.
Veselības veicināšana skolā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:25
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SVUEK_054 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sabiedrības veselība | Mērķauditorija: | Sabiedrības veselība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Solvita Kļaviņa-Makrecka | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sabiedrības veselības institūts | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svekrsu[pnkts]lv, +371 67338307 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pamatzināšanas sabiedrības veselībā, ētikā, psiholoģijā, veselības veicināšanā un profilaksē, pedagoģijā. | ||||||||
Mērķis: | Mērķis ir veicināt zināšanu un prasmju apguvi veselības veicināšanas darbam izglītības iestādēs, tā papildinot topošo sabiedrības veselības speciālistu kompetences sabiedrības veselības veicināšanā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Personības socializācija un veselība. Sociālās prasmes. Sociālā kompetence. Socializējošo faktoru nozīme dzīvesveida izvēlē. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Laba un veselību veicinoša skola. Veselību veicinošas skolas raksturīgās iezīmes. Veselības veicināšanas darbības virzieni skolā. Skolēnu aprūpe: skolotāja iespējas un funkcijas skolā, skolas medicīnas māsas, sociālā pedagoga un psihologa darba virzieni. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Veselības veicināšana mācību procesā (skolas fiziskā vide, psihosociālā vide, mācību process). Veselības veicināšana, ievērojot vecumposma īpatnības. Veselības veicināšanas darba vērtēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Projekts, projekta darbs un projekta metode; tās pielietošanas sabiedriskais, pedagoģiskais un psiholoģiskais, valodas, darba organizācijas aspekti. Projekta darba un metodes iezīmes, plānošana, norise, prezentācija, recenzēšana, vērtēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Veselības izglītības mērķis, uzdevumi, īstenošanas iespējas skolā. Veselības izglītības saturs. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Satura un dzīves prasmju pieeja veselības izglītības īstenošanā. Vērtēšana veselības mācībā. Veselības mācības stundās pielietojamās metodes un mācību paņēmieni. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Patstāvīgā darba prezentācija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Atbalsta materiālu izstrāde. Starppārbaudījums (rakstisks). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studiju kursa mācību literatūras studijas; patstāvīgā darba izstrāde un prezentācija (vieslekcijas plāna izveidošana, lekcijas saturs, kopsavilkums). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Rakstisks gala pārbaudījums (50%), patstāvīgā darba izstrāde un prezentācija (30%), starppārbaudījums (20%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti apgūs zināšanas par skolēnu veselību ietekmējošiem faktoriem un veselības veicināšanas virzieniem skolā, skolotāja, psihologa, sociālā pedagoga iespējām un funkcijām skolēnu veselības veicināšanā, veselības izglītības saturu un tā īstenošanu mācību procesā. | ||||||||
Prasmes: | Studenti apgūs prasmes veselības veicināšanas un veselības izglītības īstenošanai skolā (mācību metožu, paņēmienu pielietošana mācību procesā un ārpusstundu pasākumos: projekta metode un darbs, mijiedarbības metodes; zināšanu un prasmju vērtēšana). | ||||||||
Kompetences: | Topošie sabiedrības veselības speciālisti spēs profesionāli sekmēt skolas vecuma bērnu veselību, izmantojot dažādas pedagoģiskās iespējas, kā arī sekmēt sadarbību starp skolu un ģimenēm, valstiskām un nevalstiskām institūcijām. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Andersone, R. Pusaudžu sociālo prasmju veidošanās. (Teorija, pieredze, prakse) RaKa. 2004. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Golubeva, A., Puškarevs, I. Veselības veicināšana skolā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2008. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Jurgena, I. Vispārīgā pedagoģija. Mācību līdzeklis. Rīga: N.I.M.S., 2010. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Rubana, I. M., Mācīties darot. RaKa, 2004. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Betels, Dž. Rokasgrāmata pārbaudes darbu veidotājiem. IZM, ISAP. 2003. | ||||||||
2 | Čehlova, Z., Grīnpauks, Z. Skolēnu integratīvo prasmju veidošanās (Teorija, pieredze, prakse). RaKa, 2003. | ||||||||
3 | Hahele, R. Pašnovērtējums mācību procesā. RaKa, 2006. | ||||||||
4 | No zināšanām uz kompetentu darbību. Mācīšanās antropoloģiskie, ētiskie un sociālkritiskie aspekti. Red. Maslo, I. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2006. | ||||||||
5 | Matisāne, L., Romanovska, G., Veselības izglītība vispārējā vidējā un profesionālajā izglītībā. Metodisks materiāls. Elektronisks izdevums. VISC, 2013. | ||||||||
6 | Puškarevs, I. Garīgā veselība. Raka, 2006. | ||||||||
7 | Veselību veicinoša skola. Metodisks materiāls. Sast. Miķelsone, V. Rīga: RaKa, 2002. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | BTI | ||||||||
2 | CSDD | ||||||||
3 | Dross internets | ||||||||
4 | Dzimba | ||||||||
5 | Net safe | ||||||||
6 | Papardes zieds | ||||||||
7 | SPKC | ||||||||
8 | Tīri zobi | ||||||||
9 | VISC |