.
Ievads projektu vadībā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:16.04.2024 09:34:09
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SZF_138 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Jekaterina Pankova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt zināšanu un sekmēt prasmju apguvi projektu vadībā, balstoties uz Prince2 un Agile metodoloģijām, kā arī starptautisko uzņēmumu labo praksi šo metožu pielietošanā, lai izstrādātu un ieviestu jaunus produktus, pakalpojumus vai citus risinājumus, atbilstoši uzņēmuma vajadzībām un izvirzītajām prasībām. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Projekta organizēšana, projekta vadības etapi (Prince2). | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Projekta komandas izveide, komandas darba vadība, veiksmīgas komunikācijas principi (Prince2). | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
3 | Produktu bāzēta plānošana, projekta aktivitāšu plāna izstrāde (Prince2). | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Prasību definēšana, kvalitātes kritēriju noteikšana, risku pārvaldība (Prince2). | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
5 | Projekta organizēšana, plānošana, prasību definēšana, darba izpildes vadība, rezultātu kontrole (Agile). | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Projekta organizēšana, projekta vadības etapi (Prince2). | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Projekta komandas izveide, komandas darba vadība, veiksmīgas komunikācijas principi (Prince2). | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
3 | Produktu bāzēta plānošana, projekta aktivitāšu plāna izstrāde (Prince2). | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Prasību definēšana, kvalitātes kritēriju noteikšana, risku pārvaldība (Prince2). | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
5 | Projekta organizēšana, plānošana, prasību definēšana, darba izpildes vadība, rezultātu kontrole (Agile). | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Video lekciju apguve, lekciju un nodarbību tēmu apguve, lietojot obligāto kursa literatūru, kā arī zināšanu pārbaudes testu izpilde. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Līdzdalība semināros (aktivitāte un atbilžu kvalitāte, grupu darbs) – 30%, pašpārbaudes testu rezultāti – 30%, eksāmena atzīme – 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Kursa laikā studējošie iegūs pamatzināšanas par Prince2 un Agile projektu vadības metodoloģijām, kas ļaus veiksmīgi vadīt vai piedalīties projektu izstrādē un realizēšanā dažādu nozaru uzņēmumos un organizācijās. | ||||||||
Prasmes: | Kursa apguves rezultātā studējošie spēs izstrādāt priekšlikumus projekta uzsākšanai, definēt prasības jauna produkta izstrādei, izstrādāt projekta plānu un deleģēt uzdevumus projekta komandas dalībniekiem, veiksmīgi pārvaldīt produkta izstrādes un ieviešanas procesus. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie apgūs zināšanas projekta priekšlikumu izstrādē, vairāku risinājumu alternatīvu izvērtēšanā, projekta organizēšanā, projekta dalībnieku atbildību noteikšanā, projekta plāna izstrādē, rezultātu kontrolē, projekta risku izvērtēšanā un pārvaldībā, kā arī darba grupas vadībā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mersino, A.C. 2015. Agile project management: a nuts and bolts guide to success. Northfield: Vitality Chicago. | ||||||||
2 | Hinde, D. 2012. Prince2 study guide. John Wiley & Sons, Incorporated. | ||||||||
3 | Bentley, C. 2013. The concise prince2: A pocket guide. IT Governance Ltd. | ||||||||
4 | Agile practice guide (english). 2017. Project Management Institute. | ||||||||
5 | Puckett, S., & Neubauer, R. M. 2020. Agile leadership: Leadership competencies for the agile transformation. BusinessVillage. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Wysocki, R. K. 2019. Effective project management: Traditional, agile, extreme, hybrid. John Wiley & Sons, Incorporated. | ||||||||
2 | A guide to assurance of agile delivery. 2017. Association for Project Management. | ||||||||
3 | Brian, H. A. Y. P. 2017. Agile approaches on large projects in large organizations. Project Management Institute. | ||||||||
4 | Brinker, S. 2016. Hacking marketing: Agile practices to make marketing smarter, faster, and more innovative. John Wiley & Sons, Incorporated. |