Pārlekt uz galveno saturu

Vācu valoda

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:10.04.2024 08:44:47
Par studiju kursu
Kursa kods:SZF_127LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:ValodniecībaMērķauditorija:Politikas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ludmila Jermakoviča
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)17Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas34
Kopā kontaktstundas34
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)17Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas34
Kopā kontaktstundas34
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Panākt, lai studenti kursa apguves rezultātā spētu izmantot vācu valodu saziņai ikdienas situācijās, atbilstoši „Eiropas kopīgajās pamatnostādnēs valodu apguvei: mācīšanās, mācīšana, vērtēšana” izstrādātā valodas prasmju līmeņu apraksta A1/A2 līmenim (Common European of Reference for Language Learning, Teaching and Assessment).
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Patskaņu, līdzskaņu un burtu savienojumu izruna. Sasveicināšanās un atsveicināšanās, iepazīšanās formu apguve. Uzruna: „tu” un „jūs”. Darbības vārda vieta teikumā. Vārdu kārtība teikumā. Jautājuma teikums ar jautājuma vārdu "W-Frage" un bez "Ja/Nein-Frage". Valsts un valodas nosaukumi vācu valodā. Noteiktais artikuls "-der(m), die(f), das(n)".Nodarbības2.00auditorija
2Dzīvesvieta, adrese, telefona numurs, ģimenes stāvoklis, e-pasta adrese, darba vai mācību vieta. Darbības vārdu "wohnen, arbeiten, studieren" un jautājuma vārda "Wo?" lietošana teikumos. Universitāte, fakultātes. Skaitļa vārdi no 1 līdz 1000. Darbības vārdu "haben" un "sein" locīšana un pielietojums teikumos. Jautājuma vārda "Wer?" pielietojums teikumā. Lietvārds, tā dzimte.Nodarbības3.00auditorija
3Skaitļa vārdi no 1000 līdz miljardam. Mājsaimniecības piederumi, mēbeles. Lielveikals, nodaļas, informācija, cenas. Lietvārds: daudzskaitļa formas. Akuzatīva locījums tiešā papildinātāja nozīmē.Nodarbības3.00auditorija
4Vācijas Federatīvā Republika. Federālās zemes. Valsts simboli. Parlaments, partijas.Nodarbības2.00auditorija
5epirkšanās pārtikas veikalā. Pavēles izteiksme – norādījumi, lūgumi, padomi. Personu vietniekvārdi nominatīvā un datīvā. Dzērienu un ēdienu nosaukumi, ēdienkarte. Pasūtījums kafejnīcā "-Ich möchte/nehme/bestelle/trinke" + nenoteiktais artikuls "Akk. eine.. ein.. einen". Darbības vārds "essen", tā locīšana.Nodarbības3.00auditorija
6Pulksteņa laiks – oficiālais un neoficiālais. Pasākumu, notikumu laiks un vieta. "Um wie viel Uhr beginnt..?" Dienu, mēnešu, gadalaiku nosaukumi. Svētku dienas Latvijā un Vācijā. Profesijas, darba vieta, darba pienākumi. Kārtas skaitļa vārdi. Modālie darbības vārdi, locīšana un pielietojums, vārdu kārtība teikumā.Nodarbības4.00auditorija
7Mana ģimene, ģimenes locekļi. Piederības vietniekvārdi, saskaņojums ar lietvārdu, locīšana. Oficiāla un privāta vēstule. Ikdienas mājas darbi. Neregulārie darbības vārdi – locīšana, pielietojums. Darbības vārdi ar atdalāmiem un neatdalāmiem priedēkļiem – locīšana un pielietojums.Nodarbības4.00auditorija
8Īsa Vācijas vēsture. Vācijas apvienošana. Valdība, ārpolitika.Nodarbības2.00auditorija
9Apskates objekti Berlīnē, Vācijā un Latvijā, mīļākās vietas. Ceļš, ceļa apraksts, transports, satiksme, pārvietošanās pilsētā, dažādu objektu atrašanās vietas. Nesenās pagātnes notikumi. Vienkāršā pagātne "war, hatte". Saliktā pagātne "Perfekt; Partizip II" – regulārie un neregulārie darbības vārdi – formu veidošana. Personu vietniekvārdi akuzatīvā.Nodarbības4.00auditorija
10Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi, izklaides iespējas Vācijā, Austrijā, Šveicē un Latvijā – ceļošana, atpūtas iespējas, pilsētas, apskates objekti, daba. Saliktā pagātne "-Perfekt".Nodarbības4.00auditorija
11Eiropas Savienība, tās struktūra, institūcijas, valstis.Nodarbības3.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Mājas darbi ar konkrētu uzdevumu veikšanu, aktīvās leksikas un gramatisko struktūru apguvei. Individuālais, pāru un grupu darbs - dialogu, stāstījumu un prezentāciju sagatavošana, atbilstoši kursa tēmām. Studējošo pienākums kursa noslēgumā aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu
Vērtēšanas kritēriji:
Nodarbību apmeklējums - obligāts. Aktīva līdzdalība nodarbībās, uz katru nodarbību izpildīti mājas darbi. Kursa moduļa beigās pārbaudes darbs, kas var ietvert lasīšanas, klausīšanas, valodas lietojuma, rakstīšanas un runāšanas prasmju pārbaudi, kurā sekmīga vērtējuma saņemšanai vismaz 55% atbilžu jābūt pareizām. 3. semestra beigās semestra ieskaite ar kumulējošu vērtējumu, ņemot vērā pārbaudes darbu rezultātus un līdzdarbību kursā semestra laikā. Eksāmens kursā beigās, kas ietver lasīšanas, klausīšanas, valodas lietojuma, rakstīšanas un runāšanas prasmju pārbaudi. Gala vērtējumu veido: eksāmens - 50%: pārbaudes darbu vidējais vērtējums - 40%: apmeklējums - 10%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studējošie spēs pielietot mutiskā un rakstiskā saziņā vācu standartvalodas vārdu krājumu, atpazīt un atšķirt vienkāršus stāstījuma un jautājuma teikumus; atpazīt un noteikt pareizu vārdu kārtību teikumā; atrast tekstā vajadzīgo informāciju; izmantot nepieciešamākās frāzes sarunas uzsākšanai, tās uzturēšanai, informācijas nodošanai; spēs atpazīt biežāk sastopamās vācu valodas konstrukcijas, atpazīt un noteikt, vai attiecīgais apgalvojums vai teksts attiecas uz tagadnes, pagātnes vai nākotnes darbībām. Studējošie apzinās starpkultūru attiecību valodas lietojumā.
Prasmes:Studējošie spēs saprast vienkāršus tekstus par zināmām ikdienas tēmām, vēstules, ielūgumus, sludinājumus presē un citus autentiskus materiālus; spēs izmantot apgūtās valodas struktūras ikdienas komunikācijā, atstāstīt un pārfrazēt tekstu, izklāstot savu domu, tai skaitā, ņemot vērā starpkultūru komunikācijas aspektus..
Kompetences:Studējošie spēs sniegt īsu informāciju par sevi, saviem tuviniekiem, dzīves apstākļiem un studijām; spēs izveidot tekstu ielūgumam un personīgai vēstulei, īsus ziņojumus, pierakstīt vienkāršu informāciju; spēs veidot monologu un dialogu par dažādām ar sadzīvi un studijām saistītām tēmām, vienlaikus rarādot starpkultūru komunikācijas aspektu apzināšanos.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Menschen A1. Deutsch als Fremdsprache. Kursbuch. Hueber Verlag, 2016
2Menschen A1. Deutsch als Fremdsprache. Arbeitsbuch. Hueber Verlag, 2016
Papildu literatūra
1Zur Orientierung Deutsch - Quiz. Hueber Verlag, 2010
2Zwischendurch mal. Landeskunde. Hueber Verlag, 2012
3Egons Ziediņš. Vācu valodas praktiska gramatika. Zvaigznes ABC, 2009
4Deutsch Perfekt - Ein Sprachmagazin
Citi informācijas avoti
1www.hueber de\deutsch lernen
2www.goethe.de