.
Angļu valoda psiholoģijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:12.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.06.2024 13:17:35
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_043 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Anna Jurčenko | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Angļu valodas zināšanas vidusskolas programmas apjomā. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt angļu valodas lietošanas komunikatīvās iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam turpmākajā specialitātē un veicināt profesionālās terminoloģijas apguvi un tās praktisku lietošanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Psiholoģijas definīcija. Psiholoģijas nozares. 1.1. Kursa "Angļu valoda psiholoģijā" mērķi, uzdevumi, studiju rezultāti, prasības un pārbaudījumi. 1.2. Vārdu lietojums un nozīme vispārīgajā angļu valodā un to specifiskais lietojums psiholoģijā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Akadēmiskā angļu valoda. 2.1. Angļu-angļu vārdnīcu lietošana. Šķirkļu informācija: definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. 2.2. Prezentācijas. Prezentācijas uzbūve. Prezentācijās biežāk lietotie izteicieni. Prezentāciju vērtēšana. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
3 | Psiholoģijas nozares un apakšnozares un profesionālās darbības jomas. 3.1. Nemainīgas frāzes psiholoģijā un akadēmiskajā angļu valodā. 3.2. Akadēmiskā angļu valoda: kopsavilkums - galvenie principi, tēzes teikums un papildu informācija. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
4 | Psiholoģija praksē. 4.1. Darba un organizāciju psiholoģija. Personības tetēšana. Dažādi jautājumu veidi. 4.2. Klīniskā psiholoģija. Īpašības vārdi personības un tās iezīmju raksturošanai. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
5 | Datori un psiholoģija 20. un 21. gadsimtā. Tehnoloģiju izmantošana pētniecībā. 5.1. IT terminoloģija. Saīsinājumi un akronīmi. Lietvārdam un darbības vārdam raksturīgie piedēkļi un priedēkļi. 5.2. Interneta meklēšanas rezultātu analīze. Ziņojums par pētījumu rezultātiem. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
6 | Ievērojami zinātnieki psiholoģijā. 6.1. Z. Freids un K. G. Jungs. Sapņi un personība. 6.2. Ļ. Vigotskis un Ž. Piažē. Kognitīvā psiholoģija. Kognitīvās prasmes. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
8 | Mentālā veselība. 8.1. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām. 8.2. Fobijas. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
9 | Akadēmiskā angļu valoda. Tendences: izmaiņu aprakstīšana (līniju diagramma, stabiņu diagramma, sektoru diagramma, tabula). Biežāk lietotie īpašības vārdi, apstākļa vārdi, lietvārdi un darbības vārdi izmaiņu aprakstīšanā | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
10 | Atmiņa. Atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanās. Hipnoze un atmiņa. Salikteņi un fiksētas frāzes psiholoģijā. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
11 | Mūsdienu atkarības. 11.1. Ļaunprātīga izmantošana un atkarība. Nostājas identificēšana. Pārliecība un šaubas. 11.2. Viedokļa izteikšana un pamatošana. Cita autora teiktā/rakstītā izklāsts. Netiešā runa. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
12 | Multimediju tehnoloģijas un psiholoģija. 12.1. Sociālie tīkli. Virtuālās attiecības. Vardarbība, mūzika un video spēles. Iebiedēšana tiešsaistē. 12.2. Ziņojumi, to uzbūve. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Psiholoģijas definīcija. Psiholoģijas nozares. 1.1. Kursa "Angļu valoda psiholoģijā" mērķi, uzdevumi, studiju rezultāti, prasības un pārbaudījumi. 1.2. Vārdu lietojums un nozīme vispārīgajā angļu valodā un to specifiskais lietojums psiholoģijā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Akadēmiskā angļu valoda. 2.1. Angļu-angļu vārdnīcu lietošana. Šķirkļu informācija: definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. 2.2. Prezentācijas. Prezentācijas uzbūve. Prezentācijās biežāk lietotie izteicieni. Prezentāciju vērtēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Psiholoģijas nozares un apakšnozares un profesionālās darbības jomas. 3.1. Nemainīgas frāzes psiholoģijā un akadēmiskajā angļu valodā. 3.2. Akadēmiskā angļu valoda: kopsavilkums - galvenie principi, tēzes teikums un papildu informācija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Psiholoģija praksē. 4.1. Darba un organizāciju psiholoģija. Personības tetēšana. Dažādi jautājumu veidi. 4.2. Klīniskā psiholoģija. Īpašības vārdi personības un tās iezīmju raksturošanai. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Datori un psiholoģija 20. un 21. gadsimtā. Tehnoloģiju izmantošana pētniecībā. 5.1. IT terminoloģija. Saīsinājumi un akronīmi. Lietvārdam un darbības vārdam raksturīgie piedēkļi un priedēkļi. 5.2. Interneta meklēšanas rezultātu analīze. Ziņojums par pētījumu rezultātiem. | Nodarbības | 1.50 | auditorija | |||||
6 | Ievērojami zinātnieki psiholoģijā. 6.1. Z. Freids un K. G. Jungs. Sapņi un personība. 6.2. Ļ. Vigotskis un Ž. Piažē. Kognitīvā psiholoģija. Kognitīvās prasmes. | Nodarbības | 1.50 | auditorija | |||||
8 | Mentālā veselība. 8.1. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām. 8.2. Fobijas. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Akadēmiskā angļu valoda. Tendences: izmaiņu aprakstīšana (līniju diagramma, stabiņu diagramma, sektoru diagramma, tabula). Biežāk lietotie īpašības vārdi, apstākļa vārdi, lietvārdi un darbības vārdi izmaiņu aprakstīšanā | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Atmiņa. Atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanās. Hipnoze un atmiņa. Salikteņi un fiksētas frāzes psiholoģijā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Mūsdienu atkarības. 11.1. Ļaunprātīga izmantošana un atkarība. Nostājas identificēšana. Pārliecība un šaubas. 11.2. Viedokļa izteikšana un pamatošana. Cita autora teiktā/rakstītā izklāsts. Netiešā runa. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
12 | Multimediju tehnoloģijas un psiholoģija. 12.1. Sociālie tīkli. Virtuālās attiecības. Vardarbība, mūzika un video spēles. Iebiedēšana tiešsaistē. 12.2. Ziņojumi, to uzbūve. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie sagatavo gan individuālas, gan grupas prezentācijas par kursa laikā apgūstamajiem tematiem; studenti veic rakstiskus uzdevumus, lasa autentiskus tekstus par kursa laikā apgūstamajiem tematiem un izpilda teksta izpratnes uzdevumus; studējošie patstāvīgi strādā ar angļu-angļu vārdnīcām. Studējošie raksta kopsavilkumus un diagrammu aprakstus. Studējošo pienākums kursa noslēgumā aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1) Aktīva līdzdalība nodarbībās, laikus un atbilstošā kvalitātē izpildīti rakstiskie uzdevumi; sagatavotas un sniegtas prezentācijas atbilstoši kursa tēmām; sekmīgi uzrakstīti pārbaudes darbi – terminoloģijas zināšanu un lietojuma pārbaude, rakstiskie uzdevumi – 50%. 2) Kursa noslēguma eksāmena rakstiskā daļa, kurā tiek pārbaudītas terminoloģijas zināšanas un to praktiskais lietojums, vispārējā teksta un specifiskas informācijas izpratne un rakstu valodas lietojums – 25%. 3) Kursa noslēguma eksāmena mutiskā daļā – prezentācija – 25%. Par noteiktajā termiņā neizpildītajiem/neiesniegtajiem darbiem, kā arī par kavējumiem, kas pārsniedz 30%, var tikt samazināts vērtējums. Akumulējošais eksāmens tiek piedāvāts, ja darba rezultāts semestrī (testi, rakstiskie uzdevumi un prezentācija kopā) ir 8 balles un augstāk. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc studiju kursa sekmīgas apguves studenti spēs: • atpazīt, iztulkot un izskaidrot ar psiholoģiju saistīto terminoloģiju; • nosaukt psiholoģijas un medicīnas jomā visbiežāk izmantojamās terminoloģijas ekvivalentus angļu valodā; • noteikt un atstāstīt runātāja viedokli; • aprakstīt dažādas ar psiholoģijas jomu saistītas parādības, izmantojot profesionālo terminoloģiju angļu valodā. | ||||||||
Prasmes: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs: • lietot ar profesionālo jomu saistīto terminoloģiju atbilstoši to nozīmei gan mutvārdos, gan rakstiski (piemēram, prezentāciju veidošanā, diskusijās, vēstulēs/e-pastos); • izteikt un pamatot savu viedokli, pielietojot atbilstošu vārdu krājumu; • sagatavot dažāda veida jautājumus un intervēt cilvēkus; • uzrakstīt kopsavilkumu; • aprakstīt diagrammā dotās tendences. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie spēs sekmīgi darboties komandā, pamatojot savu viedokli profesionālos jautājumos; spēs loģiski izteikt savu viedokli gan rakstiski, gan mutiski, izmantojot apgūto profesionālo terminoloģiju. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Short, J. (2011) English for Psychology in Higher Education Studies. Garnet Publishing Ltd. | ||||||||
2 | McCarthy, M. and O'Dell, F. (2016) Academic Vocabulary in Use: Second Edition. Cambridge: Cambridge University Press. | ||||||||
3 | Fiske, S. (ed.). Annual Reveiwes of Psychology: Online Journal. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Bailey, S. (2011) Academic Writing : a Handbook for International Students. New York : Routledge. | ||||||||
2 | Matsumoto, D. (2009) The Cambridge Dictionary of Psychology. Cambridge ; New York: Cambridge University Press. | ||||||||
3 | Swales, J. (2012) Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills. Ann Arbor : The University of Michigan Press. | ||||||||
4 | Wood, S. (2004) Mastering the World of Psychology. Boston : Pearson/Allyn and Bacon. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Psychology Articles. Available from: http://www.psyarticles.com/ | ||||||||
2 | https://dictionary.apa.org/ | ||||||||
3 | Psychology Today. Available from: https://www.psychologytoday.com/us | ||||||||
4 | https://www.simplypsychology.org/theories |