.
ES un starptautiskā pārvaldība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.03.2024 14:08:24
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SZF_051 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Politika | Mērķauditorija: | Politikas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Māris Andžāns | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 13 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 26 | ||||
Kopā kontaktstundas | 46 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pamatzināšanas par ES pārvaldību. | ||||||||
Mērķis: | Kursa mērķis ir izpētīt Eiropas Savienību kā pārnacionālu pārvaldības iestādi un tās ietekmi uz nacionālajām valstīm tās robežās un ārpus tās. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Vispārīga ES struktūras analīze | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Eiropeizācija vēsturiskā skatījumā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | ES Acquis communautaire | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | ES institūcijas | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | ES dalībvalstu loma politikas veidošanā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | ES politikas jomas | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | ES lēmumu pieņemšanas process – formālā un neformālā prakse | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | ES dalībvalstu loma pretstatā ES institūciju institucionālajām pilnvarām | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | ES kā globāls dalībnieks | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | ES pašreizējās un nākotnes problēmas | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Gadījuma izpēte un lomu spēle: neformāls trialogs par tiesību akta priekšlikumu starp Eiropas Parlamentu, Eiropas Savienības Padomi un Eiropas Komisiju | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
12 | Studentu referātu prezentācija | Nodarbības | 9.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studenti strādās ar ievērojamu daudzumu literatūras (daži no tālāk minētajiem avotiem). Viņiem būs jāuzraksta divas esejas par kursu tēmām, jābūt gataviem iesaistīties saturīgās diskusijās semināru laikā, jāpiedalās grupu darbā, kā arī jāsagatavo vismaz viena prezentācija. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Dalība nodarbībās: 45% Esejas: 20% Prezentācija: 15% Eksāmens: 20% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti demonstrē dziļu izpratni par ES attīstību un tās mūsdienu struktūru un darbību, tostarp tās tiesisko regulējumu, institūcijām, lēmumu pieņemšanas procesiem un praksi, mijiedarbību starp ES institūcijām un to mijiedarbību ar ES dalībvalstīm, dalībvalsts ietekmi, valstīm ES un ES ietekmei ārpus tās robežām. | ||||||||
Prasmes: | Parāda sistemātisku ieskatu ES oficiālajā un neformālajā darbībā. Studentiem jāspēj analizēt un novērtēt ES darbību un procesus tās institucionālajā sistēmā un ārpus tās. Parāda profesionālas prezentācijas prasmes un spēju izskaidrot dažādus ar ES saistītus jautājumus gan speciālistu, gan nespeciālistu auditorijai. | ||||||||
Kompetences: | Parāda izsmalcinātu izpratni un skaidru atzinību par ES attīstību un darbību. Studentiem jāspēj demonstrēt skaidru izpratni par ES pārvaldības darbību. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Visa literatūra ir angļu valodā un piemērota gan latviešu, gan angļu plūsmas studentiem | ||||||||
2 | Bomberg, E., Peterson J., Corbett, R. (Eds.). The European Union: how does it work? 5th ED. Oxford University Press (2018) | ||||||||
3 | Börzel, T., Risse, T. When Europe Hits Home: Europeanization and Domestic Change. European Integration online Papers (EIoP). Vol.4. No 15. (2000) | ||||||||
4 | Dedman, M. The Origins and Development of the European Union 1945-2008. A History of European Integration. Second edition. Routledge (2010) | ||||||||
5 | Mühlböck, M., Rittberger, B. The Council, the European Parliament, and the paradox of inter-institutional cooperation. In: Neuhold, Ch., Vanhoonacker, S. (Eds.). Dynamics of institutional cooperation in the European Union: Dimensions and effects. European Integration online Papers (EIoP). Special issue 1, Vol.19, Article 4, 1-20 (2015) | ||||||||
6 | Hix, S., Høyland, B. Empowerment of the European Parliament. The Annual Review of Political Science. Vol.16. 171-189 (2013) | ||||||||
7 | Ponzano, P., Hermanin, C., Corona, D. The Power of Initiative of the European Commission: A Progressive Erosion? Notre Europe (2012) | ||||||||
8 | Rosamund, B. Theories of European Integration. McMillan (2000) | ||||||||
9 | Thomson, R. The Council Presidency in the European Union: Responsibility with Power. JCMS, Vol.46. No.3. 593-617 (2008) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Andžāns, M. Practical Aspects of the EU Presidencies: the Latvian Presidency and its Digital Priority. Latvian Institute of International Affairs (2015) |