Pārlekt uz galveno saturu

Veselības komunikācija sabiedrības veselībā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:30
Par studiju kursu
Kursa kods:SVUEK_139LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Vides zinātne; Vides pārvaldībaMērķauditorija:Sabiedrības veselība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Vita Savicka
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sabiedrības veselības institūts
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svekatrsu[pnkts]lv, +371 67338307
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas32
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Studiju kursa mērķis ir radīt studentiem padziļinātu izpratni par to, kā organizējama un realizējama stratēģiskā komunikācija organizācijā , kādi ir veselības komunikācijas uzdevumi, teorijas. Kursa ietvaros tiek apskatītas uzvedības maiņas komunikācijas pieejas, modeļi. Studenti iegūst zināšanas par komunikācijas plānošanas un īstenošanas principiem, kā arī komunikācijas efektivitātes pētījumu metodēm. Praktiski studenti apgūst iemaņas veselības komunikācijas plānošanā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Komunikācijas specifika informatīvās sabiedrības laikmetā. Taktiskā un stratēģiskā komunikācija. Veselības komunikācija.Lekcijas1.00auditorija
2Komunikācijas kampaņu tipi, specifika. Kampaņu plānošanas principi. Komunikācijas efektivitātes noteikšana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Veselības komunikācijas teorijas un pieejas.Lekcijas1.00auditorija
4Veselības komunikācijas sociāli ekoloģiskā perspektīva. Sociāli ekoloģiskie modeļi.Lekcijas1.00auditorija
5Uzvedības maiņas intervences un komunikācija. Uzvedības modeļu pielietojums komunikācijas plānošanā.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
6Sociālais mārketings un tā plānošana. Sociālā mārketinga 7 P analīze. Sociālās uzvedības maiņa.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
7Uzvedības ekonomika un tās pielietošana veselības komunikācijā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
8Auditorijas analīze un komunikācijas kanālu izvēleNodarbības1.00auditorija
9Sadarbības formas ar medijiem (preses relīzes, preses konferences, brīfingi, iniciācijas utt.).Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Komunikācijas specifika informatīvās sabiedrības laikmetā. Taktiskā un stratēģiskā komunikācija. Veselības komunikācija.Lekcijas1.00auditorija
2Komunikācijas kampaņu tipi, specifika. Kampaņu plānošanas principi. Komunikācijas efektivitātes noteikšana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Veselības komunikācijas teorijas un pieejas.Lekcijas1.00auditorija
4Veselības komunikācijas sociāli ekoloģiskā perspektīva. Sociāli ekoloģiskie modeļi.Lekcijas1.00auditorija
5Uzvedības maiņas intervences un komunikācija. Uzvedības modeļu pielietojums komunikācijas plānošanā.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
6Sociālais mārketings un tā plānošana. Sociālā mārketinga 7 P analīze. Sociālās uzvedības maiņa.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
7Uzvedības ekonomika un tās pielietošana veselības komunikācijā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
8Auditorijas analīze un komunikācijas kanālu izvēleNodarbības1.00auditorija
9Sadarbības formas ar medijiem (preses relīzes, preses konferences, brīfingi, iniciācijas utt.).Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
• Studējošie pastāvīgi apgūst mācību literatūru. • Kursa ietvaros jāsagatavo divas grupu prezentācijas: sociālā mārketinga kampaņas un veselības komunikācijas kampaņas plāns un jāprezentē semināra laikā. • Referāts: Komunikācijas specifika veselības aprūpes nozarē (apjoms 7 – 10 lpp.).
Vērtēšanas kritēriji:
• Dalība semināros un grupu darbu prezentācija: 30%. • Referāta vērtējums: 30%. • Eksāmens: 40%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti izprot veselības komunikācijas principus, pārzina veselības komunikācijas teorijas, sociālā mārketinga un veselības komunikācijas būtību. Studenti izprot masu mediju darba būtību un sadarbības principus ar to.
Prasmes:Prot sagatavot komunikācijas plānus, kā arī materiālus mērķa auditorijām.
Kompetences:Ir kompetenti multidisciplinārās veselības komunikācijas jomā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Alan R., Andreasen. Social marketing in 21st century. London. SAGE Publication, 2006
2Berry, D. Health Communication: Theory And Practice. New York. McGraw-Hill, 2007
3Ewing T., Michael. Social Marketing. New York. Routledge, 2010
4Philip Kotler. Ned Roberto Nancy Lee. Social marketing: Improving the quality of life. SAGE Publication, 2002
5Renata Schiavo. Health communication: from theory to practice. San Francisco. Jossey-Bass, 2007
6Berry, D. Health Communication: Theory And Practice. New York. McGraw-Hill, 2007
7Alan R., Andreasen. Social marketing in 21st century. London. SAGE Publication, 2006
8Michie, S., Richardson, M., Johnston, M., Hardeman, W., et.al. (2013). The Behavior Change Technique Taxonomy of 93 Hierarchically Clustered Techniques : Building an International Consensus for the Reporting of Behavior Change Interventions. https://doi.org/10.1007/s12160-013-9486-6
9Davis, R., Campbell, R., Hildon, Z., Hobbs, L., Michie, S., et.al. (2015). Theories of behaviour and behaviour change across the social and behavioural sciences : a scoping review. Health Psychology Review, 0(0), 1–22. https://doi.org/10.1080/17437199.2014.941722
10Kok, G., Gottlieb, N. H., Peters, G. J. Y., Mullen, P. D., et.al. (2016). A taxonomy of behaviour change methods: an Intervention Mapping approach. Health Psychology Review, 10(3), 297–312. https://doi.org/10.1080/17437199.2015.1077155
11
Model, T. S. (2012). The Social-Ecological Model : A Framework for Prevention. Injury Prevention, 4–5.
12
Area, B., & Delivery, S. (2008). Social Change Communication. Aids, 1–3.
13
Dutta-Bergman, M. J. (2005). Theory and practice in health communication campaigns. Health Communication, 18(2), 103–122. https://doi.org/10.1207/s15327027hc1802_1
14
Mullainathan, S., & Thaler, R. H. (2015). Behavioral Economics. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences: Second Edition, 437–442. https://doi.org/10.1016/B978-0-08-097086-8.71007-5
15
Ruben, B. D. (2016). Communication Theory and Health Communication Practice : The More Things Change , the More They Stay the Same 1. 1–11. https://doi.org/10.1080/10410236.2014.923086
16
Slater, M. D. (2015). Theory and Method in Health Audience Segmentation. July 1996. https://doi.org/10.1080/108107396128059
Papildu literatūra
1Dennis L., Wilcox, Phillip H.Ault, Warren K. Agee. Public Relations. Strategies and Tactics, 2005
2Ronald D. Smith. Strategic Planning for Public Relations, 2005
3
Savicka, V., & Gorškova, Z. (2020). Sociālekoloģiskā modeļa lietojums uzvedības maiņas komunikācijā. 99–111.
4
Mckenzie-mohr, D., & Schultz, P. W. (2014). Choosing Effective Behavior Change Tools. 20(1), 35–46. https://doi.org/10.1177/1524500413519257
5
Johnston, M., Carey, R. N., Bohlen, L. E. C., Johnston, D. W., Rothman, A. J., Bruin, M. de, Kelly, M. P., Groarke, H., & Michie, S. (2020). Development of an online tool for linking behavior change techniques and mechanisms of action based on triangulation of findings from literature synthesis and expert consensus). August. https://doi.org/10.1093/tbm/ibaa050
6
Evans, W. D., & Mccormack, L. (2008). in Health Care : Communicating Evidence to Change Consumer Behavior. 781–792. https://doi.org/10.1177/0272989X08318464
7
Cickusic, V., & Salihbegovic, E. M. (n.d.). Health Communication. 5, 219–222.
8
Golden, S. D., & Earp, J. A. L. (2012). Social Ecological Approaches to Individuals and Their Contexts: Twenty Years of Health Education & Behavior Health Promotion Interventions. Health Education and Behavior, 39(3), 364–372. https://doi.org/10.1177/1090198111418634
9
Mārtinsone, K., & Sudraba, V. (2016). Veselības psiholoģija.
10
Hoffjann, O. (2018). The role of play in strategic communication. https://doi.org/10.1177/2046147X17744833
11
Singaiah, G., & Laskar, S. R. (2015). Understanding of Social Marketing : A Conceptual Perspective. 16(2), 213–235. https://doi.org/10.1177/0972150914564282
12
Michie, S. (2011). The behaviour change wheel : A new method for characterising and designing behaviour change. January 2017. https://doi.org/10.1186/1748-5908-6-42
13
Element, K., & Efficacy, R. (2006). Theories of Behavior Change. 1(1990), 1–6.
14
Edgar, T., & Volkman, J. E. (2012). Using Communication Theory for Health Promotion: Practical Guidance on Message Design and Strategy. 2005–2008. https://doi.org/10.1177/1524839912450879
15
Panda, A., & Sehgal, A. (n.d.). Impact of Information , Education and Communication on Adolescent Reproductive Health : A Sociological Study of Mandi District , Himachal Pradesh. 3(2009), 445–472. https://doi.org/10.1177/097206340901100301
16
Lubi, K., Sildver, K., Sokolova, D., Savicka, V., Nool, I., Mets-Oja, S., & Tupits, M. (2022). Existing Health Practices in Shaping the Decision to Participate During Breast Cancer Screening Among 50–69 Years Old Women in Estonia. SAGE Open Nursing, 8, 237796082211242. https://doi.org/10.1177/23779608221124293