.
Akadēmiskā angļu valoda sociālajās zinātnēs
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.04.2024 13:16:04
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SZF_135 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Politikas zinātne; Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Sniedze Vilde | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 13 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 26 | ||||
Kopā kontaktstundas | 30 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 15 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 30 | ||||
Kopā kontaktstundas | 30 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Angļu valodas zināšanas vidusskolas programmas līmenī. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt angļu valodas lietošanas iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam turpmākā specialitātē un veicināt speciālās ar turpmāko profesiju saistītās terminoloģijas un komunikācijas prasmju apgūšanu un praktisku lietošanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētījuma jautājumu, mērķu un uzdevumu formulēšana. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Diplomatiskā valodā. Pragmātika. Prezentācijas. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
3 | Starptautiskās attiecības (SE). Starpdisciplinārā prespektīva: Vēsture, Ģeogrāfija. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
4 | Sociālās problēmas. Nabadzība. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
5 | Vēlēšanas. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
6 | Akadēmiskā rakstu valoda. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Rasisms | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
8 | Dzimumu līdztiesība. Feminisms | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
9 | Politiskās runas. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
10 | Plašsaziņas līdzekļi un politika | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
11 | Globalizācija. Tests. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Akadēmiskās esejas. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
13 | Eiropas Savienība. Eiropas Komisija. Eiropas Parlaments. Eiropas Parlaments. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
14 | ES likumdošana. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
15 | NATO | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
16 | 20. gadsimta konflikti | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
17 | Migrācija. Bēgļi. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
18 | Terorisms. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
19 | Politkorektums. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
20 | Seminārs: Ziņas. Prezentācijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
21 | MK, SA, ZR. Multimediju komunikācija un dizains: iepazīstināt ar vizuālās komunikācijas un dizaina teorijas principiem, tostarp izkārtojumu, tipogrāfiju, krāsu teoriju un grafiskajiem elementiem, kas attiecas uz mediju ražošanu. Datu vizualizācija. Video. Audio. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
22 | Mediju likums un ētika: Izpratne par juridiskiem un ētiskiem apsvērumiem, kas raksturīgi mediju produkcijai, tostarp autortiesību likumam, privātuma tiesībām, neslavas celšanai un profesionālajiem rīcības kodeksiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
23 | Plašsaziņas līdzekļu prezentācijas prasmes: efektīvas mediju satura prezentēšanas tehnikas, tostarp publiskās runas, vizuālās prezentācijas dizaina un auditorijas iesaistīšanas stratēģijas, mācīšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
24 | Pētniecisko prasmju apguve: mācīt efektīvas metodes, lai veiktu pētījumus mediju studijās, tostarp atrastu akadēmiskos avotus, novērtētu ticamību un sintezētu informāciju. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
26 | Akadēmiskā un mediju rakstīšana: dažādu mediju formātu rakstīšanas prasmju attīstīšana, piemēram, ziņu raksti, rakstu stāsti un scenāriji, liekot uzsvaru uz skaidrību, precizitāti un saistošu stāstījumu. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
27 | Preses konferences. Intervijas. Sniegt norādījumus par interviju veikšanu plašsaziņas līdzekļu saturam, tostarp izpēti, sagatavošanu, iztaujāšanas paņēmienus un ētiskus apsvērumus. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
28 | Digitālo mediju ražošana: praktiskas apmācības digitālo mediju satura veidošanā, sākot no tīmekļa lapu dizaina, sociālo mediju ziņām, aplādes un reklāmām. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
29 | Plašsaziņas līdzekļu projektu vadība: iepazīstināt ar projektu vadības principiem un rīkiem, kas attiecas uz mediju ražošanu, tostarp plānošanu, budžeta plānošanu, resursu piešķiršanu un komandas darbu. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
30 | MR, SBIE. CV un darba intervijas | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
31 | LinkedIn. Digitālā reputācija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
32 | Personīgais zīmols. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
33 | Digitālā tekstveide. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
34 | Vizuālā komunikācija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
35 | Komunikācija ar medijiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
36 | Lifta runa un prezentācijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētījuma jautājumu, mērķu un uzdevumu formulēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
22 | Mediju likums un ētika: Izpratne par juridiskiem un ētiskiem apsvērumiem, kas raksturīgi mediju produkcijai, tostarp autortiesību likumam, privātuma tiesībām, neslavas celšanai un profesionālajiem rīcības kodeksiem. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
23 | Plašsaziņas līdzekļu prezentācijas prasmes: efektīvas mediju satura prezentēšanas tehnikas, tostarp publiskās runas, vizuālās prezentācijas dizaina un auditorijas iesaistīšanas stratēģijas, mācīšana. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
24 | Pētniecisko prasmju apguve: mācīt efektīvas metodes, lai veiktu pētījumus mediju studijās, tostarp atrastu akadēmiskos avotus, novērtētu ticamību un sintezētu informāciju. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
25 | Aptauju veidošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
26 | Akadēmiskā un mediju rakstīšana: dažādu mediju formātu rakstīšanas prasmju attīstīšana, piemēram, ziņu raksti, rakstu stāsti un scenāriji, liekot uzsvaru uz skaidrību, precizitāti un saistošu stāstījumu. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
27 | Preses konferences. Intervijas. Sniegt norādījumus par interviju veikšanu plašsaziņas līdzekļu saturam, tostarp izpēti, sagatavošanu, iztaujāšanas paņēmienus un ētiskus apsvērumus. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
28 | Digitālo mediju ražošana: praktiskas apmācības digitālo mediju satura veidošanā, sākot no tīmekļa lapu dizaina, sociālo mediju ziņām, aplādes un reklāmām. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
29 | Plašsaziņas līdzekļu projektu vadība: iepazīstināt ar projektu vadības principiem un rīkiem, kas attiecas uz mediju ražošanu, tostarp plānošanu, budžeta plānošanu, resursu piešķiršanu un komandas darbu. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie sagatavo gan individuālas, gan grupas prezentācijas par kursa laikā apgūtamajiem tematiem; studenti veic rakstiskus uzdevumus, lasa autentiskus tekstus par kursa laikā apgūstamajiem tematiem un izpilda teksta izpratnes uzdevumus; studējošie patstāvīgi strādā ar latviešu-angļu vārdnīcām un sagatavo terminoloģijas definīcijas un tulkojumus angļu valodā. Studējošie raksta rakstus, kopsavilkumus, ziņojumus, sociālo mediju ierakstus. Studējošo pienākums kursa noslēgumā ir aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1) Aktīva piedalīšanās nodarbībās, laikus un atbilstošā kvalitātē izpildīti rakstiskie uzdevumi; sagatavotas prezentācijas, atbilstoši kursa tematiem; sekmīgi uzrakstīti semestra pārbaudes darbi (terminoloģijas zināšanu un lietojuma pārbaude); 1. semestra noslēgumā semestra ieskaite; 2) Kursa noslēguma eksāmena rakstiskā daļa, kurā tiek pārbaudītas terminoloģijas zināšanas un to praktiskais lietojums, vispārējā teksta un specifiskas informācijas izpratne un rakstu valodas lietojums; eksāmena mutiskā daļa – prezentācijas. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursā studenti: • spēs izprast un pielietot profesionālo terminoloģiju dažāda veida tekstos sociālajās zinātnēs; • apzināsies dažādas formalitātes pakāpes un pragmatiskas nozīmes; uzzinās: • prezentācijas un pašprezentācijas veidošanas principus; • kā atpazīt un izmantot akadēmiskos avotus un veikt nelielus pētījumus; • akadēmiskās angļu valodas pamatprincipus rakstos; • publicistikas tekstu veidošanas un tulkošanas principus; • pieejas multimediju satura veidošanai; • kā veidot intervijas jautājumus; • kā komunicēt komandā, kopīga mērķa sasniegšanai. | ||||||||
Prasmes: | Sekmīgi apgūstot kursu, studenti spēs: • apkopot dažādu jomu tekstus sociālajās zinātnēs; • paust un sniegt savu viedokli par politiskiem jautājumiem; • rakstīt akadēmiskās esejas; • piedalīties debatēs • pārliecināti prezentēt sevi un veidot publisko runu; • orientēties akadēmiskajā literatūrā, veikt nelielus pētījumus; • pielietot akadēmisko angļu valodu rakstos, veidot kopsavilkumus, formulēt tēzes, jautājumus, rezultātus un secinājumus; • veidot un tulkot publicistikas tekstus, tajā skaitā arī sociālo mediju saturu; • veidot multimediju saturu angļu valodā; • vadīt intervijas un mediju projektus, veiksmīgi komunicējot grupā. | ||||||||
Kompetences: | Sekmīgi apgūstot kursu, studenti varēs pielietot savas zināšanas un prasmes turpmākajās studijās un profesionālajā karjerā. Studējošie spēs sekmīgi darboties komandā, pamatojot savu viedokli profesionālos jautājumos; spēs loģiski izteikt savu viedokli gan rakstiski, gan mutiski, izmantojot apgūto profesionālo terminoloģiju. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Hewings, M. (2023) Advanced Grammar in Use. Cambridge University Press | ||||||||
2 | McCarthy, M. and O'Dell, F. (2017) English Vocabulary in Use: Advanced Book. 3rd Edition. | ||||||||
3 | Turabian, K. (2018) A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations. 9th Edition. | ||||||||
4 | Michael McCarthy, Felicity O'Dell. (2014) Academic Vocabulary in Use. Cambridge University Press | ||||||||
5 | Santiago Remacha Esteras, Elena Marco Fabre. (2018) Professional English in Use. For Computers and the Internet. Cambridge University Press, 5th printing. | ||||||||
6 | Carlsnaes, W., Risse,T., Simmons B. (2013) Handbook of International Relations. Los Angeles: SAGE. | ||||||||
7 | Devetak, R., Burke, A., George, J. (2012) An Introduction to International Relations. Cambridge: Cambridge University Press. | ||||||||
8 | Swales, J. (2012) Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills. Ann Arbor: The University of Michigan Press. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Balfour, R. et al. (2016) Europe’s Trouble Makers: The Populist Challenge to Foreign Policy. European Policy Centre. | ||||||||
2 | Pease, K. (2012) International Organizations : Perspective on Governance in the Twenty-first Century. Boston: Longman. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.guardian.co.uk/ | ||||||||
2 | http://edition.cnn.com/POLITICS/ | ||||||||
3 | http://www.ft.com/ | ||||||||
4 | http://www.reuters.com/politics | ||||||||
5 | http://worldnews.about.com/ |