.
Seksuālā veselība un izglītība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:42
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SVUEK_039 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sabiedrības veselība | Mērķauditorija: | Sabiedrības veselība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Solvita Melne | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sabiedrības veselības institūts | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svekrsu[pnkts]lv,+371 67338307 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Studiju kursa apguves uzsākšanai: pamatzināšanas cilvēka anatomijā un fizioloģijā. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt zināšanas seksuālajā veselībā un attīstīt studentu prasmes plānot un vadīt praktiskas nodarbības. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | NVO "Papardes zieds" organizācija, mērķi, galvenie uzdevumi un darbības sfēras. Neformālā izglītība - tās principi, mērķi, iespējas. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
2 | Neformālās izglītības kā pieredzes izglītības aspekti. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
3 | Pubertāte - fiziskie aspekti. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
4 | Pubertāte - emocionāli aspekti. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
5 | Savstarpējo attiecību veidošanas būtība un analīze. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
6 | Psihiskās veselības jautājumi pusaudžu vecumā- anoreksija, bulīmija, pašsavainošanās, vardarbība. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
7 | Stereotipi - definīcija, būtība, aspekti. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
8 | Lēmuma veidošanās par seksuālo attiecību uzsākšanu. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
9 | Kontracepcija. Aborts. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
10 | Kontracepcija un aborts - problemātika un iespējas mūsdienu sabiedrībā. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
11 | STI,HIV/AIDS, drošs sekss. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
12 | Vīrieša veselība. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
13 | Video treniņš par apgūtajiem tematiem. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
14 | Nodarbību plāna izstrāde. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
15 | Nodarbību vadīšana Latvijas skolās par seksuālo veselību. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Izstrādāt un novadīt 2 nodarbības skolēniem Latvijas skolā. Pēc studiju kursa beigām, vēlams aizpildīt kursa novērtēšanas anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Izstrādātas un praktiski novadītas 2 nodarbības par seksuālo veselību (50% no vērtējuma); atbildēti 10 jautājumi par seksuālo veselību (50% no vērtējuma). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Par nodarbību veidošanas uzbūvi, principiem; par fiziskajām un emocionālajām izmaiņām pubertātē; par attiecību veidošanu, zināšanas par ēšanas traucējumiem; zināt, kur meklēt palīdzību, problēmu gadījumos; zināt un izprast stereotipu nozīmi, rašanās mehānismus; zināt kontracepcijas metodes, to lietošanas principus un efektivitāti; zināšanas par biežākajiem mītiem jauniešu vidū par seksuālo attiecību uzsākšanu. | ||||||||
Prasmes: | Veidot plānu nodarbību vadīšanai un vadīt nodarbību, runājot ar jauniešiem viņiem saprotamā valodā; prasmes atbildēt uz jauniešu jautājumiem; prasmes demonstrēt prezervatīvu un citas kontracepcijas metodes. | ||||||||
Kompetences: | Holistiski izprast seksualitātes jēdzienu būtību, pubertātes procesa norisi, kompetences par palīdzēšanas spēju robežām dažādās situācijās, par to, kas ir apzināts lēmums uzsākt seksuālas attiecības un kā par to runāt. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Putniņa A., Ķelle I., Birzule I., Krastiņa Z. Reproductive Health of the Population: study on the situation in Latvia 1997-2003. Rīga: ANO Attīstības programma; 2004. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Randall R. Cottrell, James T. Girvan, James F. McKenzie. Principles and Foundations of Health Promotion and Education. San Francisco: Pearson/Benjamin Cummings; 2012. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | www.papardeszieds.lv | ||||||||
2 | www.who.int |