Pārlekt uz galveno saturu

Loģika

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:14
Par studiju kursu
Kursa kods:SUPK_162LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Filozofija; LoģikaMērķauditorija:Psiholoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Aivars Stankevičs
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārīgā psiholoģija, filozofijas pamati.
Mērķis:
Sniegt studentiem zināšanas par loģisko domāšanu, tās sociālajiem kontekstiem, galvenajiem elementiem un pielietojuma iespējām pētījumos; padziļināt studējošo izpratni par loģikas pamatiem, domāšanas formām un argumentāciju, akcentējot praktisko pielietojumu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Loģikas priekšmets, tās vēsturiskā attīstība.Lekcijas1.00auditorija
2Loģikas aktualitāte mūsdienu sabiedrībā.Lekcijas1.00auditorija
3Jēdziens – vispārīgs raksturojums, saturs, apjoms, jēdzienu iedalīšana, jēdzienu definēšana.Lekcijas1.00auditorija
4Spriedums – vispārīgs raksturojums, vienkāršais atributīvais spriedums, loģiskais kvadrāts, salikti spriedumi, spriedumu modalitāte.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Loģikas interpretācijas, loģikas pamatlikumi.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Slēdziens – tiešais deduktīvais slēdziens, siloģisms, slēdzieni ar saliktām premisām, induktīvie slēdzieni, analoģija.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
7Pierādījums, argumentācijas un hipotēzes – pierādījuma būtība un veidi, pierādījuma prasības, polemika.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
8Loģika, izziņa, komunikācija – loģiskās analīzes un sintēzes nozīme izziņā, komunikācijas loģisko un psiholoģisko aspektu savstarpējas attiecības.Lekcijas1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Loģikas priekšmets, tās vēsturiskā attīstība.Lekcijas0.50auditorija
2Loģikas aktualitāte mūsdienu sabiedrībā.Lekcijas0.50auditorija
3Jēdziens – vispārīgs raksturojums, saturs, apjoms, jēdzienu iedalīšana, jēdzienu definēšana.Lekcijas1.00auditorija
4Spriedums – vispārīgs raksturojums, vienkāršais atributīvais spriedums, loģiskais kvadrāts, salikti spriedumi, spriedumu modalitāte.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Loģikas interpretācijas, loģikas pamatlikumi.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Slēdziens – tiešais deduktīvais slēdziens, siloģisms, slēdzieni ar saliktām premisām, induktīvie slēdzieni, analoģija.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
7Pierādījums, argumentācijas un hipotēzes – pierādījuma būtība un veidi, pierādījuma prasības, polemika.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
8Loģika, izziņa, komunikācija – loģiskās analīzes un sintēzes nozīme izziņā, komunikācijas loģisko un psiholoģisko aspektu savstarpējas attiecības.Lekcijas0.50auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Literatūras analīze, rakstiski uzdevumi, informācijas vākšana internetā, situāciju analīze, prezentāciju gatavošana.
Vērtēšanas kritēriji:
Lekciju apmeklējums – 30%; Darbs semināros un patstāvīgais darbs uzdevumu risināšanā – 40%; Eksāmens – 30%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studējošie iegūst zināšanas par loģikas priekšmetu, noteiktām semantiskām kategorijām (terminiem, izteikumiem, operatoriem), deduktīviem un induktīviem slēdzieniem, argumentācijas procesa struktūru, kā arī loģisko likumu daudzveidību.
Prasmes:Prot risināt loģikas uzdevumus ar terminiem un izteikumiem, prot pielietot loģikas pamata jēdzienus analizējot tekstus, prot ātri atrast pamatojamo tēžu argumentus.
Kompetences:Spēj izprast loģikas likumus, patstāvīgi argumentēt savu viedokli, spēj pielietot loģiku savā profesionālajā darbībā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Vedins, I. Loģika. Rīga: Avots, 2009. 399. lpp.
2Vilks, A. Ievads loģikā. Rīga: RaKa, 2003. 111. lpp.
Papildu literatūra
1Veits, D., P. Loģika. Rīga: Jumava, 2000. 48. lpp.
2Vedins, I., Golde, J. Uzdevumi loģikā. Rīga: Zvaigzne, 1992., 53. uzdevumi
3Гетманова, А., Д. Учебник по логике. М.: КноРус, 2011. 368 c.
4Zarefsky, D. The Practice of Argumentation. Cambridge University Press, 2019. pp. 260