.
Veselības veicināšana farmaceitiskajā aprūpē
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:41
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SVUEK_114 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Medicīnas bāzes zinātne, tai skaitā farmācija | Mērķauditorija: | Farmācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Anda Ķīvīte-Urtāne | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sabiedrības veselības institūts | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svekrsu[pnkts]lv, +371 67338307 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pamatzināšanas epidemioloģijā. | ||||||||
Mērķis: | Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem zināšanas un prasmes, lai viņi savā profesionālajā darbībā savas kompetences ietvaros spētu veikt veselīga dzīvesveida un slimību profilakses popularizēšanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Slimību profilakse, veselības veicināšana – farmaceitiskās aprūpes loma tajās. Veselības uzvedību noteicošie faktori, uzvedības maiņas teorijas. Veselībpratības nozīme farmaceitiskajā aprūpē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Vielmaiņas slimības (diabēts, kardiovaskulārās slimības, aptaukošanās) farmaceitiskajā aprūpē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | HOPS un astma farmaceitiskajā aprūpē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Sievietes veselība farmaceitiskajā aprūpē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Farmaceitiskās aprūpes loma bērnu un pusaudžu veselības veicināšanā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Infekcijas slimības farmaceitiskajā aprūpē. Antibiotiku lietošana un antimikrobā rezistence sabiedrības veselības un farmaceitiskās aprūpes kontekstā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Psihiskā veselība farmaceitiskajā aprūpē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
8 | Traumatisms un vardarbības aspekti farmaceitiskajā aprūpē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgais darbs ar literatūru | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Gala pārbaudījums-eksāmens. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Uzskaitīt galvenās sabiedrības veselības problēmas un to cēloņus; izklāstīt problēmu risinājumu iespējas. | ||||||||
Prasmes: | Atpazīt sabiedrības veselības problēmu aspektus farmaceitiskajā aprūpē, diskutēt par pacientu veselībpratības pilnveides iespējām. | ||||||||
Kompetences: | Risināt par nepietiekamu pacientu veselībpratību vai citiem individuāla vai sistēmiska rakstura cēloņiem saistītas situācijas praksē, piedāvāt risinājumus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Oxford Handbook of Public Health Practice, edited by David Pencheon et al. Oxford University Press, 2020. | ||||||||
2 | T.H.Tulachinsky, et al. The New Public Health. An introduction for the 21st century, Elsevier Science and Technology, 2000. (akceptējams izdevums) |