.
Ievads reliģijas psiholoģijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:24.09.2024 09:47:45
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUPK_142 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Sociālā psiholoģija | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Edijs Zemvaldis | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 12 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 24 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārīgā psiholoģija, personības psiholoģija, sociālā psiholoģija, klīniskā psiholoģija. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt studentiem izpratni par ticību un garīgumu, pasaules uzskatiem un reliģiju daudzveidību, par ticības ietekmi uz cilvēku uzvedību. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kas ir «reliģija» vai «reliģiska uzvedība»? Kas mudina cilvēkus iesaistīties tajā? Kādus efektus sociālā un indivīda līmenī rada reliģiskā piederība? | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Ieskats reliģiju dažādībā. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
3 | Reliģijas funkcijas. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Reliģiskā uzvedība un ticība. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Reliģija un garīgums. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kas ir «reliģija» vai «reliģiska uzvedība»? Kas mudina cilvēkus iesaistīties tajā? Kādus efektus sociālā un indivīda līmenī rada reliģiskā piederība? | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Ieskats reliģiju dažādībā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Reliģijas funkcijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Reliģiskā uzvedība un ticība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Reliģija un garīgums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Pastāvīgi lasīt norādīto literatūru, sagatavoties semināriem un eksāmenam. Studentam jāsagatavo referāts par kādu no reliģiskajām kustībām pasaulē un par to jāsagatavo prezentācija, kas jānoprezentē kādā no semināriem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Apmeklējums – 10%, atbildes semināros – 20%, referāts un prezentācija par reliģiskās psiholoģijas tēmu –30%, eksāmens – 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Izprot jēdzienu "reliģijas psiholoģija" un "pasaules uzskats", izprot galvenās atšķirības starp dažādām pasaules reliģijām, spēj kritiski tās analizēt. | ||||||||
Prasmes: | Prot dažus garīgās prakses vingrinājumus stresa mazināšanai. | ||||||||
Kompetences: | Orientējas galvenajās pasaules reliģijās un izprot ticības nozīmi cilvēka dzīvē. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Anczyk, Adam; Grzymała-Moszczyńska, Halina. (2020) Psychology of religion(s) and religious studies: into the future. Religion. Jan2020, Vol. 50 Issue 1, p24-31. 8p. DOI: 10.1080/0048721X.2019.1681078. Reading Level (Lexile): 1340., Database: MasterFILE Premier | ||||||||
2 | Stratton, George Malcolm. (2013) Psychology of the Religious Life. Hoboken : Routledge. eBook., Database: eBook Academic Collection (EBSCOhost) | ||||||||
3 | Van Tongeren, Daryl R.; DeWall, C. Nathan; Chen, Zhansheng; Sibley, Chris G.; Bulbulia, Joseph. (2021) Religious Residue: Cross-Cultural Evidence That Religious Psychology and Behavior Persist Following Deidentification. Journal of Personality & Social Psychology. Feb2021, Vol. 120 Issue 2, p484-503. 20p. DOI: 10.1037/pspp0000288., Database: MasterFILE Premier | ||||||||
4 | Psychology of Religion and Spirituality. International Journal of Psychology, July 2016, Vol.51, pp.965-974 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | James, R. Lewis. (2004) The Oxford handbook of new religious movements. | ||||||||
2 | Hill, Peter C. and Dik, Bryan J. (Ed) (2012) Psychology of religion and workplace spirituality. Charlotte, N.C. : Information Age Publishing, Inc. |