.
Vingrošanas pamati un terminoloģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:14.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 14:58:31
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUUK_123 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne; Sporta teorija un vēsture | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Voldemārs Arnis | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Cigoriņu iela 3, spkrsu[pnkts]lv, +371 67611559 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Anatomijā un fizioloģijā. | ||||||||
Mērķis: | Apgūt nepieciešamās prasmes un zināšanas, atbilstošas terminoloģijas lietošanā, vadot un aprakstot dažādus vingrojumus, vingrojumu kompleksus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Vingrošanas raksturojums, vingrošanas uzdevumi, metodiskās īpatnības, termins, terminoloģija, vingrošanas terminoloģijas veidošanas principi, vingrošanas veidi, vispārattīstošo vingrojumu terminoloģija. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Vingrojumu un kustību termini latviešu valodā, vingrojuma pieraksta noteikumi. Fiziskās slodzes regulēšanas pamatprincipi vingrojumu kompleksā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Vingrojumu pareiza izpilde praktiski, elpošana, vingrojumu variācijas. Vingrojumu kompleksu veidošana. | Nodarbības | 4.00 | sporta bāze | |||||
4 | Terminoloģija izmantojot vingrošanas inventāru. Vingrojumu veidošana un praktiska izpilde izmantojot vingrošanas inventāru. | Nodarbības | 4.00 | sporta bāze | |||||
5 | Mājas darbu analīze praksē. | Nodarbības | 4.00 | sporta zāle | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Vingrošanas raksturojums, vingrošanas uzdevumi, metodiskās īpatnības, termins, terminoloģija, vingrošanas terminoloģijas veidošanas principi, vingrošanas veidi, vispārattīstošo vingrojumu terminoloģija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Vingrojumu un kustību termini latviešu valodā, vingrojuma pieraksta noteikumi. Fiziskās slodzes regulēšanas pamatprincipi vingrojumu kompleksā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Vingrojumu pareiza izpilde praktiski, elpošana, vingrojumu variācijas. Vingrojumu kompleksu veidošana. | Nodarbības | 4.00 | sporta bāze | |||||
4 | Terminoloģija izmantojot vingrošanas inventāru. Vingrojumu veidošana un praktiska izpilde izmantojot vingrošanas inventāru. | Nodarbības | 4.00 | sporta bāze | |||||
5 | Mājas darbu analīze praksē. | Nodarbības | 4.00 | sporta zāle | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi studē izdales, e-studiju materiālus un docētāja norādītos literatūras avotus. Sastāda un apraksta dažādus vingrojumus, lietojot atbilstošu terminoloģiju, bez un ar vingrošanas inventāru. Sagatavo vingrojumus ar un bez inventāra, lai demonstrētu grupai. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Eksāmens, kurš sastāv no mutiskās atbildes, atbildot uz vienu teorijas jautājumu (20%) un praktiskās daļas, prasme demonstrēt vingrojumus (20%), lietojot atbilstošus terminus (30%) un skaidrot vingrojumu pareizu izpildi (15%), veidot vingrojumu variācijas (sadaļa vingrošanas terminoloģija) (15%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | • pastāstīt par vingrošanas pielietošanu veselības nostiprināšanā; • raksturot vingrošanas uzdevumus un metodiskās īpatnības; • nosaukt vingrošanas terminoloģijas pamatprincipus; • definēt, kas ir termins, terminoloģija; • nosaukt vingrojumu terminoloģiskā pieraksta noteikumus; • nosaukt fiziskās slodzes regulēšanas pamatprincipus, vadot vingrojumu kompleksu; • paskaidrot vingrojumu pareizu izpildi un nosaukt raksturīgākās kļūdas, izpildot vingrojumus; • parādīt un nosaukt plaukstu, taisnu roku un saliektu roku, stāju, sēdus, guļus stāvokļu un balstu terminoloģiju. | ||||||||
Prasmes: | • izskaidrot pareizu vingrojumu izpildi; • pielietot atbilstošu terminoloģiju savā praksē vadot vingrošanas kompleksus; • aprakstīt vingrojumus un sastādīt vingrojumu kompleksus, ievērojot vingrojumu terminoloģiskā pieraksta noteikumus; • pielietot vingrojumus un to variācijas dažādos sākuma stāvokļos. | ||||||||
Kompetences: | Lietot atbilstošus terminus, vadot vingrošanas nodarbības, izskaidrot vingrojumu pareizu izpildi, aprakstīt vingrojumus, atbilstoši vingrojumu apraksta noteikumiem, izveidot vingrojumu programmas, ievērojot fiziskās slodzes regulēšanas pamatprincipus un mērķus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Aberberga-Augškalne L. Fizioloģija rehabilitologiem un veselības sporta speciālistiem. Rīga, Valters un Rapa, 2008 | ||||||||
2 | Contenas B. Bodyweight Strength Training Anatomy. Human Kinetics, 2014 | ||||||||
3 | Delavjē F. Vingrinājumi sievietēm. Zvaigzne ABC, 2003 | ||||||||
4 | Debra Deilija. Vingrojumi veselības uzlabošanai. J.Rozes apgāds, 2014 | ||||||||
5 | Grasis N. un autoru kolektīvs. Trenera rokasgrāmata. Rīga, Jumava, 2004, 304. lpp.(101-160) | ||||||||
6 | Grasis N. un autoru kolektīvs. Trenera rokasgrāmata-2. Rīga, Lttc, 2006, 312 lpp.(161-163) | ||||||||
7 | Grasis N. un autoru kolektīvs. Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata. Rīga, tipogrāfija “Imanta”, 2008, 215. lpp.(184 – 188) | ||||||||
8 | Ivuškāns A. Vingrinājumi muguras veselībai. Zvaigzne ABC, 2016, 176lpp. | ||||||||
9 | Norris, Christopher M. The complete guide to stretching. London, 2015 | ||||||||
10 | Purmale I. Ārstnieciskā vingrošana skolā. Rīga, RaKa, 2006 | ||||||||
11 | Williams, Laura. Partner Workouts: work out with a partner for double the motivation and twice the impact. 2017 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Apinis P. Cilvēks. Anatomija, fizioloģija, pataloģijas pamati. Rīga, SIA Nacionālais Medicīnas apgāds, 1998 | ||||||||
2 | Delavjē F. Muskulatūras attīstīšana. Spēka vingrinājumi anatomiskā skatījumā. Zvaigzne ABC, 2007 | ||||||||
3 | EuropeActive. EuropeActive's Essentials for Personal Trainers / EuropeActive ; Thomas Rieger, Ben Jones, Alfonso Jimenez, editors. Champaign, IL : Human Kinetics, 2016. 1 tiešsaistes resurss (x, 310 lpp.) : ilustrācijas. eBook Collection (EBSCOhost) | ||||||||
4 | Pahe P., Ellenbecker T. Strength Band Training. Human Kinetics, 2006 | ||||||||
5 | Schoenfeld B. 28 – Day Body Shapeover. Human Kinetics, 2006 | ||||||||
6 | Santana, Juan Carlos, Functional Training / Juan Carlos Santana. Champaign, IL : Human Kinetics, 2016. 1 tiešsaistes resurss (xiv, 274 lpp.) : ilustrācijas, tabulas eBook Collection (EBSCOhost) | ||||||||
7 | Contenas B. Bodyweight Strength Training Anatomy. Human Kinetics, 2014 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.lspa.eu/files/study/lection_materials/U.Svinks/M… | ||||||||
2 | http://lspa.eu/files/study/lection_materials/U.Svinks/Vardn… | ||||||||
3 | http://gramata.treneruizglitiba.lv/ |