.
Ievads militārā psiholoģijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.08.2024 09:03:25
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUPK_147 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Sociālā psiholoģija | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Jeļena Koļesņikova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārīgā psiholoģija, sociālā psiholoģija, psiholoģiskā konsultēšana. | ||||||||
Mērķis: | Pilnveidot studentu zināšanas par militārās psiholoģijas jomu, vēsturi, Nacionālo bruņoto spēku struktūru, Psihologu dienesta darbības principiem, uzdevumiem un pielietotajām metodēm. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Militārā psihologa darbības organizācija (NBS spēku veidi, struktūra, uzdevumi. NBS Psihologu dienests). | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Militārās psiholoģijas vēsture. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Darba metodes (psihodiagnostika, team building, team stream, debriefing, mikroklimata izpēte). | Nodarbības | 4.00 | cits | |||||
4 | Pirmā psiholoģiskā palīdzība kaujas laukā. Pēctraumatiskā stresa sindroms. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Karavīru psiholoģiskā sagatavošana pirms došanās starptautiskās operācijās/ pēcmisijas rehabilitācijas psiholoģiskie aspekti. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Militārā psihologa darbības organizācija (NBS spēku veidi, struktūra, uzdevumi. NBS Psihologu dienests). | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Militārās psiholoģijas vēsture. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Darba metodes (psihodiagnostika, team building, team stream, debriefing, mikroklimata izpēte). | Nodarbības | 3.00 | cits | |||||
4 | Pirmā psiholoģiskā palīdzība kaujas laukā. Pēctraumatiskā stresa sindroms. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Karavīru psiholoģiskā sagatavošana pirms došanās starptautiskās operācijās/ pēcmisijas rehabilitācijas psiholoģiskie aspekti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi nostiprināt lekciju materiālu, sistemātiski lasot norādīto literatūru. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva dalība lekcijās un nodarbībās – 10%, referāts – 40% un eksāmens – 50%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Izprot militārās psiholoģijas jomu un vēsturi, Psihologu dienesta darbības principus, uzdevumus un pielietotās metodes, spēj salīdzināt vienības un to funkcijas pēc būtības, kritiski izvērtē pielietoto metožu atbilstīgumu. | ||||||||
Prasmes: | Argumentēti diskutē par militārās psiholoģijas jomu, vēsturi, Psihologu dienesta darbības principiem, uzdevumiem un pielietotajām metodēm. Pilnveidot studentu zināšanas par militārās psiholoģijas jomu, vēsturi, Nacionālo bruņoto spēku struktūru, Psihologu dienesta darbības principiem, uzdevumiem un pielietotajām metodēm. | ||||||||
Kompetences: | Studenti izvērtē un formulē problēmas, kas saistītas ar militārās psiholoģijas jomu, Psihologu dienesta darbības principiem, uzdevumiem un pielietotajām metodēm, prot atrast problēmu risināšanas veidus atbilstoši konkrētajai situācijai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone K., Miltuze A.(red) (2015) Psiholoģija 3.daļa: Lietišķās jomas. Zvaigzne ABC | ||||||||
2 | Maheshwari, Nidhi; Kumar, Vineeth V. (2016) Military Psychology : Concepts, Trends and Interventions. New Delhi, India : Sage Publications Pvt. Ltd. 2016. eBook., Database: eBook Academic Collection (EBSCOhost) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | McCauley M; Breeze J, (2019) Dispatches from the editor: military psychology, a force multiplier. Journal of the Royal Army Medical Corps [J R Army Med Corps], ISSN: 2052-0468, 2019 Apr; Vol. 165 (2), pp. 63-64; Publisher: Royal Army Medical Corps. Regimental Headquarters; PMID: 30504453, Database: MEDLINE Complete | ||||||||
2 | Verrall N, (2019) Psychology, risk, health and deployed military operations. Journal of the Royal Army Medical Corps [J R Army Med Corps], ISSN: 2052-0468, 2019 Apr; Vol. 165 (2), pp. 116-119; Publisher: Royal Army Medical Corps. Regimental Headquarters; PMID: 30504454, Database: MEDLINE Complete | ||||||||
3 | Hacker Hughes J; McCauley M; Wilson L, (2019) History of military psychology. Journal of the Royal Army Medical Corps [J R Army Med Corps], ISSN: 2052-0468, 2019 Apr; Vol. 165 (2), pp. 68-70; Publisher: Royal Army Medical Corps. Regimental Headquarters; PMID: 30415213, Database: MEDLINE Complete |