.
Ilgtspējīga attīstība ekonomikā un biznesā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:03.06.2024 16:09:41
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SZF_090 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 3.33 | ECTS: | 5.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Tatjana Muravska | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 7 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 14 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 18 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Mikroekonomikas un Makroekonomikas teorijā, Starptautiskajā biznesā, Organizāciju teorijā un Uzņēmumu stratēģijā un politikā. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt studentiem zināšanas par aktuālajām ilgtspējīgas attīstības koncepta tendencēm ekonomikā un biznesā, īpašu uzmanību pievēršot ilgtspējīgas attīstības koncepta sociālajiem un humanitārajiem aspektiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Galvenā ilgtspējīgas attīstības (SD) aktualitāte, problemātika: • ANO Stratēģija 2030 un 17 galvenie mērķi. SDG kā neatņemama MNC daļa un korporatīvā stratēģija; • Eiropas politiskās un ekonomiskās tendences ilgtspējīgas attīstības mērķu (SDG) izstrādē studentiem; • Mūsdienu „satraucošas” problēmas, kas saistītas ar sociālajiem, ekonomiskajiem, vides un klimata aspektiem. Cirkulārās ekonomikas koncepcijas izmantošana kā jauns virziens gan ES, gan dalībvalstu pieejā ilgtspējībai. | Lekcijas | 7.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 7.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Galvenā ilgtspējīgas attīstības (SD) aktualitāte, problemātika: • ANO Stratēģija 2030 un 17 galvenie mērķi. SDG kā neatņemama MNC daļa un korporatīvā stratēģija; • Eiropas politiskās un ekonomiskās tendences ilgtspējīgas attīstības mērķu (SDG) izstrādē studentiem; • Mūsdienu „satraucošas” problēmas, kas saistītas ar sociālajiem, ekonomiskajiem, vides un klimata aspektiem. Cirkulārās ekonomikas koncepcijas izmantošana kā jauns virziens gan ES, gan dalībvalstu pieejā ilgtspējībai. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Kursa sekmīgai apgūšanai studējošajiem nepieciešams sagatavot referātu un kursa kopsavilkumu, kā arī aktīvi piedalīties kursa nodarbībās, nokārtot testus un eksāmenu. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Gala atzīmi veidos visu atzīmju summa. Zināšanas tiks vērtētas 10 ballu sistēmā. Referāts – 20%, Kopsavilkumi – 20%, Aktivitāte un testi semināros – 20%, Eksāmens – 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Zināšanas par „labākajām praksēm” mūsdienu ilgtspējīgas attīstības struktūrās, zināšanas par 2030 Globālo stratēģiju un 17 ANO ilgtspējīgas attīstības mērķu ieviešanas procesu mūsdienu ekonomikā (ar ietekmi uz Baltijas valstīm). | ||||||||
Prasmes: | Spēja identificēt un analizēt dažādus ilgtspējīgas attīstības aspektus un to iespējamību – cilvēka, sociālo, attīstības un klimatu. | ||||||||
Kompetences: | Spēja būt aktīviem mūsdienu ilgtspējības attīstības priekšplānā: gudra, radoša, ilgtspējīga un efektīva politika. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Sustainable Development | ||||||||
2 | Agenda 2030 | ||||||||
3 | Sustainable Development Goals | ||||||||
4 | 17 Sustainable Development Goals | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | 2030 agenda & EU | ||||||||
2 | http://www.activistpost.com/2015/09/agenda-2030-translator… | ||||||||
3 | UN Agenda. | ||||||||
4 | Note: European Studies Faculty’s Regional Economy & Business Dept. is a member of SDSN Global - a global network of universities, research institutions, foundations, civil society and other organizations dealing with SDGs | ||||||||
5 | http://unsdsn.org/what-we-do/national-and-regional-networks… | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Sustainable development: implementation through the EU and UN efforts. 15.06.2016. | ||||||||
2 | Climate Action in Support of a Sustainable World. RSU, 21.09.2016. | ||||||||
3 | Sustainable and low-carbon future in the Baltics. RSU, 14.11.2016. | ||||||||
4 | New global measures for sustainable transport: effect for Baltic region. RSU, 15.11.2016. | ||||||||
5 | Sustainability becomes the Union’s priority. Eugene Eteris, ESF, RSU, 25.11.2016. |