.
Pētniecības metodoloģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 15:33:48
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUUK_286 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Lāsma Spundiņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Cigoriņu iela 3, spkrsu[pnkts]lv, +371 67611559 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 11 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 22 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 8 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 1 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 2 | ||||
Kopā kontaktstundas | 8 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pētniecības metodoloģija I | ||||||||
Mērķis: | Veicināt sporta treneru kompetences attīstību, kas nodrošinātu un realizētu uz pierādījumiem balstītu fizisko aktivitāšu un sporta nodarbību pielietošanu un iesaistīties nozares pētījumos un projektos. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Bakalaura darba izstrādes nolikums un metodiskie norādījumi. Bakalaura darba zinātniskā joma, tēma. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Bakalaura darba tēmas izstrāde: aktualitāte, problēmas konteksts, zinātniskais pamatojums un praktiskais pielietojums; pētījuma jautājuma/hipotēzes izvirzīšana, mērķu formulēšana, uzdevumu plānošanas stratēģijas. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Zinātniskā metode un pētniecības process. Pētījumu virzieni un veidi, to praktisks pielietojums. Pētniecības ētiskie pamatprincipi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Bakalaura pētījuma projekta izstrāde. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
6 | Kvalitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
7 | Pētījumā izmantotie pētnieciskie instrumenti un to izstrāde atkarībā no pētījuma dizaina. Instrumentu struktūra, izstrādes gaita. Gatavo instrumentu izmantošana, tulkošanas un adaptācijas process. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Pētījuma diskusijas veidošanas pamatprincipi, interpretācija, slēdzieni un secinājumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Bakalaura darba izstrādes nolikums un metodiskie norādījumi. Bakalaura darba zinātniskā joma, tēma. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Bakalaura darba tēmas izstrāde: aktualitāte, problēmas konteksts, zinātniskais pamatojums un praktiskais pielietojums; pētījuma jautājuma/hipotēzes izvirzīšana, mērķu formulēšana, uzdevumu plānošanas stratēģijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Zinātniskā metode un pētniecības process. Pētījumu virzieni un veidi, to praktisks pielietojums. Pētniecības ētiskie pamatprincipi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Bakalaura pētījuma projekta izstrāde. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Kvalitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Pētījumā izmantotie pētnieciskie instrumenti un to izstrāde atkarībā no pētījuma dizaina. Instrumentu struktūra, izstrādes gaita. Gatavo instrumentu izmantošana, tulkošanas un adaptācijas process. | Lekcijas | 1.00 | baseins | |||||
8 | Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Iepazīties ar RSU dokumentāciju, kas ir saistoša bakalaura darba izstrādei. Sagatavot pētījuma tēmas pieteikumu: meklēt pētījumus, zinātniskus rakstus datu bāzēs par attiecīgo tēmu; formulēt pētniecības tēmu, izvirzīt mērķi, hipotēzi vai pētījuma jautājumu; zvēlēties un formulēt pētījuma metodes un instrumentus. Vajadzības gadījumā sagatavot un iesniegt dokumentus ētikas komitejai. Veikt pētījumu un apkopot pētījuma rezultātus. Veikt rezultātu analīzi un izdarīt secinājumus. Noformēt un sagatavot priekšaizstāvēšanai pētījuma pieteikumu un priekšaizstāvēšanas prezentāciju. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kumulatīvs vērtējums sastāv no: 1. semestrī: nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība nodarbībās -10%; bakalaura darba tēmas pieteikuma sagatavošana un prezentēšana - 90%. 2. semestrī: nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība nodarbībās -10%; pašpārbaudes testu izpilde e-studijās - 10%; bakalaura darba priekšaizstāvēšana - 80%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Mutisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Atpazīst un apraksta būtiskākos pētniecības aspektus, ētikas principus, pētījuma veidus, metodes, instrumentus. | ||||||||
Prasmes: | Pielieto pētniecības metodoloģiju un terminoloģiju. Prot izvirzīt pētniecības mērķi un organizēt pētījuma norisi. Pielieto nozares teorijas un jēdzienus pētniecībā. Spēj iesaistīties un līdzdarboties sporta jomas pētījumos un projektos. | ||||||||
Kompetences: | Analizē zinātnisko literatūru un veic praktisku pētījumu savas kompetences ietvaros. Īsteno pierādījumos balstītu fizisko aktivitāšu un sporta nodarbību pielietošanu izmantojot pētniecības metodoloģiju un terminoloģiju. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone, K., Pipere,. A. zin.red. Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga, RSU, 2021 | ||||||||
2 | Kristapsone, S. Statistiskās analīzes metodes pētījumā. Rīga, Biznesa augstskola Turība, 2020 | ||||||||
3 | Mārtinsone, K., Pipere, A., Kamerāde D. zin.red. Pētniecība: teorija un prakse, Raka, 2016 | ||||||||
4 | Kristapsone, S. Znātniskā pētniecība studiju procesā. Rīga, Biznesa augstskola Turība, 2014 | ||||||||
5 | Mārtinsone, K., Pipere, A. Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Raka, 2011 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone, K., Pipere, A. zin.red. Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana, 2019 |