.
Lietišķā un akadēmiskā angļu valoda medicīnā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:18
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_014 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Miervaldis Karulis | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūts studiju kurss "Medicīnas terminoloģija angļu valodā" un nokārtots eksāmens. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt angļu valodas lietošanas prasmes, kas nepieciešamas studijās, kā arī turpmākās karjeras veidošanā un medicīniskajā pētniecībā, meklējot informāciju, veicot pētījumus, sagatavojot ziņojumus un rakstus, un prezentējot pētījumu rezultātus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Medicīniskās informācijas avoti angļu valodā (žurnālu datu bāzes, zinātniskie žurnāli, interneta resursi). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Medicīniskās informācijas ieguves veidi, informācijas atlase un sistematizācija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Medicīniskā dokumentācija, tās klasifikācija un sagatavošana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Medicīnas diskurss. Valodas izteiksmes līdzekļu un terminoloģijas lietojums rakstveida un mutvārdu komunikācijā medicīnā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Medicīniskā statistika un tās interpretācija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Medicīnisko publikāciju analīze un sagatavošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Rediģēšanas process. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Ziņojuma prezentācija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Diskusija, darbseminārs, konference. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Medicīnas ētika. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Individuālais, pāru un grupu darbs – informācijas meklēšana bibliotēkās un internetā, rakstveida ziņojumu un prezentāciju sagatavošana, grupu darba vadīšana, atbilstoši kursa tēmām un veicamajiem uzdevumiem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Nodarbību apmeklējums, aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās, laikus iesniegti un kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi, mutvārdu atbilžu kvalitāte, teorētisks pētījums par izvēlētu tēmu rakstveida noformējuma veidā, prezentācija atbilstoši izvēlētajai pētījuma tēmai, kontroldarbi – apgūto teorētisko zināšanu, jēdzienu izpratnes un praktiskā lietojuma pārbaude, atbilstoši kursa saturam. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc sekmīgi apgūta studiju kursa studējošais: • atpazīs un atšķirs dažādus tekstu veidus angļu valodā, kurus lieto medicīnas profesionālajā darbībā un pētniecībā; • zinās angļu valodas izteiksmes līdzekļus un terminoloģiju, kuru izmanto rakstveida un mutvārdu komunikācijai profesionālajā darbībā un pētniecībā; • zinās pētījuma rakstveida noformēšanas un tā ziņojuma mutvārdu formas struktūru; • atšķirs dažādus mutvādu komunikācijas veidus un zinās to īpatnības. | ||||||||
Prasmes: | Pēc sekmīgi apgūta studiju kursa studējošais pratīs: • iegūt, atlasīt un sistematizēt nepieciešamo medicīnisko informāciju; • interpretēt, salīdzināt, analizēt un apkopot no dažādiem avotiem iegūto medicīnisko informāciju gan mutiskajā, gan rakstiskajā komunikācijā; • sagatavot visbiežāk lietojamo medicīnisko dokumentāciju; • uzrakstīt pētījuma ziņojumu un īsu rakstu, ievērojot pieņemto struktūru un valodas normas; • prezentēt mutvārdos pētījuma rezultātus; • izteikt argumentētus viedokļus diskusijās, darbsemināros un konferencēs, kā arī vadīt tos. | ||||||||
Kompetences: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs patstāvīgi izmantot apgūtās angļu valodas prasmes un terminoloģiju gan profesionālajā, gan pētnieciskajā darbībā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Norris, C. B. Academic Writing in English, Language Services. University of Helsinki, 2022 | ||||||||
2 | Bell, D. Passport to Academic Presentations. Garnet Education, 2014 | ||||||||
3 | English, V., etc. Medical Ethics Today. The BMA's Handbook of Ethics and Law. BMJ Publishing Group, 2012 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | http://www.rsu.lv/biblioteka/e-resursi/abonetas-tiessaistes… | ||||||||
2 | http://blogi.rsu.lv/ic-arstiem/resursi/datubazes/zurnalu-da… | ||||||||
3 | http://www.rsu.lv/petnieciba/publikacijas/rsu-zinatniskie-r… | ||||||||
4 | http://www.bestmedicallinks.com | ||||||||
5 | http://www.iime.org/links.htm | ||||||||
6 | http://www.medical-journal-links.com/ | ||||||||
7 | http://www.meddb.info/ | ||||||||
8 | http://nnlm.gov/rsdd/management/databases.html | ||||||||
9 | http://www.doctorshangout.com/page/medical-links | ||||||||
10 | http://anatline.nlm.nih.gov/Anatline/index.html | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Izdales materiāli nodarbībās. /Handouts in classes. | ||||||||
2 | Studējošie materiālus referātu prezentācijām var izmantot no interneta avotiem vai profesionālo medicīnas asociāciju publikācijām. /Students can use materials for paper presentations from Internet sources or publications of professional medical associations. |