Pārlekt uz galveno saturu

Sociālie mediji un digitālā diplomātija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:11.03.2024 11:51:12
Par studiju kursu
Kursa kods:SZF_105LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Politikas zinātneMērķauditorija:Informācijas un komunikācijas zinātne; Politikas zinātne; Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Māris Cepurītis
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)12Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas24
Nodarbības (skaits)11Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas22
Kopā kontaktstundas46
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pamatzināšanas starptautiskajās attiecībās un diplomātijā - izpratne par starptautiskajām attiecībām, diplomātisko protokolu un starptautisko likumdošanu, kā arī komunikācijas iemaņas, informācijas tehnoloģiju lietotājpratība, kritiskās domāšanas iemaņas, ētikas standartu pārzināšana un kiberdrošības pamatjautājumu izpratne.
Mērķis:
Sniegt studentiem izpratni par sociālo mediju lomu un ietekmi starptautiskās attiecībās, diplomātijā un publiskajā diplomātijā, kā arī attīstīt prasmes digitālās diplomātijas kampaņu izveidē un pārvaldībā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads. Sociālo mediju un digitālās diplomātijas pamatkoncepti.Lekcijas1.00auditorija
2Diplomātijas un komunikācijas mijiedarbības vēsturiskā attīstībaLekcijas2.00auditorija
3Publiskā diplomātija un kultūras diplomātija digitālajā vidēLekcijas1.00auditorija
4Diplomātijas funkciju digitalizācijas aspektiLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Digitālā diplomātijas kultūraLekcijas1.00auditorija
6Sociālo mediju un digitālās mijiedarbības teorētiskie aspektiLekcijas1.00auditorija
7Sociālo mediju izmantošanas digitālāja diplomātijā tiesiskie un ētiskie aspektiLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
8Kiberdrošības aspekti digitālajā diplomātijaLekcijas1.00auditorija
9Digitālās diplomātijas kampaņu gadījumu analīzeLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
10Digitālās diplomātijas “pēlēkā zona”: ietekmes operācijas un propagandaLekcijas1.00auditorija
11Digitālās diplomātijas kampaņu izstrādeLekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
12Digitālās diplomātijas kampaņu prezentācijaNodarbības3.00auditorija
13Konsultācijas pirms eksāmenaNodarbības1.00auditorija
14EksāmensNodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Literatūras apguve: zinātniskās literatūras analīze par sociālo mediju un digitālo diplomātiju teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem. ''Case study'' analīze: Praktisku piemēru un gadījumu izpēte, kur tiek analizētas veiksmīgas un neveiksmīgas digitālās diplomātijas kampaņas. Referāts: par noteiktiem kursa aspektiem, apspriežot teorētiskas zināšanas un to pielietojumu praktiskās situācijās. Digitālās diplomātijas kampaņas izstrāde: patstāvīga digitālās diplomātijas kampaņas izveidošana, iekļaujot stratēģijas, mērķauditoriju, saturu un komunikācijas kanālus. Prezentācijas un diskusijas: prezentāciju sagatavošana un dalība grupas diskusijās, kurās tiek pārrunāti kursa temati un patstāvīgā darba rezultāti. Digitālās diplomātijas rīku apguve: praktiska darba ar sociālo mediju platformām, analītikas rīkiem un citiem digitālajiem instrumentiem.
Vērtēšanas kritēriji:
Zināšanas/ izpratne par kursa teorētiskajiem aspektiem un spēja tos integrēt analīzē un argumentācijā. Analītiskās spējas: gadījumu un literatūras analīzes kvalitāte, spēja identificēt galvenos jautājumus un argumentēt savus secinājumus. Praktiskā uzdevuma izpilde: digitālās diplomātijas kampaņas izveidošana - prasmju demonstrēšana un to atbilstība mūsdienu standartiem. Komunikācijas prasmes: spēja skaidri un pārliecinoši prezentēt savas idejas un argumentus, kā arī efektīvi piedalīties diskusijās. Radošums un inovācijas: unikālu un inovatīvu pieeju izmantošana problēmu risināšanā un uzdevumu izpildē. Ētikas un profesionālas attieksmes ievērošana pret izpildāmajiem uzdevumiem/ to saturu.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pārzinās informāciju par sociālo mediju pielietojumu digitālajā diplomātijā.
Prasmes:Prasmes analizēt starptautisko aktoru sociālajos medijos veiktās digitālās diplomātijas aktivitātes.
Kompetences:Veidot starptautisko aktoru interešu īstenošanai paredzētu digitālās diplomātijas kampaņu sociālajos medijos.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Paredzēta studentiem gan latviešu, gan angļu plūsmā (literatūra paliek nemainīga)
2Klynge C., Ekman M., Waedegaard N. J., Diplomacy in the Digital Age: Lessons from Denmark’s TechPlomacy Initiative, in Ministries of Foreign Affairs in the World. Actors of State Diplomacy, Lequesne C., Ed., (Koninklijke Brill: Leiden, 2022).
3Spry D., From Delhi to Dili: Facebook Diplomacy by Ministries of Foreign Affairs in the Asia-Pacific, in Ministries of Foreign Affairs in the World. Actors of State Diplomacy, Lequesne C., Ed., (Koninklijke Brill: Leiden, 2022).
4Erpul O., Digital Diplomacy and International Society in the Age of Populism, in Hare P. W., Manfredi-Sánchez J. L., Weisbrode K.,Eds., The Palgrave Handbook of Diplomatic Reform and Innovation, (Palgrave Macmillan: Cham, 2023)
5Bjola C., Coplen M., Digital Diplomacy in the Time of the Coronavirus Pandemic: Lessons and Recommendations, in Hare P. W., Manfredi-Sánchez J. L., Weisbrode K.,Eds., The Palgrave Handbook of Diplomatic Reform and Innovation, (Palgrave Macmillan: Cham, 2023)
6Fletcher T., Beyond Meeting and Tweeting: The Next Challenges for Innovation in Diplomacy, in Hare P. W., Manfredi-Sánchez J. L., Weisbrode K.,Eds., The Palgrave Handbook of Diplomatic Reform and Innovation, (Palgrave Macmillan: Cham, 2023)
7 Manfredi-Sánchez J. L., Huang Z. A., Disinformation and Diplomacy, in Hare P. W., Manfredi-Sánchez J. L., Weisbrode K.,Eds., The Palgrave Handbook of Diplomatic Reform and Innovation, (Palgrave Macmillan: Cham, 2023)
8Heine J., Aguirre D., Digitalizing South American MFAs: Reform and Resistance, in Hare P. W., Manfredi-Sánchez J. L., Weisbrode K.,Eds., The Palgrave Handbook of Diplomatic Reform and Innovation, (Palgrave Macmillan: Cham, 2023)
9Bjola C., Manor, I., Introduction: Understanding Digital Diplomacy—The Grammar Rules and Patterns of Digital Disruption, in Bjola C., Manor, I., Eds., The Oxford Handbook of Digital Diplomacy (Oxford University Press: New York, 2024)
10Rawnsley G. D., Soft Power in the Digital Space, in Bjola C., Manor, I., Eds., The Oxford Handbook of Digital Diplomacy (Oxford University Press: New York, 2024)
11Briant E. L., Researching Influence Operations: ‘Dark Arts’ Mercenaries and the Digital Influence Industry, in Bjola C., Manor, I., Eds., The Oxford Handbook of Digital Diplomacy (Oxford University Press: New York, 2024)
12Kello L., Digital Diplomacy and Cyber Defence, in Bjola C., Manor, I., Eds., The Oxford Handbook of Digital Diplomacy (Oxford University Press: New York, 2024)
13Grincheva N., Digital Cultural Diplomacy: From Content Providers to Opinion Makers, in Bjola C., Manor, I., Eds., The Oxford Handbook of Digital Diplomacy (Oxford University Press: New York, 2024)
14Huang Z. A., Arceneaux P., Ethical Challenges in the Digitalization of Public Diplomacy, in Bjola C., Manor, I., Eds., The Oxford Handbook of Digital Diplomacy (Oxford University Press: New York, 2024)
15Wiseman G., Digital Diplomatic Cultures, in Bjola C., Manor, I., Eds., The Oxford Handbook of Digital Diplomacy (Oxford University Press: New York, 2024)