.
Statistika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.04.2024 15:24:55
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SZF_096 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.67 | ECTS: | 4.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Ekonomika | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība; Tirgzinības un reklāma | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Evija Liepa-Hazeleja | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 18 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Matemātikā. | ||||||||
Mērķis: | Veidot studentos izpratni par statistikas lomu tirgus apstākļos. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Statistikas jēdziens, mērķi un uzdevumi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Statistiskās novērošanas kļūdas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Ģenerālkopas apzināšana. Izlases apjoma noteikšana. Izlases veidošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Informācijas ieguves veidi. Jautājumu veidi. Aptaujas mērķis. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Grupēšanas pazīmes izvēles principi, grupu un intervālu veidošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Variācijas absolūtie un relatīvie rādītāji. Dispersija un standartnovirze. Izlases vidējā un vidējā relatīvā standartkļūdas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Izvēlētās dinamikas rindas raksturlielumu aprēķins. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Slīdošā vidējā modelis. Laikrindas. Trends. Sezonalitāte. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
9 | Individuālie indeksi un kopindeksi. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Statistikas jēdziens, mērķi un uzdevumi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Statistiskās novērošanas kļūdas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Ģenerālkopas apzināšana. Izlases apjoma noteikšana. Izlases veidošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Informācijas ieguves veidi. Jautājumu veidi. Aptaujas mērķis. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Grupēšanas pazīmes izvēles principi, grupu un intervālu veidošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Izvēlētās dinamikas rindas raksturlielumu aprēķins. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Mājasdarbi, referāts, kopsavilkumi. Kopsavilkumu (katra tēma: 3 – 4 lpp. neskaitot titullapu) rakstīšanas mērķis ir studentos attīstīt spēju reproducēt apgūto materiālu, pievērst uzmanību tēmas būtiskākajiem aspektiem, kā arī strādāt ar pieejamo literatūru. Rakstot kopsavilkumu, jāatsaucas uz izmantotajiem literatūras avotiem. Individuālā referāta (8 lpp. neskaitot titullapu) rakstīšanas mērķis ir attīstīt studentu analīzes spējas, tāpēc tas nevar būt apraksts. Referāts paredz: definēt tēmas pamatproblēmas; novērtēt alternatīvus viedokļus; piedāvāt Jūsu pašu viedokli, pamatojot to. Rakstot referātu nepieciešams izmantot atsauces uz literatūras avotiem. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Gala atzīme (pēc 10 ballu sistēmas) veidojas, pamatojoties uz vērtējumiem par: lekciju un semināru apmeklētību (5%); aktivitāti un atbilžu kvalitāti semināros (15%); atzīmēm par sagatavotajiem kopsavilkumiem (25%); patstāvīgo darbu (25%); eksāmena darbu (30%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie iegūst zināšanas par informāciju, tās iegūšanas iespējām, grupēšanu, datu apstrādes metodēm. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie loģiski un pamatoti atbild uz jautājumiem par apskatītajiem tematiem, analizē lekcijās aplūkotos teorētiskos jautājumus; spēj uztvert un sistematizēti konspektīvā veidā izklāstīt galvenos statistikas teorētiskos jautājumus un likumsakarības. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie spēs klasificēt kopas, veikt matricu ekonomisko interpretāciju, izskaidrot funkciju pētīšanas algoritmu, definēt finanšu matemātikas jēdzienus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Arhipova I., Bāliņa S. Statistika ekonomikā un biznesā: risinājumi ar SPSS un MS Excel: mācību līdzeklis. Datorzinību centrs, Rīga: 2003. 349 lpp. | ||||||||
2 | Krastiņš, O., Ciemiņa, I. Statistika. Rīga: LR CSP. 2003. 267 lpp. | ||||||||
3 | Kristapsone S. Statistiskās analīzes metodes pētījumā. Rīga: 2019. 478 lpp. | ||||||||
4 | Orlovska A., Jurgelāne I. Ekonomiskā statistika. RTU, Rīga: 2016. 155 lpp. | ||||||||
5 | Volodko I. Augstākā matemātika. I daļa. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007. 294 lpp. | ||||||||
6 | Volodko I. Augstākā matemātika. II daļa. Rīga: Zvaigzne ABC, 2009. 396 lpp. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Orlovska, A. Statistika: mācību līdzeklis. Rīga: RTU, 2004. 81 lpp. | ||||||||
2 | Revina I. Ekonometrija. Rīga: EuroFaculty, 2002. | ||||||||
3 | Donald D. Cooper, Pamela S. Schindler. Business Research Methods. McGraw-Hill, 2013. | ||||||||
4 | Field A. Discovering Statistics using IBM SPSS Statistics. 4th edition, 2013. | ||||||||
5 | Jones P. W., Smith P. Stochastic Processes. An Introduction. 3rd edition. CRC press, 2018. | ||||||||
6 | Нименья И.Н. Статистика. Санкт-Петербург, Издательский дом «Нева». 2004. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Finansu un kapitāla tirgus komisijas mājas lapa | ||||||||
2 | Freināts L., Voronova I. Statistikas analīzes modelis: kā investīciju stratēģijas pamats. Economics & Business. 2012, Vol. 22, p36-41. 6p., EBSCO datu bāze | ||||||||
3 | Centrālais statistikas birojs. Statistikas rokasgrāmata | ||||||||
4 | Likumi.lv, Statistikas likums |