.
Pārmaiņu vadība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.04.2024 15:22:38
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SZF_091 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.67 | ECTS: | 4.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Jūlija Šipicina-Buhgolca | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 18 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Organizāciju vadība (menedžments). | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt studentus ar pārmaiņu vadības būtību, galvenajām teorijām un attīstības tendencēm. Iepazīt un analizēt Eiropā un Latvijā uzkrāto pieredzi, radīt izpratni par biznesa procesiem pārmaiņu vadības skatījumā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Mainības būtība un tendences: pasaulē, Eiropā un Latvijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Cilvēks un organizācija mainībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Problēmas un pieeja to risināšanai. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Sistēmiskās domāšanas pamati. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Termini: ieinteresētās grupas, mācīties spējīga organizācija, organizācijas labsajūta u.c. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
6 | Iekšējās un ārējās vides ietekme. To izzināšana, proaktivitāte, seku novēršana, prevencija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Mainības vadība – konceptuālie ieteikumi un modeļi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
8 | Vadītāja/ līdera loma mainībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Mainības būtība un tendences: pasaulē, Eiropā un Latvijā. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Cilvēks un organizācija mainībā. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Problēmas un pieeja to risināšanai. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
4 | Sistēmiskās domāšanas pamati. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
5 | Termini: ieinteresētās grupas, mācīties spējīga organizācija, organizācijas labsajūta u.c. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Iekšējās un ārējās vides ietekme. To izzināšana, proaktivitāte, seku novēršana, prevencija. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
7 | Mainības vadība – konceptuālie ieteikumi un modeļi. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
8 | Vadītāja/ līdera loma mainībā. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Līdzdalība lekcijās un semināros, patstāvīgs individuālais un grupu darbs ārpus lekcijām, saskaņā ar mācībspēka uzdevumiem: lasīšana, prezentāciju gatavošana, gatavošanās eksāmenam: referāta izstrāde vai gatavošanās multiizvēļu testam. Katrs students patstāvīgi izvēlas sev ērtāko eksāmena formu (referāts vai multiizvēļu tests). Detalizēta informācija par katru no veicamajiem darbiem tiks sniegta 1. lekcijā un izdales materiālos, kas pieejami e-studijās. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Akumulētā atzīme un eksāmens. Vērtējuma sastāvdaļas un proporcijas: apmeklējums 5%, aktivitāte semināros, grupu darbā un lasīšana – 30%, prezentācijas – 35%, eksāmens (tiesšaistē, multiizvēļu vai referāts) – 30%. Detalizēta informācija par katru no veicamajiem darbiem tiks sniegta 1. lekcijā un izdales materiālos, kas pieejami e-studijās. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti būs apguvuši terminoloģiju un izlasījuši nepieciešamo literatūras apjomu (gan grāmatas, gan aktuālos rakstus), izpratīs notiekošos procesus, kā arī mainības vadības būtību un aktualitātes, varēs iegūtās zināšanas izmantot radoši un atbilstoši situācijai. | ||||||||
Prasmes: | Studenti pratīs iegūtās zināšanas piemērot organizācijas un situācijas vajadzībai, būs gatavi veikt PEST un DIVS analīzi. | ||||||||
Kompetences: | Izprot, plāno un vada pārmaiņas organizācijās. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Miller, D., & Proctor, A. (2016). Enterprise Change Management: How to Prepare Your Organization for Continuous Change. London, United Kingdom: Kogan Page. | ||||||||
2 | Stanford, J. (2016). Breaking the Cycle of Failed Change Management. Alexandria, VA: Association For Talent Development. | ||||||||
3 | Kalve I. Apseglot pārmaiņu vējus. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2008. - 103.lpp. | ||||||||
4 | Ešenvalde, Inese. Pārmaiņu vadība. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2007. - 264 lpp. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Carnall Colin A. Managing Change in Organizations. 4th ed. or later, Pearson Education Limited, 2003.g. - 221 P. | ||||||||
2 | Parry, W. (2015). Big Change, Best Path: Successfully Managing Organizational Change with Wisdom, Analytics and Insight. London: Kogan Page. | ||||||||
3 | Vine, N. (2016). How Can We Make This Happen? Successful Change Through Incentives and Trust. Seaford: Trenchant Books. | ||||||||
4 | Rideštrole J., Nūrdstrems Č.A. Aizraujošais bizness. Rīga: SIA “Baltijas vadības konferences”, 2002. | ||||||||
5 | Mintzberg H., Ahlstrad B., Lampel J., Strategy Safari. A Guided Tour Through the Wilds of Strategic Management. London: Prentice Hall, 1998. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Hitchins D. Putting Systems to Work. | ||||||||
2 | Ossimitz G. The Development Of Systems Thinking Skills Using System Dynamics Modeling Tools. | ||||||||
3 | Harvard Business Review. | ||||||||
4 | Dienas Bizness. |