Pārlekt uz galveno saturu

Angļu valoda psiholoģijā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:12.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.06.2024 13:17:35
Par studiju kursu
Kursa kods:VC_043LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:ValodniecībaMērķauditorija:Psiholoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Anna Jurčenko
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)20Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas40
Kopā kontaktstundas40
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)20Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas40
Kopā kontaktstundas40
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Angļu valodas zināšanas vidusskolas programmas apjomā.
Mērķis:
Attīstīt angļu valodas lietošanas komunikatīvās iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam turpmākajā specialitātē un veicināt profesionālās terminoloģijas apguvi un tās praktisku lietošanu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Psiholoģijas definīcija. Psiholoģijas nozares. 1.1. Kursa "Angļu valoda psiholoģijā" mērķi, uzdevumi, studiju rezultāti, prasības un pārbaudījumi. 1.2. Vārdu lietojums un nozīme vispārīgajā angļu valodā un to specifiskais lietojums psiholoģijā.Nodarbības2.00auditorija
2Akadēmiskā angļu valoda. 2.1. Angļu-angļu vārdnīcu lietošana. Šķirkļu informācija: definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. 2.2. Prezentācijas. Prezentācijas uzbūve. Prezentācijās biežāk lietotie izteicieni. Prezentāciju vērtēšana.Nodarbības4.00auditorija
3Psiholoģijas nozares un apakšnozares un profesionālās darbības jomas. 3.1. Nemainīgas frāzes psiholoģijā un akadēmiskajā angļu valodā. 3.2. Akadēmiskā angļu valoda: kopsavilkums - galvenie principi, tēzes teikums un papildu informācija.Nodarbības4.00auditorija
4Psiholoģija praksē. 4.1. Darba un organizāciju psiholoģija. Personības tetēšana. Dažādi jautājumu veidi. 4.2. Klīniskā psiholoģija. Īpašības vārdi personības un tās iezīmju raksturošanai.Nodarbības4.00auditorija
5Datori un psiholoģija 20. un 21. gadsimtā. Tehnoloģiju izmantošana pētniecībā. 5.1. IT terminoloģija. Saīsinājumi un akronīmi. Lietvārdam un darbības vārdam raksturīgie piedēkļi un priedēkļi. 5.2. Interneta meklēšanas rezultātu analīze. Ziņojums par pētījumu rezultātiem.Nodarbības3.00auditorija
6Ievērojami zinātnieki psiholoģijā. 6.1. Z. Freids un K. G. Jungs. Sapņi un personība. 6.2. Ļ. Vigotskis un Ž. Piažē. Kognitīvā psiholoģija. Kognitīvās prasmes.Nodarbības3.00auditorija
8Mentālā veselība. 8.1. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām. 8.2. Fobijas.Nodarbības4.00auditorija
9Akadēmiskā angļu valoda. Tendences: izmaiņu aprakstīšana (līniju diagramma, stabiņu diagramma, sektoru diagramma, tabula). Biežāk lietotie īpašības vārdi, apstākļa vārdi, lietvārdi un darbības vārdi izmaiņu aprakstīšanāNodarbības4.00auditorija
10Atmiņa. Atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanās. Hipnoze un atmiņa. Salikteņi un fiksētas frāzes psiholoģijā.Nodarbības4.00auditorija
11Mūsdienu atkarības. 11.1. Ļaunprātīga izmantošana un atkarība. Nostājas identificēšana. Pārliecība un šaubas. 11.2. Viedokļa izteikšana un pamatošana. Cita autora teiktā/rakstītā izklāsts. Netiešā runa.Nodarbības4.00auditorija
12Multimediju tehnoloģijas un psiholoģija. 12.1. Sociālie tīkli. Virtuālās attiecības. Vardarbība, mūzika un video spēles. Iebiedēšana tiešsaistē. 12.2. Ziņojumi, to uzbūve.Nodarbības4.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Psiholoģijas definīcija. Psiholoģijas nozares. 1.1. Kursa "Angļu valoda psiholoģijā" mērķi, uzdevumi, studiju rezultāti, prasības un pārbaudījumi. 1.2. Vārdu lietojums un nozīme vispārīgajā angļu valodā un to specifiskais lietojums psiholoģijā.Nodarbības1.00auditorija
2Akadēmiskā angļu valoda. 2.1. Angļu-angļu vārdnīcu lietošana. Šķirkļu informācija: definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. 2.2. Prezentācijas. Prezentācijas uzbūve. Prezentācijās biežāk lietotie izteicieni. Prezentāciju vērtēšana.Nodarbības2.00auditorija
3Psiholoģijas nozares un apakšnozares un profesionālās darbības jomas. 3.1. Nemainīgas frāzes psiholoģijā un akadēmiskajā angļu valodā. 3.2. Akadēmiskā angļu valoda: kopsavilkums - galvenie principi, tēzes teikums un papildu informācija.Nodarbības2.00auditorija
4Psiholoģija praksē. 4.1. Darba un organizāciju psiholoģija. Personības tetēšana. Dažādi jautājumu veidi. 4.2. Klīniskā psiholoģija. Īpašības vārdi personības un tās iezīmju raksturošanai.Nodarbības2.00auditorija
5Datori un psiholoģija 20. un 21. gadsimtā. Tehnoloģiju izmantošana pētniecībā. 5.1. IT terminoloģija. Saīsinājumi un akronīmi. Lietvārdam un darbības vārdam raksturīgie piedēkļi un priedēkļi. 5.2. Interneta meklēšanas rezultātu analīze. Ziņojums par pētījumu rezultātiem.Nodarbības1.50auditorija
6Ievērojami zinātnieki psiholoģijā. 6.1. Z. Freids un K. G. Jungs. Sapņi un personība. 6.2. Ļ. Vigotskis un Ž. Piažē. Kognitīvā psiholoģija. Kognitīvās prasmes.Nodarbības1.50auditorija
8Mentālā veselība. 8.1. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām. 8.2. Fobijas.Nodarbības2.00auditorija
9Akadēmiskā angļu valoda. Tendences: izmaiņu aprakstīšana (līniju diagramma, stabiņu diagramma, sektoru diagramma, tabula). Biežāk lietotie īpašības vārdi, apstākļa vārdi, lietvārdi un darbības vārdi izmaiņu aprakstīšanāNodarbības2.00auditorija
10Atmiņa. Atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanās. Hipnoze un atmiņa. Salikteņi un fiksētas frāzes psiholoģijā.Nodarbības2.00auditorija
11Mūsdienu atkarības. 11.1. Ļaunprātīga izmantošana un atkarība. Nostājas identificēšana. Pārliecība un šaubas. 11.2. Viedokļa izteikšana un pamatošana. Cita autora teiktā/rakstītā izklāsts. Netiešā runa.Nodarbības2.00auditorija
12Multimediju tehnoloģijas un psiholoģija. 12.1. Sociālie tīkli. Virtuālās attiecības. Vardarbība, mūzika un video spēles. Iebiedēšana tiešsaistē. 12.2. Ziņojumi, to uzbūve.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošie sagatavo gan individuālas, gan grupas prezentācijas par kursa laikā apgūstamajiem tematiem; studenti veic rakstiskus uzdevumus, lasa autentiskus tekstus par kursa laikā apgūstamajiem tematiem un izpilda teksta izpratnes uzdevumus; studējošie patstāvīgi strādā ar angļu-angļu vārdnīcām. Studējošie raksta kopsavilkumus un diagrammu aprakstus. Studējošo pienākums kursa noslēgumā aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu.
Vērtēšanas kritēriji:
1) Aktīva līdzdalība nodarbībās, laikus un atbilstošā kvalitātē izpildīti rakstiskie uzdevumi; sagatavotas un sniegtas prezentācijas atbilstoši kursa tēmām; sekmīgi uzrakstīti pārbaudes darbi – terminoloģijas zināšanu un lietojuma pārbaude, rakstiskie uzdevumi – 50%. 2) Kursa noslēguma eksāmena rakstiskā daļa, kurā tiek pārbaudītas terminoloģijas zināšanas un to praktiskais lietojums, vispārējā teksta un specifiskas informācijas izpratne un rakstu valodas lietojums – 25%. 3) Kursa noslēguma eksāmena mutiskā daļā – prezentācija – 25%. Par noteiktajā termiņā neizpildītajiem/neiesniegtajiem darbiem, kā arī par kavējumiem, kas pārsniedz 30%, var tikt samazināts vērtējums. Akumulējošais eksāmens tiek piedāvāts, ja darba rezultāts semestrī (testi, rakstiskie uzdevumi un prezentācija kopā) ir 8 balles un augstāk.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pēc studiju kursa sekmīgas apguves studenti spēs: • atpazīt, iztulkot un izskaidrot ar psiholoģiju saistīto terminoloģiju; • nosaukt psiholoģijas un medicīnas jomā visbiežāk izmantojamās terminoloģijas ekvivalentus angļu valodā; • noteikt un atstāstīt runātāja viedokli; • aprakstīt dažādas ar psiholoģijas jomu saistītas parādības, izmantojot profesionālo terminoloģiju angļu valodā.
Prasmes:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs: • lietot ar profesionālo jomu saistīto terminoloģiju atbilstoši to nozīmei gan mutvārdos, gan rakstiski (piemēram, prezentāciju veidošanā, diskusijās, vēstulēs/e-pastos); • izteikt un pamatot savu viedokli, pielietojot atbilstošu vārdu krājumu; • sagatavot dažāda veida jautājumus un intervēt cilvēkus; • uzrakstīt kopsavilkumu; • aprakstīt diagrammā dotās tendences.
Kompetences:Studējošie spēs sekmīgi darboties komandā, pamatojot savu viedokli profesionālos jautājumos; spēs loģiski izteikt savu viedokli gan rakstiski, gan mutiski, izmantojot apgūto profesionālo terminoloģiju.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Short, J. (2011) English for Psychology in Higher Education Studies. Garnet Publishing Ltd.
2McCarthy, M. and O'Dell, F. (2016) Academic Vocabulary in Use: Second Edition. Cambridge: Cambridge University Press.
3Fiske, S. (ed.). Annual Reveiwes of Psychology: Online Journal.
Papildu literatūra
1Bailey, S. (2011) Academic Writing : a Handbook for International Students. New York : Routledge.
2Matsumoto, D. (2009) The Cambridge Dictionary of Psychology. Cambridge ; New York: Cambridge University Press.
3Swales, J. (2012) Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills. Ann Arbor : The University of Michigan Press.
4Wood, S. (2004) Mastering the World of Psychology. Boston : Pearson/Allyn and Bacon.
Citi informācijas avoti
1Psychology Articles. Available from: http://www.psyarticles.com/
2https://dictionary.apa.org/
3Psychology Today. Available from: https://www.psychologytoday.com/us
4https://www.simplypsychology.org/theories