.
Zinātniskās darbības metodoloģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:32
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SVUEK_061 | LKI līmenis: | 8. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Filozofija; Izziņas un apziņas teorija | Mērķauditorija: | Zobārstniecība; Ārstniecība; Farmācija; Māszinības; Psiholoģija; Sabiedrības veselība; Klīniskā farmācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Anita Villeruša | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sabiedrības veselības institūts | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svekrsu[pnkts]lv, +371 67338307 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pamatzināšanas filozofijā, ētikā, epidemioloģijā un pētniecības metodēs. | ||||||||
Mērķis: | Pilnveidot izpratni un prasmes pētniecības metodoloģijā, nostiprināt nepieciešamās zināšanas un prasmes pētniecības procesa nodrošināšanai zinātniska pētījuma veikšanai medicīnas un veselības aprūpes jomā. Pilnveidot prasmes patstāvīgi plānot un īstenot pētījumu, ievērojot zinātniskās darbības vispārējus un nozares specifiskus pētniecības pamatprincipus. Attīstīt spēju identificēt un mazināt iespējamos pētījuma ierobežojumus, kritiski izvērtēt zinātnisko pierādījumu stiprumu, komunicēt par pētījuma plānu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātniskās pētniecības process no idejas līdz pētījuma mērķim. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pētniecības plāna izstrāde. Pētniecības jautājums un dizainu veidi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Dati pētniecībā, to veidi un iegūšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Pētāmās pazīmes. Pētījuma konceptuālās kartes veidošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Zināšanu pilnveidošana par pētniecības tēmu un izpētes procesu. Zinātniskā publicēšanās kā pētījuma procesa sastāvdaļa. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Doktorantu zinātnisko darbu pieteikumu prezentācija. Doktorantu prezentēto pētījumu konceptuālo modeļu apspriešana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Pētniecības projekta pieteikuma sagatavošana un konceptuālā modeļa prezentācija. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva individuāla dalība lekcijās un nodarbībās; pētniecības projekta pieteikuma un konceptuālā modeļa iesniegšana, konceptuālā modeļa prezentācija un dalība diskusijā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pārzinās un izpratīs metodoloģisko procesu zinātniskajā pētniecībā; izmantojot pētniecības terminoloģiju, aprakstīs pētniecības plānošanas etapus, izveidos un aizstāvēs savas izpētes konceptuālo modeli; kritiski izvērtēs pētījuma dizaina un datu piemērotību mērķu sasniegšanai, identificēs riskus un piedāvās risinājumus zinātniskā stipruma nodrošināšanai. | ||||||||
Prasmes: | Spēs izvirzīt un formulēt zinātniski-pētnieciski idejas izvēlētās zinātniskās teorijas ietvaros; patstāvīgi izvēlēties un izvērtēt atbilstošas pētnieciskās metodes atbilstoši izvēlētajai pētnieciskajai idejai; veikt kritisku zinātniski pētniecisko darbu izvērtēšanu; mutiski un rakstiski komunicēt par savu zinātnisko pētījumu. | ||||||||
Kompetences: | Doktorants attīstīs savu potenciālā pētījuma projektu plānu un to īstenos atbilstoši izvirzītajam pētniecības mērķim, integrējot turpmākajā pētniecības procesā nepieciešamās zināšanas un prasmes. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Kathryn H. Jacobsen. Introduction to Health Research Methods: A Practical Guide. Vol 3nd ed. Jones & Bartlett Learning; 2020. Accessed April 1, 2021. eBook | ||||||||
2 | Research Methodology in the Medical and Biological Sciences [electronic Resource] / Edited by Petter Laake, Haakon Breien Benestad and Bjørn Reino Olsen. Amsterdam: Academic, 2007. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Kristīne Martinsone, Anita Pipere & Daiga Kamerade. Pētniecība: teorija un prakse [Research: theory and practice]. 2016. | ||||||||
4 | Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Kristīnes Mārtinsones un Anitas Piperes zinātniskajā redakcijā. [Autoru kolektīvs]. Rīga: RSU, 2019. 301 lpp. | ||||||||
5 | Ārvalstu studentiem/For international students | ||||||||
6 | Kathryn H. Jacobsen. Introduction to Health Research Methods: A Practical Guide. Vol 3nd ed. Jones & Bartlett Learning; 2020. Accessed April 1, 2021. eBook | ||||||||
7 | Research Methodology in the Medical and Biological Sciences [electronic Resource] / Edited by Petter Laake, Haakon Breien Benestad and Bjørn Reino Olsen. Amsterdam: Academic, 2007. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Petter Laake, Haakon Breien Benestad, Research in Medical and Biological Sciences: From Planning and Preparation to Grant Application and Publication. Academic Press, 2015 | ||||||||
2 | Greenhalgh T. How to read a paper. The basics of evidence-based medicine (5th ed.). BMJ Books, 2014. | ||||||||
3 | Hall GM. How to write a paper (4th ed.). BMJ Books, 2013. | ||||||||
4 | Ian McDowell. Measuring Health: A guide to rating Scales and Questionnaires. Oxford University press, 2006. |