekstveidi.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētījuma ideju formulēšana. Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas, mērķa, pētnieciskā jautājuma/ hipotēzes formulēšana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Literatūras izvēle un literatūras apskats. Darba satura izveide.Lekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības1.00E-studiju vide
3Tekstveide un akadēmiskais godīgums.Lekcijas1.00auditorija
4Secinājumu un priekšlikumu sagatavošana.Lekcijas1.00E-studiju vide
5Pētījumu noformēšana, prezentācija, aizstāvēšana.Lekcijas2.00E-studiju vide
6Kursa darba aizstāvēšana.Nodarbības2.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētījuma ideju formulēšana. Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas, mērķa, pētnieciskā jautājuma/ hipotēzes formulēšana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības0.50auditorija
2Literatūras izvēle un literatūras apskats. Darba satura izveide.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības0.50auditorija
3Tekstveide un akadēmiskais godīgums.Lekcijas1.00auditorija
4Secinājumu un priekšlikumu sagatavošana.Lekcijas1.00auditorija
5Pētījumu noformēšana, prezentācija, aizstāvēšana.Lekcijas2.00auditorija
6Kursa darba aizstāvēšana.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgi un sadarbībā ar darba vadītāju izstrādāt un aizstāvēt kursa darbu.
Vērtēšanas kritēriji:
Darba saturs saskan ar pētījuma tēmu, pētnieciskajiem uzdevumiem, pētījuma jautājumu (-iem) un/vai hipotēzi (-ēm), darbā ir pamatota pētījuma aktualitāte un problēma, raksturoti visi mainīgie un to attiecības un ir izdarīti secinājumi. Darbs ir noformēts atbilstoši kursa darba noformēšanas metodiskajām prasībām.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Aizstāvēšana (Kursa darbs)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Aizstāvēšana (Kursa darbs)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Izprot, salīdzina un kritiski izvērtē dažādas teorētiskās nostādnes un pētījumu rezultātus par pētījuma tēmu; parāda tekstveides spējas un ievēro pētniecisko ētiku, izprot kursa darba izstrādes prasības un vērtēšanas kritērijus.
Prasmes:Formulē pētnieciskos jautājumus, atlasa, kritiski izvērtē un analizē informācijas avotus, lai definētu pētījuma problēmu un pamatotu aktualitāti; formulē pētījuma mērķi un jautājumu(s); izstrādā literatūras apskatu ievērojot tekstveides, gramatikas un pētniecības ētikas pamatprincipus, izdara secinājumus; noformē, prezentē un aizstāv pētījumu.
Kompetences:Patstāvīgi plāno un veic pētniecības pamatprincipiem un ētikas normām atbilstošu literatūras pārskatu un prezentē tā rezultātus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Mārtinsone K. un Pipere A. (red), (2011). Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: Raka.
2Mārtinsone, K. un Pipere, A. (2019). Pētniecības terminu skaidrojošā vārdnīca.
3Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.), (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
4Puriņa-Biezā, K. E., Ozoliņa, L., Anohina-Naumeca, A., Jansone-Ratinika, N., Strods, R., Blese, I., Žuga, B., Koka, R., & Sīlis, M. (2024). Rīgas Stradiņa universitātes Pedagoģiskās izaugsmes centrs. Mākslīgais intelekts augstākajā izglītībā: Vadlīnijas. Rīgas Stradiņa universitāte
5Šneidere, K., Lejiņa, L. un Ļubenko, J. (2020). Metodiskie norādījumi kursa un bakalaura darba izstrādei. RSU izdevniecība.
Papildu literatūra
1Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. RSU izdevniecība.
2Mārtinsone, K., Pipere, A. un Kamerāde, D. (red.). (2016). Pētniecība: teorija un prakse. RaKa.