.
Sociālo prasmju treniņš
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:14.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:23.08.2024 08:24:47
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUPK_098 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Personības psiholoģija | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Aelita Vagale | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Palīdzēt studentiem adaptēties savā kursā un studiju procesā kopumā; veicināt studentu kā topošo psihologu motivāciju profesionālajai izaugsmei un sevis pilnveidei tālākizglītībai un mūžizglītībai; veicināt studentu pašizpratni un pašrefleksiju, spēju risināt dažādas saskarsmes situācijas un darboties komandā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads studijās. Psihologa profesionālā saskarsme un karjeras iespējas | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Adaptācijas jautājumi, savstarpēja iepazīšanās | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
3 | Percepcija, komunikācija un interakcija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Efektīvas klausīšanās nosacījumi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
5 | Emociju izpratne un emocionālā stāvokļa pārvaldīšana. Emocionālā inteliģence | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Profesionālo un personīgo resursu nozīme saskarsmē | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Komandas veidošana | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads studijās. Psihologa profesionālā saskarsme un karjeras iespējas | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Adaptācijas jautājumi, savstarpēja iepazīšanās | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Percepcija, komunikācija un interakcija | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Efektīvas klausīšanās nosacījumi | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Emociju izpratne un emocionālā stāvokļa pārvaldīšana. Emocionālā inteliģence | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Profesionālo un personīgo resursu nozīme saskarsmē | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Aktīva dalība nodarbībās, patstāvīga literatūras avotu lasīšana. Pieredzes dienasgrāmata- pašanalīzes darbs par piedzīvoto sociāli psiholoģiskā treniņa nodarbībās.Students apraksta katrā nodarbību dienā piedzīvoto un analizē tā nozīmi ne mazāk kā vienas A4 lapas apjomā, Times New Roman 12. Pašanalizes dienasgrāmata jāuzrāda pasniedzējam un jāiesniedz e-studijās. Pašpieredzes dienasgrāmatai jāatbilst prasībām, lai tā tiktu ieskaitīta. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kontroltests par lekciju materiālu-20% Praktisko nodarbību apmeklējums, aktīva līdzdalība – 40% Noslēguma radošā eseja-40%( mazās grupas darbs) Ieskaitīta pašpieredzes dienasgrāmata. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie izprot saskarsmes būtību, analizē saskarsmi ietekmējošos faktorus, izprot sociālo prasmju nozīmi saskarsmē ar indivīdu, grupu un profesionāļu komandu. | ||||||||
Prasmes: | Praksē izmanto sociālās prasmes un pielieto saskarsmes iemaņas sadarbībā ar kolēģiem; atšķir efektīvu un neefektīvu klausīšanos; ir iemaņas pašrefleksijā un sava emocionālā stāvokļa pārvaldīšanā. | ||||||||
Kompetences: | Pielieto pašrefleksijas un sociālās prasmes, strādājot patstāvīgi vai grupas/ komandas sastāvā. Spēj izvērtēt savas iedarbības ietekmi uz citiem, patstāvīgi virza savu kompetenču pilnveidi un tālāku profesionālo attīstību. | ||||||||
Klīniskās Prasmes: | |||||||||
Nr. | Skill | Level | |||||||
1 | Atgriezeniskā saite | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
2 | Jautājumu uzdošana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
3 | Klusuma pauze | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
4 | Pašpalīdzība | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Parson, V. (2012) Study and Communication Skills for Psychology. Oxford : OUP Oxford. 2012. eBook., Database: eBook Academic Collection (EBSCOhost) | ||||||||
2 | Craiovan, P. M. (2016) Communication and conflict resolution in the working group. Romanian Journal of Experimental Applied Psychology. Special Issue, Vol. 7, p302-306. 5p., Database: Academic Search Complete; EBSCOhost Academic Search Complete | ||||||||
3 | Mārtinsone, K., Miltuze, A. (zin.red.) (2015) Psiholoģija 2: Personība, grupa, sabiedrība, kultūra. Rīga, RSU, 304. | ||||||||
4 | Trigueros R; Sanchez-Sanchez E; Mercader I; Aguilar-Parra JM; et.al. (2020) Relationship between Emotional Intelligence, Social Skills and Peer Harassment. A Study with High School Students. International journal of environmental research and public health [Int J Environ Res Public Health]. Jun 12; Vol. 17 (12). | ||||||||
5 | Parson, V (2018) Study and communication skills for psychology. Oxford: Oxford University Press | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Wright, K. B., Sparks, L. and O’Hair, D. H. (2013) Health communication in the 21st century. Wiley. | ||||||||
2 | Omārova, S. (2006) Cilvēks runā ar cilvēku. Saskarsmes psiholoģija. Rīga: SIA Kamene. | ||||||||
3 | Skutele, D. (2007) Saskarsme. Rīga: Uzņēmējdarbības un menedžmenta akadēmija. |