.
Kardiotrenažieri un spēka trenažieri
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:10.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 14:52:24
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUUK_032 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna | Mērķauditorija: | Ārstniecība; Sabiedrības veselība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Uģis Ciematnieks | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Cigoriņu iela 3, suukrsu[pnkts]lv, +371 67611559 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Fizioloģija, bioķīmija, anatomija. | ||||||||
Mērķis: | Apgūt zināšanas, prasmes un iemaņas, kas nepieciešamas, pielietojot veselības sporta treniņā kardiotrenažierus, spēka trenažierus un brīvos svarus, pilnveidot prasmes un iemaņas to pielietošanā fiziskās sagatavotības paaugstināšanā, veselības nostiprināšanā un traumu profilaksē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Vingrinājumi ar personīgo svaru | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
2 | Kompleksie vingrinājumi ar savu svaru un pretestībām, intensitātes variācijas | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
3 | Pamata jeb "bāzes" vingrinājumi spēka sporta veidos ar inventāru, mācīšanas metodika un pielietošana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Vingrinājumi dažādām muskuļu grupām ar pretestībām | Nodarbības | 6.00 | auditorija | |||||
5 | Svarbumbu izmantošana spēka treniņā | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Treniņu programmu sastādīšana, darba ar klientu simulācijas | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Dažādas intensitātes treniņi, augstas intensitātes treniņi ar personīgo svaru | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Vingrinājumi ar personīgo svaru | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
2 | Kompleksie vingrinājumi ar savu svaru un pretestībām, intensitātes variācijas | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
3 | Pamata jeb "bāzes" vingrinājumi spēka sporta veidos ar inventāru, mācīšanas metodika un pielietošana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Vingrinājumi dažādām muskuļu grupām ar pretestībām | Nodarbības | 6.00 | auditorija | |||||
5 | Svarbumbu izmantošana spēka treniņā | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Treniņu programmu sastādīšana, darba ar klientu simulācijas | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Dažādas intensitātes treniņi, augstas intensitātes treniņi ar personīgo svaru | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi apgūt spēka vingrinājumus un to pielietojumu pēc docētāja norādītajiem literatūras avotiem. Rūpēties par savas fiziskās sagatavotības paaugstināšanu un uzturēšanu, izmantojot kardiotrenažierus un spēka trenažierus. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Vērtēšana sastāv no kumulatīvā eksāmena, viena eksāmena daļa ir starpsemestra ieskaite, kurā tiek vērtēts vingrinājumu tehniskais izpildījums ar svarbumbām, veselības nostiprināšanai. Otra eksāmena daļa ir vingrinājumu programmas sastādīšana un darba ar klientu simulācija. Šī daļa tiek vērtēta 10 punktu skalā, kas arī veido studiju kursa gala vērtējumu ballēs. Lai saņemtu gala vērtējumu, obligāti sekmīgi jānokārto abas eksāmena daļas un jābūt apmeklētam praktiskajām nodarbībām. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst pamatzināšanas un spēj aprakstīt kardiotrenažieru un spēka trenažieru pielietošanu veselības sportā aerobo darbaspēju paaugstināšanai, balsta un kustību sistēmas nostiprināšanai, veselības uzlabošanai, traumu un dažādu slimību profilaksei. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs izmantot kardiotrenažierus un spēka trenažierus, kā arī vingrinājumus ar brīvajiem svariem dažādu sabiedrības grupu fizisko aktivitāšu organizēšanai. | ||||||||
Kompetences: | Studiju programmas apguves procesā studējošie būs attīstījuši kompetences un spēs: • izstrādāt rekomendācijas fiziskai aktivitātei un nodarbību plānu dažāda vecuma klientiem, atkarībā no veselības stāvokļa, fiziskās sagatavotības un mērķiem, izmantojot kardiotrenažierus, spēka trenažierus un brīvos svarus veselības nostiprināšanai un slimību profilaksei; • izglītot un pārliecināt klientus par fizisko vingrinājumu nepieciešamību un lomu mūsdienu sabiedrībā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Dzenis A., Grāvītis U., Knipše G. un autoru kolektīvs. Trenera rokasgrāmata. Rīga, Jumava, 2022, 375 lpp. | ||||||||
2 | Frederick Delavier. Strength Training Anatomy. 2022 | ||||||||
3 | Luika S. (projekta vadītāja) un autoru kolektīvs. Vispusīgās fiziskās sagatavotības trenera rokasgrāmata. LTTC, 2015, 239 lpp. | ||||||||
4 | Priedīte S. un autoru kolektīvs. Fiziskās aktivitātes receptes izrakstīšana ģimenes ārsta praksē. Valsts Sporta medicīnas centrs. Rīga, 2014. | ||||||||
5 | Aberberga-Augškalne L. Fizioloģija rehabilitologiem un veselības sporta speciālistiem. Rīga, Valters un Rapa, 2008. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Ārvalstu studentiem/For International students: | ||||||||
7 | Frederick Delavier. Strength Training Anatomy. 2022 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Bompa Tudor O. Conditioning Young Athletes / Tudor O. Bompa, Michael Carrera. Champaign, IL: Human Kinetics, 2015. 1 tiešsaistes resurss (viii, 296 lpp.) | ||||||||
2 | Santana Juan Carlos. Functional Training / Juan Carlos Santana. Champaign, IL: Human Kinetics, 2016. 1 tiešsaistes resurss (xiv, 274 lpp.) | ||||||||
3 | Bess H.M, Leighann F. Motivating People to be Physically Active. Human Kinetics, 2009, 248 pp | ||||||||
4 | Bouchard C, Blair S.N., Haskell W.L. Physical Activity and Health. Human Kinetics, 2007, 424 pp | ||||||||
5 | McArdle W.D., Katch F.I., Katch V.L. Exercise Physiology. Lippincott Williams & Wilkins, 2007, 1158p. | ||||||||
6 | Jones C., Rose D. Physical Activity Instruction of Older Adults. Human Kinetics, 2019, 424 pp | ||||||||
7 | Hoffman J. Norms for Fitness, Performance and Health. Human Kinetics, 2006, 232 pp | ||||||||
8 | Ehrma J.K, Gordon P.M., Visich P.S., Ketevian S.J. Clinical Exercise Physiology. Human Kinetics, 2009, 712 pp | ||||||||
9 | Virgilio S. Active Start for Healthy Kids. Activities, Exercises, and Nutrition Tips. Human Kinetics, 2006, 240 pp |