Pārlekt uz galveno saturu

Reģionālās studijas (etnogrāfija) I

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.03.2024 17:09:07
Par studiju kursu
Kursa kods:SZF_107LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Socioloģija; Sociālā antropoloģijaMērķauditorija:Politikas zinātne; Sociālā antropoloģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Agita Lūse
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)18Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas36
Kopā kontaktstundas48
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pamata zināšanas antropoloģijā.
Mērķis:
Kursa mērķis ir nodrošināt ietvaru, kurā padziļināti izprast reģiona vēsturi, sociālās un kultūras iezīmes, kā arī attiecības ar citiem reģioniem.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Reģiona robežu noteikšana. Ieskats vēsturē un cilvēkģeogrāfijā.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
2Nācijas veidošana un populāŗā kultūra.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības4.00auditorija
3Reliģija un sabiedrība.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības6.00auditorija
4Migrācija, transnacionālisms un diaspora.Nodarbības6.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Izstudēt literatūru par katras nodarbības tēmām; sagatavot vienu prezentāciju par konkrētu tematu (lektora sniegtu). Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
33% vērtējuma veidos atzīme par iesaisti semināra diskusijā, 33% par prezentāciju un 34% par eksāmena eseju.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:NB! Šis apraksts veidots kā piemērs, pa bāzi ņemot kursu "Karību salu etnogrāfija". Laika gaitā vietā var nākt kurss par citu reģionu. Zināšanas par reģiona ģeogrāfiju, galvenajiem reģiona izpētes virzieniem un dažiem analītiskajiem ietvariem, kas izmantoti, lai izprastu tā sociālo un kultūras dzīvi.
Prasmes:No antropoloģiskā viedokļa spēs kritiski izvērtēt dažādu mediju (kā kino, daiļliteratūra, mūzika, dzīves vēsture) vēstījumus un disciplināras pieejas (kā etnogrāfija, ģeogrāfija u.c.), kas veltītas reģiona sabiedrību atspoguļojumam un izpētei.
Kompetences:Kompetences patstāvīgi apgūt jaunas zināšanas par konkrēto reģionu. Spēja pielietot kritisko domāšanu etnogrāfiskas informācijas avotu un teorēisku nostādņu argumentācijas izvērtējumā. Spēja izvērtēt dažādu etnogrāfiskas izpētes pieeju priekšrocības un trūkumus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1NB! This description is based on the course "Caribbean Ethnography". Over time, a course on another region may take its place. // NB! Šis apraksts veidots kā piemērs, pa bāzi ņemot kursu "Karību salu etnogrāfija". Laika gaitā vietā var nākt kurss par citu reģionu. Visa literatūra ir angļu valodā un piemērota gan latviešu, gan angļu plūsmas studentiem
2In The Caribbean before Columbus. 2017. Eds. Keegan, W. F., Hofman C. L. Oxford University Press:
3Sued-Badillo, Jalil. 2003. “The Indigenous Societies at the Time of Conquest.” In General History of the Caribbean, 259–91. Palgrave Macmillan, New York.
4Stone, E. 2018. Chasing “Caribs”: Defining Zones of Legal Indigenous Enslavement in the Circum-Caribbean, 1493-1542., pp. 118 to 147. In Slaving Zones. Cultural Identities, Ideologies, and Institutions in the Evolution of Global Slavery, eds. Fynn-Paul, J. and Pargas, D.A.
5What Maya Collapse? Terminal Classic Variation in the Maya Lowlands Author(s): James J. Aimers. In Journal of Archaeological Research, December 2007.
6Trouillot, Michel-Rolph. 1992. The Caribbean Region: An Open Frontier in Anthropological Theory. Annual Review of Anthropology. 21: 19-42.
7Mintz, Sidney W. 1996. Enduring Substances, Trying Theories: The Caribbean Region as Oikoumene. The Journal of the Royal Anthropological Institute. 2.2: 289-311.
8Castaneda, Q. 2008. “We Are Not Indigenous!”: An Introduction to the Maya Identity of Yucatan in Journal of Latin American Anthropology, May 2008. Pp 36 to 63.
9Gordon, E. T. 1998. Disparate Diasporas: Identity and Politics in an African-Nicaraguan Community. UT Press. (1st chapter)
10Wheat, D. 2016. Atlantic Africa and Spanish Caribbean, 1570-1640. Pp. 5 to 19.
11Kempadoo, K. 2017. ‘Bound Coolies’ and Other Indentured Workers in the Caribbean: Implications for debates about human trafficking and modern slavery”. ANTI-TRAFFICKING REVIEW 9: 48-63
12LeGrand, C. C. 1998. Living in Macondo: Economy and Culture in a United Fruit Banana Enclave in Colombia. In eds. Joseph G.M. et al. ‘ Close Encounters of Empire. Writing the Cultural History of U.S.-Latin American Relations’, Duke University Press.
Papildu literatūra
1Marti, S and Grube, N. 2000. Chronicle of the Maya Kings and Queens: Deciphering the Dynasties of the Ancient Maya.
2 Peterson, R. R. 2020. Over the Caribbean Top: Community Well-Being and Over-Tourism in Small Island Tourism Economies.
3Video podcast on a general introduction to Maya Civilisation: ‘The Mayans - Ruins Among the Trees’
Citi informācijas avoti
1Eiropas Sociālo antropologu asociācijas reģionu pētnieku tīklu piedāvātie resursi./Resources offered by the regional researcher networks of the European Association of Social Anthropologists.
2Sustainability risk analyses Latin American Palm Oil Linked to Social Risks, Local deforestation.
3The Harder They Come (1972) – dir. Perry Henzell.
4Documentary on archaeological research in indigenous settlements in the Dominican Republic from the period of early colonial encounters: ‘La Ruta de Colón - Historic Importance and Heritage’